ماشین‌های سینمایی؛ بتمبیل در فیلم بتمن

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر از عاشقان دنیای خودرو باشید، خواندن مطالب سریالی دیجیکالامگ تحت عنوان «ماشین‌های سینمایی» می‌تواند برایتان بسیار جالب و هیجان‌انگیز باشد. امروز هم با یکی دیگر از خودروهای مشهور و جالب فیلم‌های سینمایی به یادماندنی آمدیم؛ خودرویی که با تمام ماشین‌های گفته شده فرق دارد، چراکه یک کانسپت‌کار با طراحی فضایی و تخیلی است؛ بتموبیل در فیلم بتمن!

بتمن

بتمن

بتمن یا مرد خفاشی یک شخصیت خیالی ابرقهرمان در کتاب‌های کامیک آمریکایی منتشر شده توسط دی‌سی کامیکس. بتمن تاکنون در فیلم، مجموعه تلویزیونی و بازی‌های ویدئویی بی‌شماری حضور یافته است. تا امروز سری فیلم‌های مختلفی از بتمن ساخته شده که وجه اشتراک آن‌ها، خودروی هیجان‌انگیز بتموبیل (Batmobile) است.

بتمبیل

هرچه باشد، بتمن به عنوان ابرقهرمان داستان باید یک خودروی خاص و قدرتمند داشته باشد. همین موضوع باعث شد تا خودروی هیجان‌انگیز بتموبیل در آثار سینمایی خلق شود. بتموبیل در دوره‌های مختلف طراحی متفاوتی داشته اما یکی از آن‌ها  به خاطر زبان طراحی ویژه می‌توان نمونه پیشرو و شاخص بتمبیل دانست. ماشین سینمایی امروز ما به بت موبیل فیلم Batman Returns محصول ۱۹۸۹ برمی‌گردد.

ویژگی‌های بتموبیل

بتموبیل ظاهری خشن و اسپرت دارد. طراحی کلی خودرو فو‌ق‌العاده آیرودینامیک بوده و ارتفاع کم و طول کشیده دارد. این خودرو ۶.۶ متر طول، ۲.۳ متر عرض و ۱.۳ متر ارتفاع دارد. هم‌چنین فاصله بین دو محور (Wheel Base) این بت مبیل ۳.۵ متر است که نشان از یک خودروی اسپرت کشیده دارد. موتور این خودرو یک جت توربین بوینگ مجهز است که می‌تواند ۲۳۷۲ نیوتون‌متر، گشتاور تولید کند! به لطف همین پیشرانه قدرتمند، صفر تا ۹۷ کیلومتر بر ساعت این ماشین حدود ۳ ثانیه اعلام شده است. گفته می‌شود حداکثر سرعت بت موبیل به ۳۳۰ مایل بر ساعت (۵۳۰ کیلومتر بر ساعت) می‌رسد!

بت موبیل

این ماشین روی پلت‌فرم شورولت ایمپالا طراحی و سوار شده است. بت موبیل هم‌اکنون در موزه خودرو پترسن ( Petersen Automotive Museum) در شهر لس آنجلس نگهداری می‌شود. شیشه این ماشین از نوع سرامیک کامپوزیت است تا در برابر ضربه و فشار هوا مقاوم باشد. همین باعث می‌شود تا موقعی که خودرو در برابر انفجار قرار دارد، کابین خودرو و سرنشینان از صدمه در امان بمانند.

در کامنت‌ها نظرتان را درمورد این خودروی مفهومی خاص با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar سینا

    اون زمان فقط با دیدنش لذت میبردم (۵ساله بودم) و یه ماشین کنترلی سیاه داشتم و وقتی باهاش بازی میکردم بتموبیل رو تجسم میکردم!!!
    ولی یه سوال = چرا این ماشین چراغ نداشت؟!!! الان هم تو این عکس یجوریه که آدم فکر میکنه انگار از پلاستیک بازیافتی که کل ماشین توس قالب ریخته شده درست شده

  2. Avatar ///mahdispd

    چه قدرتی داشت اونموقع من فکر میکردم مک لارن F1 تنها شاهکار اون موقع ها بود واس خودش سوپر اسپورتی بود فرا تر از سوپراسپرتای الان

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه