مایکروسافت به دنبال جذب کاربران Evernote

۲۳ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

امکان ندارد پای کامپیوتر نشسته و از مجموعه نرم‌افزارهای مایکروسافت آفیس استفاده نکرده باشید. حتی اگر هم مک دارید، احتمالا یک ورد و اکسل روی کامپیوترتان پیدا می‌شود. با این حال، آفیس فقط هم ورد و اکسل نیست. نرم‌افزارهای دیگری هم در این بسته جای گرفته‌اند؛ نرم‌افزارهایی مثل OneNote که برخلاف همان ورد و اکسل، اصولا کسی از آن استفاده نمی‌کند.

مایکروسافت به رایگان بودن کامل تمام سرویس‌های OneNote اشاره می‌کند.

در همین راستا هم مایکروسافت تصمیم گرفته تا کاربران OneNote را با استفاده از ابزاری جدید بیشتر کند. ابزار جدید مایکروسافت، به کاربران فعلی Evernote می‌گوید که می‌توانند تمام نوت‌های‌شان را به راحتی به OneNote انتقال دهند. در حال حاضر، نرم‌افزار مایکروسافت فقط روی کامپیوترهای ویندوزی کار می‌کند؛ اما پس از اینکه نوت‌ها را انتقال دادید، می‌توانید آن‌ها روی تمام دستگاه‌های‌تان ببینید. مایکروسافت می‌گوید که مشغول کار روی یک نسخه‌ی OS X هم است.

MS One Note 1 (1)

مایکروسافت هم‌چنین جدولی ساخته است که قابلیت‌های OneNote و Evernote‌ را در کنار هم قرار می‌دهد. مایکروسافت برای مثال در این جدول به رایگان بودن کامل تمام سرویس‌های OneNote اشاره می‌کند. در حالی که برای استفاده‌ی کامل از Evernote‌ باید سالانه حق اشتراک پرداخت کنید.

Evernote Comparision

در نهایت، هر کدام از این دو نرم‌افزار، بدی‌ها و خوبی‌ها خودشان را دارند. پیشنهاد می‌کنیم اگر به یکی از آن‌ها عادت نکرده‌اید، هر دو را تست کنید و در نهایت از بین Evernote و OneNote یکی را انتخاب کنید. هر دو نرم‌افزار کارتان را راه می‌اندازند.

منبع: GSM Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۷ دیدگاه
  1. Avatar مهدی

    برای ما فارسی زبانان یکی از مهمترین قابلیت هایی که باید داشته باشه راست به چپ است که فقط گوگل کیپ دیدم داره.
    اورنوت فوق العاده است ولی متاسفانه این قابلیت حیاتی را برای ما فارسی زبانان نداره!

  2. Avatar محمد

    جالبه برام که دوستان میگن وان نوت اندروید از راست به چپ نمینویسه، آخه تو اپ ویندوزفونش، فارسیش راست نویسه و با هیچکدوم از کاراکتر ها مشکل نداره.

  3. Avatar علی

    وان نوت اندروید اصلا به درد نمیخورد فارسی را بر عکس نشان میدهد و احتیاج به اینترنت دارد
    مایکروسافت با این روش میخواهد پیروز شود؟
    قبلا با چه زوقی نصبش کردم بعد دیدم بر عکس میشود

  4. Avatar آريا

    google keep از همه کاربردی تره!!
    من که خیلی حواس پرتم ازkeep. استفاده می کنم که حسابی توی مرتب کردن اطلاعاتم کمک کرده!!

    1. Avatar sam

      keepخوب هست ولی محدودیت داره برای نسخه های مختلف اما onenoteدر تمامی سیستم عامل ها به بهترین نحو هست

  5. Avatar علی

    نرم‌افزار اندروید onenote از زبان فارسی پشتیبانی نمی‌کنه و کاراکترای یادداشت‌های فارسی رو از چپ به راست جداجدا نمایش می‌ده. ولی ویرایشگر متن نرم‌افزار ویندوزش مثل word هست و پشتیبانی زبان فارسی‌ش خیلی خوبه.
    نرم افزار اندروید evernote که من نصبش کردم با فارسی اونقدری که onenote مشکل داره مشکل نداره. یعنی متن آخرش قابل خوندنه. ولی چه توی نرم‌افزار ویندوزش چه اندرویدش کاراکترایی مثل ‘!’ و ‘،’ اگه آخر جمله باشن میرن پشت جمله و اصلاً حالت RTL هم نداره.به طور کلی evernote دقیقاً مثل اینه که توی حالت دیفالت notepad ویندوز فارسی تایپ کنی.

  6. Avatar رضا

    من چند وقت قبل از این که بفهمم چیزی به اسم Evernote وجود داره خیلی کمبودش رو احساس می کردم

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه