انتقاد شدید مدیرعامل اپیک‌گیمز از سیاست‌های مایکروسافت

۱۵ اسفند ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«تیم سویینی»، مدیرعامل استودیوی بازی‌سازی «اپیک گیمز» اخیرا در مقاله‌ای با لحن بسیار تندی مایکروسافت و ویندوز ۱۰ را هدف گرفته است. سویینی که استودیوی‌اش قوی‌ترین ابزار ساخت بازی را در اختیار بازی‌سازان قرار داده است، در مقاله‌اش پلتفرم ساخت نرم‌افزار Universal Windows Platform را که برای ویندوز ۱۰ است، “پلتفرمی بسته در قالب یک پلتفرم دیگر” خوانده است. سویینی می‌گوید که توسعه‌دهندگان نرم‌افزار مجبور هستند نرم‌افزارهایی که برای پتلفرم UWP ویندوز می‌سازند را فقط توسط فروشگاه ویندوز بفروشند.

سویینی می‌گوید که UWP کاملا بسته است و توسعه‌دهندگان نمی‌خواهند به آن ورود کنند.

تیم سویینی معتقد است که ساختار UWP سازندگان را مجبور می‌کند نصب و بروزرسانی چنین نرم‌افزارهایی را فقط از طریق فروشگاه ویندوز ممکن کنند. سویینی می‌گوید که این موضوع باعث می‌شود تا توسعه‌دهندگان مستقیما با مخاطب خودشان رابطه نداشته باشند.

سویینی در مقاله‌اش نوشته است: “مایکروسافت کاملا علیه توسعه‌دهندگان نرم‌افزارهای کامیپوتر و مخاطبان (مخصوصا گیمرها) حرکت کرده است. حرکت مایکروسافت علیه توسعه دهندگان نرم‌افزار مثل اپیک گیمز، تهیه‌کنندگانی مثل الکترونیک‌آرتز و اکتیویژن و هم‌چنین توزیع‌کنندگان مثل والو یا GOG است.”

مدیرعامل اپیک گیمز می‌گوید که با خود فروشگاه مایکروسافت مشکلی ندارد، اما نرم‌افزارهای UWP باید بازتر و شبیه به نرم‌افزارهای معمولی ویندوز (Win32) باشند.

UWP-Windows

نرم‌افزارهای UWP روی دستگاه‌های مختلف، تجربه‌ی کاربری یکسانی به افراد ارایه می‌دهند.

«کوین گایو» (Kevin Gallo)، سخنگوی مایکروسافت هم در مقاله‌ی دیگری به سویینی پاسخ داده است. او در پاسخ به سویینی گفته که پلتفرم UWP کاملا باز است و کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند این نرم‌افزارها را بدون استفاده از فروشگاه ویندوز هم نصب کنند.

با این حال، سویینی می‌گوید که UWP کاملا بسته است و توسعه‌دهندگان نمی‌خواهند به آن ورود کنند. سویینی گفته است: “هفت ماه از به راه اندازی فروشگاه ویندوز روی ویندوز ۱۰ می‌گذرد و این فروشگاه هنوز هم بازی‌های بزرگ و نرم‌افزارهای مهم را که نقشی بزرگ در تجربه‌ی کار با کامپیوتر دارند، روی خود ندارد. فوتوشاپ، جی‌تی‌ای۵ یا فیفا ۱۶ کجاست؟”

سویینی اضفه کرده است: “UWP می‌تواند، باید، و خواهد مرد.”

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. Avatar ایمان

    ویندوز موبایل تنها نقطه ضعفش کمبود نرم افزاره،
    ماکروسافت داره همه رو مجبور میکنه تا برای پلتفرم موبایلش نرم افزار بسازن و وقتی این اتفاق بیفته هیچ پلتفرم موبایلی کامل تر از ماکروسافت نخواهد بود
    و خوب اون موقع باید دید اپل و گوگل میتونن با ویندوز موبایل رقابت کنن یا دنیای موبایل رو هم تحویل ماکروسافت میدن

  2. Avatar محمد طاها

    سلام خط آخر یک الف کم داره
    سویینی اضفه کرده است (غلطه اضافه کرده است)

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه