مستند پیشنهادی ۱۰ام فروردین: سیاره‌ی انسان

۲۱ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
سیاره‌ی انسان

 «سیاره‌ی انسان» (Human Planet) هم سریال مستندی از مجموعه مستندهای BBC است. این سریال هشت قسمت دارد که هر یک به زیستگاه‌های مختلف انسان می‌پردازد و رابطه‌‌ی شگفت‌انگیز گونه‌ی انسان با طبیعت را توصیف می‌کند. این مستند نشان می‌دهد که انسان تا چه حد با شرایط محیط اطرافش وفق می‌یابد؛ و اینکه ما چگونه توانستیم تقریبا تمام قسمت‌های سیاره‌مان را علیرغم شرایط محیطی بسیار متفاوت، فتح کنیم. قسمت‌های مختلف این سریال «اقیانوس» (Oceans)، صحرا (Deserts)، شمالگان (Arctic)، جنگل (Jungles)، کوه‌ها (Mountains)، چمن‌زار (Grasslands)، رودخانه‌ها (Rivers) و شهرها (Cities) نام دارند. در این قسمت‌ها محیط زیست این مناطق به تصویر کشیده شده است. هر اپیزود ما را با چند گروه انسانی را که در این محیط‌ها زندگی می‌کنند، آشنا می‌کند.

اعضای تیم سازنده‌ی سیاره‌ی انسان، در ۸۰ مکان فیلم‌برداری کرده‌ و داستان‌هایی را برای ما به ارمغان آورده‌اند که قبل از آن هیچ‌وقت در تلویزیون گفته نشده بود. این تیم با دوربین‌های HD سفر کردند و تجهیزاتی برای فیلم‌برداری از هوا، زمین و زیر آب همراه خود داشتند. نتیجه‌ی تلاش‌های آنها تجربه‌ای سینمایی از نقاط مختلف جهان است که توسط حرفه‌ای‌ترین برنامه‌سازان و فیلم‌برداران مستند فراهم شده است.

 این مستند نامزد دریافت ۷ جایزه‌ی «بفتا» (BAFTA) شده که برای دو دسته‌ی بهترین تدوین و بهترین فیلم‌برداری برنده شد. همچنین یک جایزه‌ی «امی» (Emmy) هم برده است.

IMDB: 9.2

Metacritic: 79

TV.com: 9.5

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه