محدودیت‌های جدید برای کسانی که تازه گواهینامه می‌گیرند

۱۸ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

قرار است محدودیت‌های متعددی برای افرادی که قصد دارند به زودی گواهینامه بگیرند، حاکم شود. این محدودیت‌ها برای کاهش احتمال تصادفات درنظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، رئیس اداره حقوقی پلیس راهور ناجا اعلام کرد: محدودیت‌های بیشتری پس از اخذ گواهینامه در انتظار داوطلبان است و کسانی که تازه گواهینامه گرفته اند تا ۳ ماه حق رانندگی به‌صورت تنهایی را نخواهند داشت و لازم است افراد با تجربه‌ای که دارای گواهینامه رانندگی هستند، آن‌ها را همراهی کنند. همچنین برای یک‌ سال حق رانندگی در مسیر‌های برون شهری نیز از این افراد سلب شده است.

سرهنگ ترحمی هم‌چنین گفت: موتور سواران نوگواهینامه نیز نباید موتورهای بالاتر از ۲۰۰ سی سی سوار شوند و شخص دیگری را تا سه ماه در ترک خود سوار نکنند.

سرهنگ ترحمی در یک گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: رانندگی از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح برای این دسته از رانندگان ممنوع خواهد بود و لازم است علامت مثلث شکل راننده مبتدی و تازه کار را بر روی خودرو نصب نمایند.

سرهنگ ترحمی با اشاره به ساده بودن نسبی مراحل گرفتن گواهینامه در کشورمان نسبت به کشورهای پیشرفته گفت: رتبه رانندگی رانندگان ما از آسیا بهتر است، اما نسبت به وضعیت رانندگی در اروپا فاصله زیادی داریم.

سرهنگ ترحمی هم با تاکید بر اینکه، اعمال این محدودیت ها در نهایت به نفع همه است، گفت: امیدواریم این محدودیت ها بتواند از وقوع برخی تصادفات و اشتباهات ناشی از کم تجربگی رانندگان جوان جلوگیری کند. با توجه به داشتن فرهنگ غنی، فقط لازم است رفتار رانندگی اصلاح شود. برخی از رفتارهای رانندگی حادثه خیز هستند، اما برخی از رفتار ها به اتفاق (یکبار) صورت می گیرد و عادت راننده نیست که نیاز به اصلاح باشد. آمارها نشان می دهد روزی ۴۳ نفر در کشور بر اثر حوادث رانندگی می میرند و ۹۰۰ نفر مجروح می شوند. در حوادث اخیر ۱۴۳۲ نفر از تصادف کنندگان، نو گواهینامه بوده اند.

وی در ادامه سخنان خود با اعلام اینکه، محدودیت جدیدی برای گواهینامه پایه سوم و موتورسواران اجرایی می شود، تصریح کرد: مراجعه کنندگان اخذ گواهینامه رانندگی (موتورسیکلت یا سواری) ابتدا رانندگی را در فضای مجازی تجربه می کنند. آموزش های رانندگی به سمت استفاده از تکنولوژی پیش می رود.

منبع: ایسنا
telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۶ دیدگاه
  1. Avatar علی

    با سلام
    چند ایراد به این قانون وارده و معلومه که کارشناسی نیست .اول اینکه افراد بعد از گذشت یک سال بلاخره برای اولین بار باید وارد جاده برون شهری شوند حتی اگه چند سال از رانندگی برون شهری محروم شوند بلاخره باید برای اولین بار به جاده بزنند برای رفع این ایراد باید اموزشگاه ها باید اموزش های خارج از شهر نیز برگزار کنند تا تجربه رانندگی در شرایط مختلف برای فرد رقم بخورد .دوم اینکه کسانی که در خارج از شهر زندگی میکنند مثلا در روستا دیگه گواهی نامه رو باید در کوزه بزارند و باهاش اب بخورند . سوم اینکه باید اموزش های رانندگی رو زیاد کرد نه محدودیت الکی بعضی ها گواهی نامه رو که گرفتن تا یک سال یه گوشه پرت میکنند به نظر شما این میشه تجربه فرق همچنین کسی با کسی که تازه گواهی نامه گرفته چیه .باید مهارت ها را بالا برد اموزش ها زیاد باشه و در شرایط مختلف باشه مثلا اموزش در شرایط شب -بارانی-کوهستانی-و غیره گرفتن گواهی نامه تو ایران مثل به تبصره گذاشتن درس مردودی میباشد
    یا حق

  2. Avatar سید سبحان هاشمی

    هه
    مجازی
    مجازی رانندگی کردن که خوراکه ما جووناست 🙂

  3. Avatar ami

    به نظر من که بهترین موقع برای اونایی که تازه گواهینامه گرفن ۱۲ شب تا ۵ صبحه چون خلوت تره خیابونا من که روزا هیچوقت با ماشین بیرون نمیرم همش اعصاب خوردیه

  4. Avatar امبرحسین

    والا بعد ده سال هنوز وقتی بابام کنارم میشه رانندگی برام جهنم میشه!!! خدا تو اون سه ماه به رانندگان تازه وارد صبر بده به نظرم حرکت درستی نیست ولی مثلث خطر مناسب تره حد اقل ادم میفهمه طرف حرفه ای نیست و نباید خیلی کارای روتین کنارش انجام داد!

  5. Avatar فاضل

    کلا درباره خیلی چیزا باید گفت، “دستی زدیم و فلان چیزو گرفتیم ها و الا الان بیچاره شده بودیم” ????

  6. Avatar محمدرضا میثمی

    درخواست دارم از دیجیکالا یک تحقیقات و پر س و جویی راجب گواهینامه ندادن به پسرهای دارای معافیت اعصاب روان بکنه ، من ۱۸ سالگی معافیت اعصاب و روان از خدمت مقدس سربازی گرفتم به علت وسواس فکری و الان ۱۲ سال هست مدام به بیمارستان امام سجاد (ع) برای گرفتن مچوز ثبت نام در آموزشگاه رانندگی برای گرفتن گواهینامه مراجعه می کنم و اونجا جواب رد میگیرم ، با توجه به مریضی پدرم و تک فرزند بودن وظایف زندگی به دوش من هست و بدون ماشین توی تهران واقعا سخته

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه