مزیت جالب توجه خودروهای برقی در کاهش ریسک ابتلا به کرونا

۲۷ اسفند ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
پمپ بنزین

با شیوع ویروس کرونا، این نکته در ذهن به وجود می‌آید که شارژ کردن یک خودرو برقی خیلی ایمن‌تر از پر کردن باک یک خودرو در پمپ بنزین‌های آلوده است و این نکته می تواند مزیت مهم این نوع خودروها در مقایسه با خودروهای رایج بنزینی و دیزلی باشد.

البته روش‌هایی برای کاهش خطر ابتلا سوخت‌گیری خودرو وجود دارد. راحت‌ترین روش، پوشیدن دستکش‌های محافظتی است. ما دستکش‌های یکبار مصرف را توصیه می‌کنیم تا بتوانید پس از سوخت‌گیری آن را دور بیندازید.

روش دیگر استفاده از اسپری ضدعفونی کننده شخصی برای ضدعفونی کردن پمپ بنزین و نازلش و محل پرداخت هزینه سوخت است. البته شاید کارکنان پمپ بنزین اجازه ندهند آن‌جا را ضدعفونی کنید، پس یک روش دیگر استفاده از صدعفونی کننده دست پس از انجام فرآیند سوخت‌گیری است.

 

چرا خودروهای برقی در برابر شیوع کرونا نسبت به خودروهای معمولی مزیت دارند؟

دلیل اصلی این است که در بیشتر اوقات یک خودرو الکتریکی در خانه شارژ می‌شود. خانه محیط کاملا امنی است که می‌توانید هر زمانی و به هر شکلی آن را تمیز و ضدعفونی کنید. پس می‌توانید شارژر را پس از استفاده با دستمالی آغشته به مواد ضدعفونی کننده پاک کنید.

نکته دیگر اینکه شارژر الکتریکی خانگی فقط توسط یک یا دو نفر استفاده می‌شود، پس شانس شیوع ویروس توسط آن خیلی کمتر است.

این نکته در مورد شارژرهای عمومی خودروهای الکتریکی هم صدق می‌کند، چون تعداد اشخاصی که از شارژرهای عمومی برای شارژ خودرو الکتریکی خود استفاده می‌کنند خیلی کمتر از کسانی است که برای سوخت‌گیری به پمپ بنزین‌ها مراجعه می‌کنند.

بنابراین داشتن یک خودرو برقی ریسک ابتلا به ویروس را کاهش می‌دهد، البته اگر از جنبه سوخت‌گیری و شارژ کردن به این قضیه نگاه کنیم.

منبع: insideevs

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه