از Mad Max تا بهترین برنامه‌های عکاسی؛ مروری بر عنوان‌های امروز (۲۴ آذر ۹۴)

۲۵ آذر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۸ دقیقه

امروز ۲۴ آذر مثل روزهای گذشته خبر و مقاله‌های مختلفی منتشر کردیم. خبرهایی که بعضی از آن‌ها مثل نامزدی مد مکس برای جوایز گولدن گلوب برای دوست‌داران دنیای فیلم و سرگرمی کاملا جذاب بودند. برای علاقمندان به دنیای فناوری‌های دیجیتال هم خبرهایی مثل لو رفتن اطلاعات سامسونگ گلکسی A9 را داشتیم. در ادامه مروری خواهیم بر روی عنوان‌هایی که امروز منتشر کرده‌ایم خواهیم داشت.

اولین اطلاعات از گوشی گلکسی A9 لو رفت

به‌تازگی اطلاعات جدیدی از گوشی گلکسی A9 لو رفته و به نظر می‌رسد این محصول در اوایل سال ۲۰۱۶ راهی بازار می‌شود. برای خواندن اطلاعات مربوط به این گوشی، روی لینک خبر اولین اطلاعات از گوشی گلکسی A9 کلیک کنید.

Mad Max در انتظار دریافت دو جایزه‌ی گلدن گلوب

«جرج میلر»، کارگردان و خالق مجموعه فیلم‌های «مد مکس»، در ابتدا تصمیم داشت تا جدیدترین فیلم این مجموعه را سیاه و سفید ضبط کند و این طور که به نظر می‌رسد، نسخه‌ای سیاه و سفید از فیلم «مد مکس: جاده‌ی خشم» (Mad Max: Fury Road) وجود دارد. اگر از علاقمندان این فیلم هستید، ادامه‌ی خبر دریافت دو جایزه‌ی گولدن گلوب توسط مدمکس را بخوانید.

بهترین برنامه‌های عکاسی برای آیفون

گوشی‌های آیفون از دوربین با کیفیتی برخوردار هستند و می‌توان با آن‌ها عکس‌های بسیار زیبایی ثبت کرد. به همین دلیل دوربین گوشی‌های آیفون یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات به شمار می‌رود. استقبال کاربران از گوشی‌های iPhone و عکس‌برداری با این محصولات باعث شده که نرم‌افزارهای مختلفی هم برای آن‌ها عرضه شود. در ادامه هفت برنامه‌ی خوب در زمینه‌ی عکاسی با دوربین‌های آیفون و نرم‌افزارهایی که قابلیت‌های بیشتری را برای عکاسی به کاربران می‌دهند را به شما معرفی می‌کنیم. با بهترین برنامه‌های عکاسی برای آیفون همراه باشید.

به‌روزرسان نقشه گوگل برای iOS قیمت بنزین را نشان می‌دهد

در به‌روزرسان جدیدی که برای اپلیکیشن نقشه گوگل ارایه شده، ویژگی‌های نمایش قیمت بنزین و جهت‌یابی آف‌لاین اضافه شده است. درباره‌ی بروزرسان نقشه‌ی گوگل برای iOS بیشتر بدانید.

فیسبوک به پیشواز جدیدترین فیلم جنگ ستارگان می‌رود

به‌مناسبت اکران جدیدترین قسمت از مجموعه فیلم‌های «جنگ ستارگان»(Star Wars)، فیسبوک این امکان را به وجود آورده تا کاربران بتوانند «شمشیر نوری»(Lightsaber) در کنار عکس پروفایل خودشان قرار دهند. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

اپل می‌خواهد صفحه نمایش گوشی‌های‌اش را خودش بسازد

در حال حاضر، اپل برای ساخت صفحه‌ی نمایش دستگاه‌های‌اش، به شرکت‌های مختلفی مثل سامسونگ، شارپ یا Japan Display روی می‌آورد. با توجه به اینکه اپل اصولا علاقه دارد تمام بخش‌های دستگاه‌های‌اش را خودش ساخته باشد، احتمال اینکه این شرکت بخواهد خودش هم صفحه نمایش بسازد کم نیست. درباره‌ی ساخت صفحه‌نمایش گوشی‌های اپل بیشتر بدانید.

از صدای گوشخراش ووووزلا در استادیوم تا امنیت پیام‌رسانی

گروهی از محققان دانشگاه MIT با استفاده از انبوهی از پیام‌های اسپم، امنیت فراداده و پیام‌های ارسالی را بسیار بالا می‌برند. درباره‌ی این خبر بیشتر بدانید.

ناسا از پلی‌استیشن۴ برای تمرین ماموریت‌های فضایی استفاده می‌کند

مد تکنولوژی سال آینده بدون شک هدست‌های واقعیت مجازی است. هر شرکتی که فکرش را بکنید می‌خواهید یکی از این هدست‌ها یا نرم‌افزاری برای آن بسازد. این موضوع به شرکت‌های بازی‌سازی هم محدود نمی‌شود. اخیرا ناسا خبر از ساخت یک نرم‌افزار مختص هدست‌های واقعیت مجازی داده است. خبر مربوط به استفاده‌ی ناسا از پلی‌استیشن ۴ را بخوانید.

نفسی که ممد حیات بود، مخل حیات شد!

چند روز پیش بالاخره نمایندگان کشورها در کنفرانس تغییر اقلیم پاریس به توافق رسیدند. توافقی که البته به نظر بسیاری از کارشناسان خیلی هم امیدوار کننده نیست و نتوانسته با قوانین الزام آور، کشورها را مجبور به کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای کند. بیشترین سهم انتشار گازهای گلخانه‌ای را آمریکا، چین و اتحادیه‌‌ی اروپا دارند و به هر صورت مسئولیت اصلی گرمایش زمین بر گردن آن‌هاست. اما از همه جالب‌تر برای ما، سهم و نقش ایران است. واقعیت این است که ایران نقش خیلی کمی در انتشار گازهای گلخانه‌ای دارد؛ چیزی کمتر از ۱٫۵ درصد. با این حال خانم معصومه ابتکار به عنوان نماینده‌ی ایران در اجلاس شرکت کرد و کشور ما هم به نوبه‌ی خود طرحی را برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای ارائه داد. کاهشی که خانم ابتکار گفت در صورت برداشته شدن تحریم‌ها، با ورود فناوری‌های نوین به ایران بیشتر هم می‌شود. ادامه‌ی مقاله را بخوانید.

فروش آیفون در سال آینده کاهش پیدا می‌کند

به‌تازگی «کتی هوبرتی»(Katy Huberty) از سازمان تحقیقاتی «مورگان استنلی» (Morgan Stanley) گفته که فروش گوشی‌های آیفون در سال آینده کاهش پیدا می‌کند. خبر کاهش فروش آیفون را بخوانید.

با گوشی و یک سونار هوشمند ماهی بگیرید

شرکت «دیپر» (Deeper) یک سونار هوشمند مخصوص گوشی‌های هوشمند برای ماهیگیری طراحی کرده است. درباره‌ی این سونار هوشمند بیشتر بدانید.

تصویر نجومی روز ناسا (۲۴ آذر ۹۴): قوس‌های رنگارنگ آسمان بوئنوس آیرس

این قوس‌های رنگارنگ در آسمان چه هستند؟ درست مثل رنگین کمان که بعد از باران بوجود می‌آید، قوس‌های رنگی نزدیک خورشید زمانی بوجود می‌آیند که کریستال‌های یخ در اتمسفر زمین پراکنده می‌شوند. در این صورت، آن‌ها مثل منشوری عظیم عمل می‌کنند. قوس رنگارنگ بالای تصویر، خیلی مرسوم است چرا که قسمتی از هاله‌ی ۲۲ درجه‌ای دور خورشید را تشکیل می‌دهد. زمانی که کریستال‌های یخ ۶ وجهی نور خورشید را بین دو تا از ۶ وجه خود می‌شکنند. قوس رنگارنگ پایینی کمی غیر عادی است. این پدیده گاهی اوقات با نام رنگین کمان آتشین هم شناخته می‌شود. این «قوس دور افقی» (Circumhorizon arc) هم بر اثر برخورد نور خورشید با کریستال‌ّهای یخ بوجود آمده است. منتها در این جا یک سری یخ‌های نازک، افقی و مسطح که در ابرهای پر ارتفاع سیروس قرار دارند، نور خورشید را بین وجه‌های بالایی و پایینی خود شکسته‌اند. این قوس فقط زمانی رخ می‌دهد که ارتفاع خورشید بیشتر از ۵۸ درجه از افق است. این عکس ماه پیش در یکی از محله‌های شهر بوئنوس آیرس آرژانتین گرفته شده است. عکس را از این‌جا ببینید.

هفت میلیون دلار جایزه برای نقشه‌برداری از عمق ۴ کیلومتری اقیانوس

«بنیاد جایزه‌ی ایکس» (X Prize) سازمانی خصوصی است که هر از گاهی مسابقه‌ای با اهداف پیشرفت علم به راه می‌اندازد و جایزه‌ای بزرگ برای آن می‌گذارد. مسابقه‌ی جدید X Prize از افراد می‌خواهد تا با استفاده از ربات‌های هوشمند و خودکار، در عمق ۴ کیلومتری، ۵۰۰ کیلومتر مربع از کف اقیانوس را نقشه‌برداری کنند. اولین گروهی که بتواند تا قبل از سال ۲۰۱۸ این کار را انجام بدهد، ۷ میلیون دلار جایزه دریافت می‌کند. ادامه‌ی خبر را از این‌جا بخوانید.

پست‌های کاربران در شبکه‌های اجتماعی عاملی تاثیرگذار در تایید ویزا

وزارت امنیت داخلی آمریکا می‌خواهد هنگام بررسی تقاضانامه‌ی ویزا، پست‌های فرد در شبکه‌های اجتماعی را هم در نظر بگیرد. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

تاریخ عرضه‌ی بازی بسیار زیبای Unravel مشخص شد

شرکت «الکترونیک آرتز» (EA) اعلام کرد که بازی Unravel در تاریخ ۲۰ بهمن ماه با قیمت ۱۹٫۹۹ دلار برای پلتفرم‌های کامپیوترهای شخصی، ایکس‌باکس وان و پلی‌استیشن۴ عرضه می‌شود. ادامه‌ی خبر بازی Unravel را بخوانید.

سامسونگ در سال ۲۰۱۶ کامپیوترهای بهتری عرضه می‌کند

خبرگزاری‌های کشور کره به این موضوع اشاره کرده‌اند که شرکت سامسونگ قصد دارد از سال آینده با محصولات جدیدی وارد بازار کامپیوترهای شخصی شود. درباره‌ی لپ‌تاپ‌های سامسونگ بیشتر بخوانید.

ال‌جی نسل جدید V10 را جایگزین G Flex 3 می‌کند

به‌نظر می‌رسد که شرکت «ال‌جی» (LG) از هم اکنون در فکر ساخت نسل جدید گوشی V10 است. درباره‌ی جایگزین G Flex 3 بیشتر بخوانید.

اکسپریا Z6 دو مدل مجهز به اسنپ‌دراگون ۸۲۰ خواهد داشت

سونی در سال ۲۰۱۶ میلادی دو گوشی هوشمند اکسپریا Z6 مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ ارایه خواهد داد. درباره‌ی پردازنده‌ی سونی اکسپریا Z6 بیشتر بخوانید.

ماه‌گرفتگی را از فضا ببینید

ماهواره‌ی آمریکایی DSCOVR که میلیون‌ها کیلومتر از سیاره‌ی زمین فاصله دارد، تصاویر بسیار زیبایی را از یک ماه‌گرفتگی که اخیرا در زمین رخ داده را ثبت کرده است. فیلم ماه‌گرفتگی را ببینید.

سخن‌رانی‌های برتر TED؛ چطور رهبران بزرگ الهام‌بخش دیگران می‌شوند؟

ما همیشه افراد بزرگی مثل «مارتین لوتر کینگ» و «برادران رایت» را تحسین کرده‌ایم. «سایمون سینِک» (Simon Sinek) در سخنرانی خود در TED با اشاره به این بزرگان، مخاطبان خود را دعوت می‌کند مثل یک شورشی و طغیان‌گر عمل کنند. او از مردم می‌خواهد که فکر کنند، عمل کنند و با دیگران ارتباط برقرار کنند، چه‌بسا فکر و عمل‌شان درست در جهت مخالف سایرین باشد. سایمون می‌گوید اگر می‌خواهید روی دیگران تاثیر بگذارید باید قبل از هر چیزی به قلب و احساسات مخاطب‌تان نفوذ کنید. او اعتقاد دارد که افراد باید با هیجان کامل در مورد علایق و ایده‌های‌شان صحبت کنند. از دید او راز موفقیت شرکت اپل هم در همین القای حس اشتیاق و هیجان است. این ویدیوی جالب و آموزنده را حتما تماشا کنید. این سخنرانی TED را ببینید.

اولین تریلر قسمت بعدی فیلم Star Trek را ببینید

وظیفه‌ی ساخت بازنگری مجموعه‌ی «پیشتازان فضا» (Star Trek) بر دوش «جی جی آبرامز» (J.J Abrams)، خالق سریال‌های Lost و Alias افتاده بود. آبرامز به قدری فیلم را خوب و مدرن ساخت که ساخت دنباله‌اش هم به خود او سپرده شد. با این حال، او خودش را فعلا با رقیب سرسخت مجموعه‌‌ی پیشتازان فضا سرگرم کرده و در مراحل ساخت فیلم جدید، تنها نظارت کرده است. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

جگوار سورتمه‌ی بابانوئل را از نو طراحی می‌کند

شرکت خودروسازی «جگوار لند روور» (Jaguar Land Rover) در جریان رویدادی در لندن از طراحی سورتمه‌ی مخصوص کریسمس‌اش رونمایی کرد. این سورتمه که در قالب یک مجسمه‌ی یخی به نمایش گذاشته شد، نسخه‌ی این شرکت سازنده‌ی خودرو برای سورتمه‌ی بابانوئل است. ادامه‌ی خبر را بخوانید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه