مجریان سابق تخت گاز برای طرفداران ماشین دنیایی آنلاین می‌سازند

۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

مجریان سابق برنامه تخت‌گاز (Top Gear)، جرمی کلارکسون (Jeremy Clarkson)، ریچارد هموند (Richard Hammond) و جیمز می (James May)، مدتی پیش به علت اختلاف‌هایی که بین آن‌ها و تهیه‌کنندگان تخت گاز پیش آمد، از این برنامه کناره‌گیری کردند. بی‌بی‌سی از مجریان جدیدی دعوت به همکاری کرد و سه مجری سابق تصمیم گرفتند تا تخت گاز خودشان را برای شرکت آمازون بسازند. آمازون قصد دارد برای طرفداران ماشین و تخت گاز مقصد نهایی آنلاین بسازد. این برنامه «درایو ترایب» (DriveTribe) نام دارد و در نگاه اول به طرفداران ماشین (و به گفته‌ی شرکت آمازون شاید بعدها طرفداران مد، غذا یا سرگرمی‌) اختصاص دارد.

اگر بگوییم این ایده کمی جاه طلبانه است اشتباه کرده‌ایم. نه تنها آمازون به دنبال ساخت فضای دیجیتال برای کلارکسون، هموند و می است، بلکه موسسان معتقدند بازاری عظیم و بکر در انتظارشان است. در حالی که Twitch برای طرفداران بازی‌های ویدیویی یا TripAdvisor سایت اختصاصی عاشقان سفر است، DriveTribe هم برای اولین بار به عنوان مقصد آنلاین مشتاقان دنیای ماشین و موتور بنا می‌شود.

از آذرماه سال گذشته DriveTribe در خفا به سر برده، در حالی که بودجه‌ی مجموعه قسمت‌های اول مستقیما توسط کلارکسون، هموند، می و اندی ویلیام، تهیه‌کننده‌ی اجرایی همیشگی تخت گاز، که به همراه این سه نفر به آمازون رفته بود، تامین شده. اگر چه مقدار بودجه، فاش نشد اما ارنستو اشمیت مدیرعامل DriveTribe گفت همان اندازه که برای مجموعه‌ی نخست انتظار می‌رفت هزینه کردیم. (در راند اول اغلب تقریبا تا چند میلیون دلار هزینه می‌شود)

قسمت تحریریه‌ی این مجموعه، از چند قبیله یا Tribe تشکیل می‌شود که هر یک توسط یکی از تولیدکنندگان محتوا هدایت می‌شوند. هریک از این سه مجری قبیله‌ی خود را خواهد داشت، اما شرکت هم‌چنین پیش‌بینی کرده که قبیله‌ها در دنیای خودرو گرایش‌های مختلف داشته باشند. طرفداران موستانگ یا کامارو می‌توانند قبیله‌ی خود را داشته باشند و به همین ترتیب هواداران جیپ و صاحبان پورشه. کاربران می‌توانند به قبیله‌ای ملحق شوند که با علایق آن‌ها جور در می‌آید؛ در حالی که برند DriveTribe همه‌ی کاربران‌اش را با هم متحد می‌داند.

محتوای سایت توسط سه مجری سابق تولید می‌شود، گروهی ۱۵ تا ۳۰ نفره از کارکنان تحریریه به طور تمام وقت استخدام خواهند شد، هم‌چنین از ستاره‌ها، وبلاگ نویس‌ها، نویسنده‌ها و فیلم‌سازان برای تولید محتوای خودشان دعوت به همکاری می‌شود. هدف این است که بهترین و باهوش‌ترین‌های جهان خودرو برای تولید محتوا در DriveTribe کنار هم جمع شوند، نه این که مانند پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب و فیس‌بوک به رقابت بپردازند. این شرکت در حال حاضر ۲۰ کارمند دارد که اغلب مهندسانی هستند که روی تکنولوژی آن کار می‌کنند و انتظار می‌رود تا پایان سال ۲۰۱۶، تعداد آن‌ها به ۶۰ نفر (شامل بخش محتوا) افزایش یابد.

اشمیت درباره‌ی تکنولوژیی که DriveTribe در حال ساخت است صحبت کرد و آن را با سیستم مدیریت محتوایی که رسانه‌ی بزرگ Vox –شرکت مادر رسانه‌ی The Verge- استفاده می‌کند، مقایسه کرد. البته مهم‌ترین و سخت‌ترین کار، تولید محتوایی است که مردم بخوانند. با در نظر گرفتن این که هموند، کلارکسون و می بخشی از برنامه نیستند بلکه خود برنامه اند، همه چیز به بهترین شکل پیش خواهد رفت.

سه مجری تخت گاز، این بار با شرکت آمازون ارتباط مستقیم ندارند، بلکه در کنار هم کار را پیش می‌برند. طرفداران وفادار تخت گاز و دوستداران مجری‌های سابق آن بسیار مشتاق‌اند این سایت هرچه زودتر ساخته شود و غیبت طولانی آن‌ها را جبران کند.

کلارکسون

منبع: The Verge

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar مصطفی

    چــــــــــه شــــــــــــود ! عااالی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه