مایکروسافت در حال نهایی کردن ویندوز ۱۰

۲۵ تیر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

شرکت مایکروسافت در حال آماده کردن نسخه نهایی سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ است که قرار است آن را در مرداد ماه راهی بازار کند.

ویندوز ۱۰ تا مدتی دیگر راهی بازار می‌شود و هم‌اکنون مایکروسافت درحال آماده کردن نسخه نهایی این سیستم‌عامل است.

یک منبع نزدیک به مایکروسافت به این موضوع اشاره کرده که این شرکت در حالت آماده کردن نسخه نهایی این سیستم‌عامل است و شماره ساخت ۱۰۲۴۰ را برای آن نظر گرفته است. شرکت‌های سخت‌افزاری و تولید کننده رایانه‌های شخصی، این نسخه از ویندوز ۱۰ را روی محصولات خودشان قرار خواهند داد. مایکروسافت بعد از نهایی کردن این سیستم‌عامل برنامه‌های عرضه آن را دنبال می‌کند و تغییرات بعدی این سیستم‌عامل را در قالب آپدیت‌های مختلف عرضه خواهد کرد. این سیستم‌عامل قرار است در تاریخ ۷ مرداد ماه راهی بازار شود. مایکروسافت هم با توجه به برنامه‌های تبلیغاتی مختلفی که به وجود آورده، درحال تشویق مردم به استفاده از این سیستم‌عامل و آپدیت ویندوزهای ۷ و ۸.۱ به ویندوز ۱۰ است.
این شرکت نسخه نهایی ویندوز ۱۰ را در ابتدا در اختیار افرادی قرار می‌دهد که این سیستم‌عامل را آزمایش می‌کنند و بعد از آن روی برطرف کردن مشکلات آن تمرکز خواهد کرد. مشکلاتی که به واسطه عرضه آپدیت روز اول برطرف می‌شوند.

windows10

موضوع جالب درباره نسخه نهایی ویندوز ۱۰ مربوط به شماره ساخت آن می‌شود. مایکروسافت به شکل هوشمندانه‌ای شماره‌ی ۱۰۲۴۰ را برای این نسخه انتخاب کرده است. این شرکت برای ویندوز ۹۵ از شماره ۴.۰۰.۹۵۰ استفاده کرد. برای ویندوز ۹۸ شماره ۴.۱۰.۱۹۹۸ را قرار داد. برای ویندوز ویستا شماره ۶.۰.۶۰۰۰ در نظر گرفته شده بود. برای ویندوز XP شماره ۵.۱.۲۶۰۰ را مشاهده کردیم و ویندوز ۸ با شماره ساخت ۸۸۸۸ عرضه شد.
اما شماره ۱۰۲۴۰ دقیقا چه معنی‌ای می‌دهد؟ در زمان‌های دور که از دیسک‌های فلاپی استفاده می‌کردیم، رسیدن به حجم‌هایی مانند ۱ مگابایت که ۱۰۲۴ کیلوبایت بودند، دست نیافتنی بودند. در آن زمان ۱۰۰۰ کیلوبایت را به عنوان ۱ مگابایت در نظر می‌گرفتند و حتی ۱۰۲۴ هم به عنوان ۱۰۰۰ در نظر گرفته می‌شد. مایکروسافت این روند را در نام‌گذاری نسخه‌ نهایی ویندوز ۱۰ ادامه داده است. این شرکت از کیلو به عنوان ۱۰۲۴ استفاده کرده است. به‌همین دلیل می‌توانید عدد ۱۰۲۴ را در شماره ساخت نسخه نهایی ویندوز ۱۰ مشاهده کنید.
در زیر می‌توانید برخی از مثال‌هایی که به این شماره ربط دارند را مشاهده کنید:

۱۰۲۴۰ کیلوبایت = ۱۰ مگابایت (کیلو به عنوان ۱۰۲۴ استفاده شده است)
۱۰۰۰ را می‌توان عدد رند شده و نزدیک به ۱۰۲۴ دانست
عدد ۱۰۲۴ در حالت باینری به شکل ۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ نوشته می‌شود
عدد ۱۰۲۴۰ هم در حالت باینری به شکل ۱۰۱۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰۰ نوشته می‌شود
۱۰۲۴ بیت برابر ۱۰ کیلوبیت است
۱۰۲۴۰ کیلوبایت برابر ۱۰ کیلوبایت است

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه