مصاحبه‌ی نیک پارکر از مایکروسافت با IFA درباره‌ی ویندوز ۱۰

۱۴ شهریور ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

«نیک پارکر» (Nick Parker) نایب رییس بخش شرکت‌های تولیدکننده‌ی مایکروسافت در گفت و گوی اختصاصی با IFA از فرصت‌های ویندوز ۱۰ سخن گفت.

ویندوز ۱۰ ؛ سیستم عاملی که قفل کامپیوتر شما را با چهره‌تان باز می‌کند.

ویندوز ۱۰ برای شرکت‌های تولیدکننده‌ای که با شما همکاری می‌کنند، چه مزایایی دارد؟
قابلیت‌های جدید در ویندوز ۱۰ تجربه‌های منحصر به فرد و متفاوتی را در اختیار مشتریان ما قرار می‌دهند. ویندوز ۱۰ واقعا به مردم کمک می‌کند کارهای فوق‌العاده‌ای انجام بدهند. با Windows Hello می‌توانید قفل کامپیوترتان را با چهره‌ی خود باز کنید. شما می‌توانید از کورتانا به عنوان یک منشی مجازی استفاده کنید تا برایتان یک قرار ملاقات را تنظیم کند یا اینکه خیلی ساده از او بخواهید برای‌تان یک جک تعریف کند. ویندوز ۱۰ به شرکت‌های تولیدکننده‌ی سخت‌افزار این امکان را می‌دهد که هزاران دستگاه بدیع و جدید مثل کامپیوترها و تبلت‌ها را به مشتریان‌شان عرضه کنند. بسیاری از این دستگاه‌ها امکان استفاده از ویژگی‌های مختلف ویندوز ۱۰ را فراهم می‌کنند، مثل عملکردهای کورتانا، کلیدهای مختص کورتانا و دوربین‌هایی که ویندوز هِلو را فعال می‌کنند.

پیام شما به همکاران‌تان در IFA چیست؟
ویندوز ۱۰ با یک تجربه‌ی کاربری منسجم و یک‌پارچه در تمام دستگاه‌ها، برنامه‌های همگانی، به‌روزرسانی‌های مکرر سیستم عامل و ویژگی‌هایی که با سخت‌افزارهای جدید فعال می‌شوند فرصت‌های بی‌شماری در اختیار همکاران ما قرار می‌دهد تا با عرضه‌ی دستگاه‌های جدید و مبتکرانه، کسب و کار خود را رونق دهند. ما در طول اکوسیستم رو به رشدمان با همکاران‌مان مشارکت کرده‌ایم تا تجربه‌های بسیار خوبی از ویندوز ۱۰ را روی دستگاه‌های کنونی ارایه‌ دهیم؛ همچنین سعی کرده‌ایم دستگاه‌های متفاوتی در رسته‌های مختلف محصولی با قیمت‌های متنوع بسازیم که قابلیت‌های ویندوز ۱۰ را برای مشتریان ممکن می‌سازند. ما داریم نتیجه‌ی این تلاش‌ها را به تدریج می بینیم، زیرا شرکت‌های مختلف، انواع گوناگونی از کامپیوترها، تبلت‌ها، گوشی‌ها و دستگاه‌های «اینترنت اشیا» را می‌سازند و از برنامه‌ها و سرویس‌های مایکروسافت استفاده می‌کنند.

از کارهای جدیدی که می‌توان با ویندوز ۱۰ انجام داد چند مثال می‌آورید؟
کورتانا یک منشی مجازی شخصی است که جست و جو و پیدا کردن اطلاعات درست را در زمان مناسب آسان می‌کند. هر چه بیشتر از کورتانا استفاده کنید، تجربه‌ی شما با کورتانا شخصی‌تر می‌شود. مایکروسافت اج این امکان را فراهم می‌کند که کارهای شگفت‌انگیزی را انجام دهید؛ همچنین، گشت و گذار در وب، خواندن، علامت‌گذاری کردن و اشتراک‌گذاری با آن بسیار سریع انجام می‌شود. با ادغام شدن برنامه‌ی ایکس باکس وان، بازی‌کنندگان می‌توانند بازی خود را با DVR ثبت و ویرایش کرده و به اشتراک بگذارند، با دوستان‌شان در دستگاه‌های دیگر بازی‌های جدیدی بازی کنند، بازی‌ها را از کنسول ایکس باکس وان مستقیما به کامپیوترها یا تبلت‌های ویندوز ۱۰ استریم کنند. با ویژگی Continuum می‌توانید به انتخاب خودتان از موس و صفحه‌کلید استفاده کنید، یا اینکه صفحه‌نمایش خود را برای یک تجربه‌ی لمسی عالی بهینه‌سازی کنید. دستگاه‌های مختلفی که شرکت‌های همکار می‌سازند به این تجربه‌های فوق‌العاده تحقق می‌بخشند.

با معرفی ویندوز ۱۰ و پردازنده‌های جدید اینتل، امسال یک سال مهم در عرصه‌ی تکنولوژی به شمار می‌رود. نظر شما در این باره چیست و فکر می‌کنید همه‌ی اینها به کجا پیش می‌روند؟
ما خیلی برای سالی که پیش رو داریم و دستگاه‌هایی که معرفی خواهند شد هیجان‌زده هستیم. ما در مورد پیشرفت‌های ویندوز ۱۰ و پردازنده‌های جدید اینتل ذوق‌زده هستیم؛ و اینکه این دو به شرکت‌های مختلف کمک کرده‌اند که بهترین سخت‌افزارها را بسازند بسیار خوشحال‌کننده است. نسل ششم پردازنده‌های هسته‌ای اینتل عمر باتری و عملکرد دستگاه‌ها را بهبود می‌بخشند و گرافیک بهتری هم در اختیار قرار می‌دهند، بنابراین مردم می‌توانند بیشترین استفاده را از ویندوز ۱۰ ببرند. دستگاه‌های جدیدی که از نسل ششم پردازنده‌های اینتل استفاده کرده‌اند، شامل کامپیوتر توشیبا مدل Satellite Radius 12 می‌شود که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و گرافیک و ویدیوی معرکه‌ای را ارایه می‌دهد. همچنین باید جدیدترین دستگاه‌های لنوو هم نام برده شوند که عملکردشان به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.

چرا IFA نمایشگاه مهمی برای مایکروسافت محسوب می‌شود؟
مایکروسافت و بسیاری از شرکت‌های سازنده‌ی دستگاه‌ به مشتریان نرم‌افزار و دستگاه‌هایی ارایه می‌دهند. نمایشگاه IFA فرصت مناسبی است که می‌توانیم هم به مشتریان و هم به رسانه‌ها جدیدترین نوآوری‌مان را نشان دهیم. امسال با انتشار ویندوز ۱۰ می‌خواستیم حضور پررنگ‌تری داشته باشیم و اولین دستگاه‌هایی را که برای ویندوز ۱۰ طراحی شده‌اند معرفی کنیم. این دستگاه‌ها ویژگی‌های ویندوز ۱۰ را تحقق می‌بخشند و برای نشان دادن آنها در جریان کنفرانس مایکروسافت هیجان‌زده هستم.

منبع: IFA

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه