مایکروسافت پتنت یک هدست AR/VR را به ثبت رسانده

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت پتنت تولید یک هدست را به ثبت رسانده که ترکیبی از واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) است. گمان می‌رودکه این پتنت متعلق به پروژه‌ی هولو لنز (HoloLens) باشد.

شرکت مایکروسافت مدتی است که به طور جدی در حال کار روی حوزه‌ی واقعیت مجازی و تقویت دپارتمان خود در این بخش است و یک هدست واقعیت مجازی با نام هولو لنز را در دست تولید دارد. تا کنون اطلاعاتی از قابلیت‌های باتری و دامنه‌ی دید این هدست منتشر شده؛ اخیرا هم مایکروسافت پتنت یک دستگاه هدست را به ثبت رسانده که از سایر هدست‌های موجود در بازار، مانند Oculus Rift و HTC Vive متفاوت است؛ از این جهت که در این پتنت ذکر شده که هدست قابلیت شبیه‌سازی دوگانه (AR/VR) را دارد؛ یعنی هم واقعیت مجازی و هم واقعیت افزوده را پشتیبانی می‌کند.

تا این لحظه نمی‌توان به طور قطعی گفت که آیا این پتنت مربوط به همان هولو لنز است یا مایکروسافت دستگاه دیگری را هم در دست تولید دارد.

این پتنت در مرداد ماه ثبت شده بود. بر اساس گزارشات منتشر شده در WinBeta درباره‌ی پتنت مذکور، این هدست “مجهز به نمایشگری است که روی سر کاربر بسته می‌شود و ماژولار الکترونیکی با نور قابل تنظیم دارد”. مشخصات ذکر شده بسیار شبیه به ویژگی‌هایی است که تا پیش از این درباره‌ی هولو لنز شنیده بودیم.

بر اساس اطلاعاتی که تا حالا از هولو لنز داشتیم، می‌دانستیم که این دستگاه با تمرکز روی واقعیت افزوده طراحی شده و در مورد کارهایی مثل دستکاری یا ایجاد تغییراتی در محیط اطرف کاربر استفاده می‌شود. البته با ایجاد کمی تغییرات و افزودن برخی قابلیت‌ها می‌توان شبیه‌سازی واقعیت مجازی را هم کاملا در این دستگاه فراهم کرد؛ به این ترتیب تحول بزرگی در صنعت بازی ایجاد خواهد شد. ولی تا این لحظه نمی‌توان به طور قطعی گفت که آیا این پتنت مربوط به همان هولو لنز است یا مایکروسافت دستگاه دیگری را هم در دست تولید دارد.

در هر صورت، مشاهده‌ی پتنت فوق ثابت می‌کند که این شرکت بزرگ مستقر در ردموند (Redmond) افق‌های دوری را در حوزه‌ی واقعیت مجازی مد نظر دارد.

منبع: Digital Trends

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه