ترکیه‌ یک هکر را به ۳۳۴ سال زندان محکوم کرد

۲۳ دی ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

داستان‌های مختلفی از گرفتن هکرها و فرستاده شدن‌شان به زندان شنیده‌ایم؛ حتی در برخی مواقع در فیلم‌ها دیده‌ایم که دولت‌ها، هکرهای خفن را دستگیر می‌کنند و از آن‌ها می‌خواهند تا برای‌شان کار یا حفره‌های امنیتی پیدا کنند. با این حال اخیرا سیستم قضایی ترکیه، یک هکر را به ۳۳۴ سال زندان محکوم کرده است.

حکم ۳۳۴ ساله‌ای که دولت ترکیه برای اونور کوبچاک تنظیم کرده، تمام خبرگزاری‌ها را شوکه کرده است.

عددی که در بالا می‌بینید اشتباه نیست. دولت ترکیه «اونور کوپجاک» (Onur Kopcak)، هکر ۲۶ ساله‌ی ترک را در ابتدا به ۱۹۹ سال زندان محکوم کرده بود. این هکر، وب‌سایت‌های دروغین از بانک‌ها ساخته و توسط آن‌ها، اطلاعات مشتریان زیادی را به دست آورده بود. حکم ۱۹۹ سال زندان او، به دلیل ۴۳ شاکی که داشت تنظیم شده بود. با این حال با افزایش تعداد شاکی‌ها به ۵۴ نفر، حکم او هم به ۳۳۴ سال افزایش یافت.

«کوپجاک» می‌گوید که احتمالا هیچ کاری درباره‌ی این حکم نمی‌تواند بکند. او به خبرگزاری Zaman گفته است: “من هرگز استحقاق چنین حکمی را نداشتم، اما با توجه به قوانین فعلی هیچ کاری نمی‌توانم انجام دهم.

Onur Kopcak

اونور کوپجاک

در سال ۲۰۱۰، هکری امریکایی به اسم «آلبرت گونزالس» توانست با هک کارت‌های اعتباری بانک‌ها، نام خود را به عنوان عامل “بزرگ‌ترین دزدی کارت اعتباری تاریخ” ثبت کند. با تمام این اوصاف، دولت امریکا فقط او را ۲۰ سال به زندان انداخت.

منبع: Ubergizmo

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. amir

    قاضی خوب می‌دانسته همچین حکم داده برای اینکه معمولا این مدل محکومین چند سالی یکبار عف میگیرند وبرای اینکه زود آزاد نشه مدت زندانی را زیاد کرده که هر چه عف گرفت باعث آزادی اونشود

  2. pejman

    خیلی دوست دارم تا قاضی این پرونده رو از نزدیک ببینم

  3. amir

    خخخخخخخ یارو مگه حضرت نوحه که ۳۳۴ سال زندان باشه مگه میخواد ۹۰۰سال عمر کنه که انقدر زندان باشه میگفت حبس ابد دیگه.

  4. Sooroosh

    فکر کنم دولت ترکیه خودشو مسخره کرده چون میتونست بجای ۳۳۴ بگه حبس ابد !!!!

    1. پویا

      علتش اینه که اگر طرف مثلا توی یک شرایط خاص بتونه ۱۰۰ سال از حکمش کم کنه، باز هم ۲۳۴ سال براش باقی میمونه…

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه