مدل Core i9 مک‌بوک پرو داغ می‌کند و کند می‌شود

۲۷ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
مک بوک پرو 2018

گران‌ترین مدل مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ نه تنها داغ می‌کند، بلکه برای مقابله با داغ شدن، سرعت عملکرد خودش را پایین می‌آورد. این موضوع به تازگی توسط یکی از خریداران مدل Core i9 مک‌بوک پروهای جدید کشف شده است.

پردازش‌های کامپیوتری اساسا با تولید گرما همراه است و در همین راستا، هر قدر یک کامپیوتر قوی‌تر باشد، گرمای بیشتری هم تولید می‌کند. داغ شدن کامپیوترها موضوع جدیدی نیست و در طول دهه‌های گذشته، با راهکارهایی متفاوتی به مقابله با داغ شدن کامپیوترها رفته‌ایم. اگر می‌خواهیم قدرت یک کامپیوتر حتی به هنگام داغ شدن حفظ شود، باید سراغ سیستم‌های خنک کننده برویم. اکثر شرکت‌های سازنده‌ی لپ‌تاپ، گوشی‌های هوشمند یا اصولا هر دستگاهی که نمی‌توان سیستم خنک کننده‌ی قدرتمندی روی آن نصب کرد، برای مقابله با گرمای تولیدی، عملکرد دستگاه را کاهش می‌دهند؛ یعنی برای مثال زمانی که یک لپ‌تاپ داغ می‌کند، فرکانس پردازنده به صورت خودکار پایین می‌آید و در نتیجه، همه چیز هم در لپ‌تاپ کند می‌شود.

«بدنه‌ی مک‌بوک پرو و سیستم‌های خنک کننده‌ی آن به هیچ وجه مناسب قرار دادن پردازنده‌ای با فرکانس بالا نبوده است.»

اپل سری لپ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو خود را برای کسانی طراحی کرده است که می‌خواهند روی آن کارهای سنگین انجام دهند. افراد زیادی به این دلیل سراغ مدل «پرو» مک‌بوک‌های اپل می‌روند، چون می‌خواهند از آن به عنوان یک دستگاه حرفه‌ای برای کار خود استفاده کنند. اپل هم که از نیاز مخاطبان خود خبر دارد، قوی‌ترین پردازنده‌ی اینتل را در مک‌بوک پرو خود قرار داده است. با این حال، قرار دادن پردازنده‌ی Core i9 اینتل در مدل ۲۰۱۸ مک‌بوک پرو نتیجه‌ی خوبی نداده است.

یکی از نقد و بررسی‌های جدید مدل Core i9 مک‌بوک پرو جدید، نه تنها از وضعیت این لپ‌تاپ ناراضی است، بلکه حتی در استفاده از آن ابراز نگرانی می‌کند. «دیو لی» (Dave Lee) که در کانال یوتیوب خود این لپ‌تاپ جدید اپل را نقد کرده، معتقد است که بدنه‌ی مک‌بوک پرو و سیستم‌های خنک کننده‌ی آن به هیچ وجه مناسب قرار دادن پردازنده‌ای با فرکانس بالا نبوده است.

در آزمایش‌های انجام شده، پردازنده‌ی Core i9 مک‌بوک پرو به سرعت داغ می‌کند و فرکانس آن حتی از فرکانس پایه هم کمتر می‌شود.

مک‌بوک پرو ۲۰۱۸ در فریزر

آزمایش‌های انجام شده با استفاده از یکی دو بنچمارک و نرم‌افزار Adobe Premier بوده است. دیو لی به هنگام نمایش آزمایش خود به این موضوع اشاره می‌کند که نرم‌افزار Adobe Premier در اصل برای سیستم عامل macOS بهینه نشده است و شاید بهتر باشد این آزمایش، با نرم‌افزار بهتری انجام شود.

با این حال، افراد بسیاری از این نرم‌افزار شرکت ادوبی برای تدوین استفاده می‌کنند؛ آن هم روی مک‌بوک پروهای خود که برای کار تهیه کرده‌اند.

نمی‌دانیم آیا این مشکل مک‌بوک پرو جدید از سوی اپل قابل حل است یا نه. نهایتا این سوال مطرح می‌شود که آیا اپل فقط در راستای افزایش تعداد مدل‌های مک‌بوک پرو، یک مدل Core i9 به لپ‌تاپ‌های خود اضافه کرده، یا واقعا در پشت این تصمیم اپل حجم زیادی آزمایش و تحقیق بوده است؟

منبع: SlashGear

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar محمد

    سپاس…

  2. Avatar عباس

    مطلب خوبی بود.

    با تشکر

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه