مایکروسافت قصد داشت ساخت ایکس‌باکس را به نینتندو بسپارد

۵ تیر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

با اینکه امروزه، پلی‌استیشن و ایکس‌باکس، بزرگ‌ترین نام‌های صنعت بازی هستند، نزدیک به دو دهه‌ی پیش این دو شرکت دستی در این صنعت نداشتند. با این حال، نینتندو بزرگ‌ترین اسم صنعت بازی‌های ویدیویی بود؛ شرکتی که امروزه برای اینکه دوام بیاورد، دست به تولید بازی‌ها و کنسول‌های عجیب و غریبی زده است. به همین دلیل است که اگر بشنویم مایکروسافت قصد همکاری با نینتندو را داشته، غافلگیر نمی‌شویم.

مایکروسافت می‌گوید که در آن زمان، این پیشنهاد را به سونی هم دادند، اما این شرکت هم پیشنهاد آن‌ها را رد کرده بود.

وب‌سایت IGN اخیرا در مصاحبه‌ای، از مایکروسافت درباره‌ی دیدگاه‌شان نسبت به نینتندو پرسیده است. این وب‌سایت از سازنده‌ی ایکس‌باکس پرسیده است که آیا مایکروسافت تا به حال قصد خرید نینتندو را داشته یا نه. «اد فرایز» (Ed Fries) هم در پاسخ گفته است که آن‌ها قصد خرید نینتندو را نداشته، اما می‌خواستند با این شرکت ژاپنی همکاری کنند.

فرایز گفته است: “زمانی که برای اولین بار به ایکس‌باکس فکر می‌کردیم، مذاکراتی با نینتندو داشتیم. یا «ایواتا» و دیگران صحبت کردیم. گفتیم که می‌خواهیم این کار را بکنیم و آیا حاضر هستید همکار ما باشید؟ آیا می‌توانیم با هم کار کنیم؟ آن‌ها هم اصولا گفتنند نه.

مدیر سابق ایکس‌باکس می‌گوید که به نینتندو این پیشنهاد را داده بودند تا این شرکت، سخت‌افزار را بسازد و از سوی دیگر، مایکروسافت مسوولیت ساخت شبکه‌ی کنسول را برعهده بگیرد.

مایکروسافت می‌گوید که در آن زمان، این پیشنهاد را به سونی هم دادند، اما این شرکت هم پیشنهاد آن‌ها را رد کرده بود.

قبل از اینکه وضعیت فعلی صنعت بازی پیش بیاید، شرکت‌هایی مثل سونی یا فیلیپس، از همکارهای نینتندو بودند. برای مثال، سونی قرار بود مدل دیسک-خور کنسول سوپرنینتندو (SNES) را بسازد. با این حال، نینتندو از نتیجه‌ی کار سونی خوشش نیامد و سونی دستگاهی که ساخته بود را تبدیل به پلی‌استیشن کرد.

منبع: Ubergizmo

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه