معرفی اپلیکیشن Archisketch

۱۷ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

«آرکی‌اسکچ» (Archisketch) که پیش از این با نام آرکی‌پد در فروشگاه اپ استور قابل دانلود بود، یک اپلیکیشن پرکاربرد مخصوص معماران، طراحان داخلی و طراحان محصول است.

اپلیکیشن‌های بسیاری برای طراحی و اسکچ وجود دارند اما آن‌‍چه آرکی‌اسکچ را از سایر اپلیکیشن‌ها متفاوت می‌سازد، امکان طراحی با مقیاس دقیق است. به این صورت که شما در ابتدای کار برای پروژه‌ی خود مقیاس تعریف می‌کنید و سپس همه‌ی اجزای کار حتی ضخامت خطوط هم بر اساس آن مقیاس شکل می‌گیرند. این ویژگی برای طراحان معمار، که پروژه‌های خود را با اندازه‌گذاری دقیق جلو می‌برند، بسیار مفید و کاربردی است.

Archisketch_Intro_01

از سایر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به امکان کپی کردن اجزای تصویر به تعداد دلخواه اشاره کرد. برای مثال شما می‌توانید یک پنجره یا جزیی از تزیینات به‌کاررفته را در چندین بخش فایل کپی کنید بدون اینکه مجبور باشید آن‌ها را دوباره ترسیم کنید.

Archisketch_Intro_02

Archisketch_Intro_03

با استفاده از خطوط راهنما، آرکی اسکچ این امکان را به شما می‌دهد که بخشی از تصویر یا همه‌ی آن را وارونه کنید و یک تصویر یا لایه را به‌صورت برعکس نمایش دهید. با این قابلیت دیگر لازم نیست همه‌ی اشکال را به‌صورت کامل ترسیم کنید. بلکه برای اشکال قرینه با ترسیم نیمی از شکل می‌توانید نیمه‌ی دیگر را کپی  کنید.

اپلیکیشن آرکی‌اسکچ برای پروژه‌های کوچک با جزییات کم به‌صورت رایگان قابل‌استفاده است اما اگر می‌خواهید از تمام کاربری‌های این برنامه استفاده کنید، باید براساس مدت‌زمان دلخواه خود، مبلغ اشتراک را بپردازید.

Archisketch_Intro_04

Archisketch_Intro_05

Pros

  • امکان استفاده از چندین لایه در یک پروژه
  • امکان طراحی دست ‌آزاد و ترسیم اشکال با تنوع زیاد
  • گرفتن خروجی در ابعاد دلخواه بدون از دست دادن کیفیت تصویر خروجی
  • قابل‌استفاده برای طراحان مبتدی و حرفه‌ای

Cons

  • موجود بودن تنها برای آیپد
  • امکان فعال‌سازی تمام قابلیت‌ها با پرداخت سالانه ۹٫۹۹ دلار

‌‌‌‌   ‌‌‌‌    ‌‌‌‌

اپ استور

‌‌‌‌    ‌‌‌‌    ‌‌‌

منبع: Design-Milk

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه