مایکروسافت و ایکس‌باکس وان برای رقبا شاخ و شانه می‌کشند

۱ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت سعی دارد قابلیت‌هایی را به ایکس‌باکس وان اضافه کند که کنسول‌های دیگر نتوانند آن‌ها را به کاربرانشان ارائه دهند.

 

به‌تازگی کودو سونودا (Kudo Tsunoda) از شرکت مایکروسافت به امکانات ویژه کنسول ایکس‌باکس وان در مقایسه با سایر کنسول‌های بازی اشاره کرده است.

 

کودو سونودا یکی از مدیران اجرایی بخش ایکس‌باکس شرکت مایکروسافت در مصاحبه‌ای به این موضوع اشاره کرده که قابلیت‌هایی مانند اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ روی ایکس‌باکس وان، قابلیت خرید یک بازی روی کنسول و در اختیار داشتن نسخه کامپیوتر آن و بازی کردن یک بازی روی کنسول با افرادی که نسخه کامپیوتر آن را در اختیار دارند، ویژگی‌هایی به‌حساب می‌آیند که ایکس‌باکس وان از آن‌ها بهره می‌برد. این ویژگی‌ها چیزهایی هستند که در کنسول پلی‌استیشن ۴ و سایر کنسول‌های رقیب دیده نمی‌شوند و باعث می‌شود ایکس‌باکس وان شرایط بسیار بهتری داشته باشد.

Xboxone-pc-ms

سونودا در ادامه صحبت‌هایش گفت: «ایده بازی کردن یک عنوان روی کنسول با افرادی که نسخه کامپیوتر آن را در اختیار دارند بسیار عالی است. بازی‌کننده‌ها باید بتوانند چیزهایی که دوست‌دارند را تجربه کنند و بتوانند آن را با افراد مختلف بازی کنند. این موضوع نباید به پلتفرمی که از آن استفاده می‌کنند ارتباطی داشته باشد و همه باید بتوانند بازی خود را روی هر پلتفرمی که می‌خواهند تجربه کنند. این ایده منحصر به‌فردی است که ما می‌توانیم آن‌را به کاربران خودمان ارائه دهیم. کارهای دیگری هم هست که می‌توانیم با تکنولوژی‌های خودمان انجام دهیم و ویژگی‌هایی را به‌نمیاش در می‌آوریم که سایر رقیت‌های ما نمی‌توانند آن‌ها را در اختیار کاربران خودشان قرار دهند.»
سونودا به این موضوع اشاره کرد که بازی‌کننده‌ها می‌توانند هر چیزی را که می‌خواهند روی هر دستگاهی که دارند بازی کنند و این چیزی است که مایکروسافت می‌خواهد به وسیله آن اکوسیستم ایکس‌باکس را گسترش دهد. سونودا از قابلیت اجرای بازی‌های ایکس‌باکس ۳۶۰ روی ایکس‌باکس وان بسیار خوشحال است. او گفته است که این امکان از نظر تکنیکی و مهندسی بسیار پیچیده بوده، اما نتیجه کار عالی است.

ms-xbox-boss-360

کودو سونودا

منبع: Game Spot

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه