ساعت هوشمندی که به جای کالری، مصرف برق را اندازه می‌گیرد

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

دستگاه MagnifiSense یک گجت پوشیدنی است که آن را روی مچ‌تان می‌بندید و اطلاعاتی دقیق درباره‌ی میزان مصرف‌تان از دستگاه‌های الکترونیکی می‌گیرید.

MagnifiSense یک گجت پوشیدنی است که می‌تواند میزان تعامل شما با دستگاه‌های الکترونیکی را اندازه بگیرد.

این دستگاه که توسط محققان دانشگاه واشنگتن ساخته شده است، بر خلاف ساعت‌های هوشمند یا گجت‌های پوشیدنی دیگری که میزان کالری مصرفی‌تان را محاسبه می‌کنند، می‌تواند میزان واتی که روزانه مصرف کرده‌اید را به شما نشان دهد. محققان برای ساخت این دستگاه، میزان سیگنال‌های الکترومغناطیسی که دستگاه‌های برقی اطراف ما تولید می‌کنند را بررسی کرده‌اند. آن‌ها می‌گویند که می‌توانند میزان انرژی مصرفی ما روی ۱۲ دستگاه مثل مایکروویو، مخلوط‌کن، کنترل تلویزیون، لپ‌تاپ یا دستگاه‌های مشابه دیگر را محاسبه کنند.

جالب‌ترین قابلیت MainifiSense، توانایی‌اش برای تشخیص دستگاه‌های مختلف است؛ آن هم فقط با بررسی سیگنال‌های الکتریکی که آن‌ها تولید می‌کنند.

«ادوارد ونگ»، از سازندگان MaginifiSense می‌گوید: “برای مثال وقتی یک مخلوط‌کن روشن می‌شود، توسط خود الگویی مثل یک تار صوتی ایجاد می‌کند. یک مخلوط‌کن، صدایی متفاوت نسبت به یک سشوار دارد.”

تیم تحقیقاتی دانشگاه واشنگتن معتقد است گجت پوشیدنی که ساخته‌اند می‌تواند موارد مصرفی متعددی داشته باشد. مثل تشخیص دستگاهی که مدت‌ها است روشن مانده، یا مانیتور بیمارهای سالخورده و و میزان تعامل آن‌ها با دستگاه‌های الکترونیکی.

SCREEN_!

سازندگان این دستگاه جدید، می‌خواهند تکنولوژی‌اش را در مچ‌بندهایی مثل ساعت‌های هوشمند قرار دهند.

منبع: Digital Trends

دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه