مدیرعامل اپل می‌گوید محصولات آینده این شرکت کاربران را شگفت‌زده می‌کند

۱۱ اسفند ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اپل

روز گذشته، مراسم سالانه ملاقات مدیرعامل اپل با مهم‌ترین سهام‌داران این شرکت برگزار شد و طی آن، تیم کوک توضیحاتی را در رابطه با برنامه‌های خود برای آینده‌ی این شرکت ارائه داد. با توجه به کاهش فروش آیفون‌ها، اپل حالا می‌خواهد بیش از پیش تمرکز خود را به دومین بخش سودآور این شرکت یعنی سرویس‌های نرم‌افزاری معطوف کند. مواردی مانند Apple Pay، اپ استور، آیتونز، AppleCare، اپل موزیک و بسیار از موارد دیگر، مربوط به همین بخش هستند. تیم کوک می‌گوید آن‌ها قصد دارند در سال آینده، از این بخش درآمد ۵۰ میلیارد دلاری به دست بیاورند که به‌عنوان مقایسه، باید بگوییم درآمد این بخش در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۵ میلیارد دلار بود.

البته این موضوع به معنای کنار گذاشتن توسعه محصولات نوآورانه نیست. تیم کوک در این مراسم اعلام کرد که آن‌ها مشغول توسعه‌ی محصولاتی هستند که می‌توانند کاربران را «شگفت‌زده کنند». این کمپانی، گوشی آیفون را در سال ۲۰۰۷ و تبلت آیپد را در سال ۲۰۱۰ معرفی کرد و در سال ۲۰۱۵ از اپل واچ رونمایی کرد که طی سال‌های اخیر، این سه مورد از جمله بهترین محصولات نوآورانه اپل محسوب می‌شوند. در این میان، شاهد معرفی محصولاتی مانند ایرفون‌های ایرپاد و اسپیکر هوشمند هوم‌پاد هم بوده‌ایم که مورد آخر به دلیل قیمت بالا و ضعف‌های دستیار دیجیتالی سیری، نتوانسته محصولات رقبای قدر این بازار یعنی آمازون و گوگل را کنار بگذارد.

اپل

با توجه به اینکه تیم کوک بارها و بارها در رابطه با پتانسیل‌های فناوری واقعیت افزوده صحبت کرده است، یکی از محصولات پرسروصدای بعدی می‌تواند عینک واقعیت افزوده باشد. در ژوئن سال ۲۰۱۷، «جین مانستر» (Gene Munster) که یکی از مهم‌ترین تحلیلگران محصولات اپل محسوب می‌شود، اعلام کرد که چنین عینکی می‌تواند از آیفون هم موفقیت بیشتری برای اپل به ارمغان بیاورد. همچنین او در تابستان ۲۰۱۷، کاهش فروش آیفون‌ها را هم پیش‌بینی کرده بود و در رابطه با عینک واقعیت افزوده اپل گفته که این محصول بعد از عرضه، می‌تواند نسبت به آیفون سود بیشتری برای این شرکت داشته باشد. او در ابتدا گفته بود که این محصول تا سال ۲۰۲۰ عرضه می‌شود اما چند ماه قبل اعلام کرد که این محصول در سال ۲۰۲۱ روانه‌ی بازار می‌شود.

تیم کوک می‌گوید محصولات فوق‌العاده‌ای در راه هستند

تیم کوک به سهام‌داران گفته که محصولات فوق‌العاده‌ای در راه هستند. سری پنجم اپل‌ واچ از قابلیت ثبت نوار قلب بهره می‌برد که سروصدای زیادی به راه انداخت و تیم کوک خاطرنشان کرد که قابلیت‌های جذاب‌تری در زمینه‌ی تندرستی در ادامه روانه‌ی این ساعت هوشمند می‌شود. همچنین طبق گزارش‌های منتشر شده، این شرکت در تلاش است قابلیت نظارت بر میزان قند خون را در اپل واچ تعبیه کند.

اپل

در ادامه، تیم کوک اعلام کرد که شرکت اپل، در سال گذشته ۱۸ کمپانی را خریداری کرده است. اپل معمولاً کمپانی‌های کوچکی که در زمینه‌ی خاصی فعالیت می‌کنند، به خدمت می‌گیرد. بزرگ‌ترین خرید اپل، شرکت Beats Audio بود که در سال ۲۰۱۴ با پرداخت مبلغ ۳ میلیارد دلار به زیر پرچم اپل منتقل شد.

در حال حاضر ارزش کمپانی اپل ۸۲۵ میلیارد دلار است که البته با ارزش یک تریلیون دلاری که در تابستان به آن دست پیدا کرد، فاصله‌ی زیادی دارد. فعلا، شرکت مایکروسافت با ارزش ۸۶۳ میلیارد دلاری، ارزشمندترین شرکت موجود در بازار سهام آمریکا محسوب می‌شود. با وجود اینکه اپل تاج‌وتخت خود را به مایکروسافت واگذار کرده، اما تیم کوک می‌گوید نسبت به آینده‌ی این شرکت و محصولات جدید آن بسیار خوش‌بین است.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه