مایکروسافت می‌خواهد لینکدین را به ارزش ۲۶.۲ میلیارد دلار بخرد

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
لینکدین

مایکروسافت امروز در جریان کنفرانسی اعلام ‌می‌کند که قصد دارد لینکدین را به ارزش ۲۶.۲ میلیارد دلار بخرد. پولی که میان این دو شرکت رد و بدل می‌شود کاملا نقد است و هر سهم لینکدین به ارزش ۱۹۶ دلار خریداری شده. مایکروسافت می‌گوید لینکدین برند و استقلال‌اش را حفظ می‌کند. علاوه بر این، «جف وینر» (Jeff Weiner)، مدیر عامل فعلی آن، سمت‌اش را حفظ می‌کند و مستقیما به «ساتیا نادلا» گزارش می‌دهد.

نادلا می‌گوید: “تیم لینکدین کسب و کار فوق‌العاده‌ای را با هدف ایجاد ارتباط در دنیای حرفه‌ای گسترش داده است. ما با همکاری یکدیگر می‌توانیم رشد لینکدین و مایکروسافت آفیس ۳۶۵ را با سرعت بیشتری پیش ببریم چرا که می‌‌خواهیم هر شخص و سازمان در این سیاره را توانمند کنیم.” مایکروسافت می‌خواهد تا اواخر سال میلادی جاری این شرکت را تصاحب کند. مفاد این قرارداد هم مورد تایید هیئت مدیره‌ی هر دو شرکت قرار گرفته است.

از زمان مدیریت ساتیا نادلا، این اولین بار است که مایکروسافت یک شرکت مهم و بزرگ را خریداری می‌کند. کاملا مشخص است که این اقدام هم از نظر ارزش مالی و هم از لحاظ دستاوردهای لینکدین برای این شرکت، اهمیت زیادی دارد. بیش از ۴۳۳ میلیون نفر در سراسر جهان از این شبکه‌ی اجتماعی برای پیدا کردن شغل، برقراری ارتباط با همکاران قدیمی و غیره استفاده می‌کنند. تعداد زیادی از کاربران LinkedIn برای اشتراک سرویس پریمیوم این سایت هم هزینه می‌کنند.

مایکروسافت نمی‌گوید که دقیقا از تصاحب لینکدین چه هدفی دارد، اما حدس می‌زنیم که این پلتفرم می‌تواند برای حضور مایکروسافت در شبکه‌ی اجتماعی نقشی کلیدی بازی کند. مایکروسافت در مراحل اولیه‌ی پیدایش فیس‌بوک هم در آن سرمایه‌گذاری کرد، اما با این حال این شرکت نتوانسته با موفقیت وارد تجارت شبکه‌های اجتماعی شود. چهار سال پیش مایکروسافت ۱.۲ میلیارد دلار برای شبکه‌ی اجتماعی «یامر» (Yammar) سرمایه‌گذاری کرد، اما این کسب و کار آن‌طور که مایکروسافت انتظار داشت رونق نگرفت. این شرکت سازنده‌ی نرم‌افزار می‌خواهد ساعت ۲۰:۱۵ دقیقه امشب کنفرانسی برگزار کند تا درباره‌ی تصاحب LinkedIn حرف بزند.

منبع: The Verge

E3_News

????? ?????? ???? ???? ??<

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar Alireza Habibzadeh

    خو این که انقد پول داره یکم بخش موبایلو ویندوزفونو توسعه بده!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه