محصولاتی که اپل در مراسم دیروز معرفی نکرد

۹ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه
اپل

روز گذشته، اپل برای معرفی محصولات جدید خود یک مراسم در نیویورک برگزار کرد. در این مراسم، شاهد معرفی مدل‌های جدید آیپد پرو، مدل به‌روزرسانی شده‌ی مک‌بوک ایر و ارائه‌ی مدل جدید مک مینی بودیم. اما قبل از برگزاری این مراسم، شایعات مختلفی در رابطه با احتمال معرفی دیگر محصولات مطرح شده بود که در نهایت خبری از آن‌ها نشد. در این مطلب به محصولاتی که جای آن‌ها در این مراسم خالی بود، نگاهی می‌اندازیم.

آی‌مک

برخی از شایعات این احتمال را مطرح کرده بودند که اپل در حال توسعه مدل‌های جدید آی‌مک با بهره‌گیری از نسل جدید پردازنده‌ها است، اما حالا به‌نظر می‌رسد مدل جدید این سری کامپیوترها در سال ۲۰۱۸ روانه‌ی بازار نخواهد شد.

اپل

در رابطه با این موضوع شایعاتی زیادی منتشر نشده بود اما تحلیلگر محصولات اپل، «مینگ چی کو»، گفته بود که اپل در حال توسعه مدل جدید این سیستم است که از پردازنده ارتقا یافته و نمایشگر بسیار بهتری بهره می‌برد. با توجه به معرفی نشدن نسل جدید این محصول، معلوم نیست که چه زمانی دوباره چشم ما به مدل جدید آن می‌افتد.

مک‌بوک

پیش از مراسم دیروز، تقریباً با قطعیت می‌توانستیم بگوییم که قرار است یک لپ‌تاپ با قیمت نسبتا مناسب معرفی شود که در نهایت معلوم شد این لپ‌تاپ از جمله سری لپ‌تاپ‌های مک‌بوک ایر است. در شایعات منتشر شده، آمده بود که در این مراسم شاهد یک لپ‌تاپ ۱۳ اینچی با طراحی مشابه سری مک‌بوک ایر، قیمت پایین‌تر و نمایشگر رتینا خواهیم بود.

اپل

تمام این موارد درست از آب درآمدند و مک‌بوک ایر جدید باریک‌تر است و حاشیه‌های کمتری دارد، از پردازنده سریع‌تر بهره می‌برد و مجهز به تاچ آی‌دی و نمایشگر رتینا هم هست. تقریباً دیگر تفاوت بارزی میان این لپ‌تاپ و مک‌بوک ۱۲ اینچی مشاهده نمی‌شود.

اما حالا با معرفی این لپ‌تاپ ۱۱۹۹ دلاری که از نسل هشتم پردازنده‌های اینتل هم بهره می‌برد، معلوم نیست که اپل چه برنامه‌هایی برای مک‌بوک‌های ۱۲ اینچی دارد که قیمت پایه آن‌ها ۱۰۰ دلار بیشتر از این لپ‌تاپ است. برخی شایعات این احتمال را مطرح کرده بودند که در این مراسم، مک‌بوک‌های ۱۲ اینچی هم به‌روزرسانی می‌شوند که البته چنین اتفاقی نیفتاد.

آیپد مینی

اپل

«مینگ چی کو» پیش از برگزاری مراسم گفته بود که اپل مشغول توسعه مدل جدید آیپد مینی است ولی ضمنا اعلام کرده بود که در رابطه با معرفی آن در این مراسم، نمی‌تواند با قاطعیت اظهارنظر نکند که در نهایت معلوم شد اپل فعلاً قصد معرفی و ارائه‌ی این گجت را ندارد. اگر خبر توسعه‌ی این محصول واقعیت داشته باشد، هیچ شایعه‌ی موثقی در رابطه با زمان معرفی آن هنوز منتشر نشده است.

ایرپاور و ایرپادز

اپل

برخی از کارشناسان امیدوار بودند که شاید اپل در این مراسم بالاخره خبر عرضه‌ی پد شارژ ایرپاور و هدفون‌های ایرپاد سازگار با آن را رسما اعلام می‌کند که چنین اتفاقی رخ نداد.در حال حاضر اصلا نمی‌دانیم که آیا اپل قصد ارائه‌ی ایرپاور و ایرپادهای سازگار با آن را دارد یا به کل این محصولات را کنار گذاشته است. در هر صورت شاید و فقط شاید، در سال ۲۰۱۹ شاهد ارائه‌ی این محصولات باشیم.

مک پرو

اپل

طبق خبرها، اپل مشغول توسعه‌ی سیستم ماژولار مک پرو است و قصد دارد این سیستم را برای عرضه در سال ۲۰۱۹ آماده کند. ما امیدوار بودیم که اپل در این مراسم اشاره‌ای کوتاه به این محصول داشته باشد که چنین اتفاقی نیفتاد و برای مشاهده‌ی آن، باید تا مدتی دیگر صبر کنیم.

فقدان کیس آیفون XR و کاور هوشمند آیپدهای جدید

اپل

هنوز معلوم نیست که چرا اپل هیچ کیسی را برای آیفون XR معرفی نکرده و در مراسم دیروز هم خبری از این کیس‌ها نبود. همچنین در این مراسم کاور هوشمندی برای آیپدهای ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی معرفی نشد و البته می‌توانیم به کیبورد ۱۷۹ دلاری تحت عنوان Smart Keyboard Folio اشاره کنیم که می‌تواند به‌عنوان کاور هم انجام وظیفه کند.

منبع: MacRumors

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه