محققان از جی‌تی‌ای۵ برای آموزش اتومبیل خودران استفاده می‌کنند

۳ تیر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

اگر هنگام جی‌تی‌ای ۵ بازی کردن، به بزرگراه یا خیابانی برخورد کرده‌اید که قفل شده است و خودروها نمی‌توانند در آن حرکت کنند، مطمئنا به واقعی بودن ترافیک در این بازی فکر کرده‌اید. شاید باور این موضوع کمی عجیب باشد، اما شرکتی به تازگی خبر داده که از جی‌تی‌ای ۵ برای آموزش رانندگی به خودرو‌های‌اش استفاده می‌کند.

یکی از دلایل اصلی استفاده از جی‌تی‌ای ۵ برای آموزش خودروها، کمبود زمان کافی برای تست خودروها در خیابان‌های واقعی است.

طبق گزارشی که خبرگزاری بلوم‌برگ منتشر کرده است، خود محققان هم می‌دانند که شاید استفاده از یک بازی ویدیویی، آن هم جی‌تی‌ای، برای آموزش خودروهای خودران کمی عجیب به نظر برسد؛ به همین دلیل هم سریع به این موضوع اشاره کرده‌اند که اطلاعات به دست آمده، پایه‌ای برای آموزش خودروهای آن‌ها است و واقعا هر چه از جی‌تی‌ای ۵ به دست می‌آورند را به خورد خودرهای خود نمی‌دهند.

یکی از دلایل اصلی استفاده از جی‌تی‌ای ۵ برای آموزش خودروها، کمبود زمان کافی برای تست خودروها در خیابان‌های واقعی است. «دیوید باشت»، مدیر شرکتی به اسم Nio است که می‌خواهد تا سال ۲۰۲۰ خودروی الکتریک و خودران خودش را وارد خیابان‌ها کند. او در این باره می‌گوید: “اینکه فقط بخواهیم به داده‌ی بدست آمده از تست خودروها در جاده اکتفا کنیم، کافی نخواهد بود.”

«آلن کورنهاسر»، پروفسور دانشگاه پرینستون که رهبری تیم تحقیقاتی را بر عهده دارد، درباره‌ی جی‌تی‌ای۵ می‌گوید: “این بازی عمیق‌ترین محیط مجازی ممکن را برای بررسی و استخراج داده دارد.”

بدمان نمی‌آید تا یک خودرو از شرکت Nio بخریم، چون احتمالا اگر در ترافیک گیر کنیم، خود ماشین به پیاده روها و جاده‌ی مخالف می‌زند و از ترافیک نجات‌مان می‌دهد!

‌‌‌‌

منبع: Polygon

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه