معرفی بهترین ماوس‌های مناسب برای بازی (پاییز ۹۴)

۱ دی ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه

هر بازی‌کننده‌ی PC یک ماوس بازی برای خود دارد. ماوس‌های مخصوص بازی در چند مورد کلیدی با سایر ماوس‌ها تفاوت‌هایی دارند که باعث می‌شوند عنوان فاخر «ماوس مخصوص بازی» به آن‌ها تخصیص داده شود. این ماوس‌ها تاخیر بسیار کمتری در عملکرد دارند، نرم‌افزار جامع‌تر و کامل‌تری برای دست‌کاری در تنظیمات و شخصی‌سازی دارند، از دقت‌ یا همان DPI بالاتری برخوردار هستند و درنهایت حسگر قدرتمندتری دارند که باعث می‌شود ماوس بتواند خود را با سرعت بیشتری با حرکات تند و سریع دست بازیکن (گیمر) هماهنگ یا به‌اصطلاح سینک (Sync) کند. نکته این‌جا است که اگر هر بازی دیگری به‌غیر از «پین‌بال» (Pinball) را با کامپیوترتان انجام دهید، باید یک ماوس مخصوص بازی تهیه کنید. فرقی نمی‌کند که اهل بازی «کال‌ آو دیوتی» (Call of Duty) هستید یا «لیگ آو لجندز» (League of Legends)؛ اگر در انتخاب ماوس دقت کافی به خرج ندهید تا آخر عمر خود را نفرین خواهید کرد! اما خب، چه ماوسی را باید انتخاب کرد؟ ما در این راهنمای خرید کار را برای‌تان آسان کرده‌ و بر اساس تجربه‌ی شخصی خودمان، بهترین ماوس‌های مخصوص بازی را در ادامه معرفی خواهیم کرد.

‌‌‌  ‌‌‌

ماوس ریزر دث‌اَدر کروما ۲۰۱۴ – بهترین ماوس مناسب برای بازی‌های Shooter

2

Razer Deathadder Chroma 2014

سخت بتوان از سخت‌افزار مخصوص بازی صحبت کرد و از شرکت «ریزر» (Razer) و محصولات‌اش حرفی به میان نیاورد. سری ماوس‌های «دِث‌ادر» (Deathadder) از جمله‌ی محبوب‌ترین ماوس‌هایی هستند که مورد توجه بازی‌کننده‌ها قرار گرفته‌اند. نسخه‌ی کروما ۲۰۱۴ حتی بهتر از قبل هم شده ‌است. در این‌جا می‌خواهیم ماوس «ریزر دث‌اَدر کروما ۲۰۱۴» (Razer Deathadder Chroma 2014) را به شما معرفی کنیم. برخورداری از حسگر اپتیکال (نوری) با دقت ۱۰ ‌هزار DPI، تضمین‌کننده‌ی سرعت عکس‌العمل بالا در بازی‌های رایانه‌ای است. بدنه‌ی ماوس از ارگونومی مناسبی برخوردار است و خود باعث می‌شود بازی‌کردن به یکی از لذت‌های اعتیادآور زندگی‌تان تبدیل شود. روی بدنه و در قسمت قرارگیری انگشت شست، دو کلید قابل برنامه‌ریزی قرار داده شده که می‌توان برحسب نیاز، کارکردهای مختلفی را به آن‌ها تخصیص داد. لوگوی ریزر روی بدنه و همچنین چراغ LED دور غلتک اسکرول (Scroll) را می‌توان به رنگ دلخواه درآورد. گستره‌ی رنگ‌هایی که می‌توانید از بین آن‌ها دست به انتخاب بزنید، ۱۶/۷ میلیون رنگ است. این قابلیت در خارج کردن ماوس از ظاهر همیشگی و تکراری‌اش به شما کمک می‌کند. در کنار همه‌ی این موارد، قیمت رقابتی این محصول است که باعث می‌شود هر بازی‌کننده‌ای برای داشتن آن شک به دل راه ندهد. در مورد ماوس «ریزر دث‌اَدر کروما ۲۰۱۴» بیشتر بدانید.

4

‌‌‌   ‌‌

ماوس استیل‌سریز سنسی راو – بهترین ماوس بازی قابل کار با هر دو دست

SteelSeries-Sensei-Laser-Gaming-Mouse-Raw-Edition-(Heat-Orange)-(2)

SteelSeries Sensei Raw

شرکت‌ دانمارکی «استیل‌سریز» (SteelSeries) هم از آن خوش‌نام‌های بازارهای جهانی در زمینه‌ی تولید تجهیزات مخصوص بازی است. ماوس و کیبوردهای استیل‌سریز در یک کلام عالی هستند (البته اگر نخواهیم بگوییم اعلا و به جانب‌داری متهم شویم). می‌خواهیم ماوس «سنسی راو» (Sensi Raw) را از این شرکت به شما معرفی کنیم. سنسی راو کاملا ساده و مینیمالیستی طراحی شده‌است و در کمال تعجب، اولین چیزی که در این ماوس توجه‌تان را به خود جلب می‌کند، لوگوی عجیب‌وغریب استیل‌سریز است! اگر این اولین مواجهه‌تان با برند مرغوبی مثل استیل‌سریز و محصولاتش است، ممکن است با دیدن چنین ماوس ساده‌ای ناامید شوید. اما به‌طور حتم پس از اندکی کار کردن با این موجود خاص، نظرتان عوض خواهد شد. دقت مناسب حسگر به‌کار رفته در سنسی راو و راحتی زیاد در استفاده‌ی درازمدت، از جمله‌ی نکات مثبتی هستند که باید در مورد سنسی راو به آن‌ها اشاره کرد. راستی اگر از جمله‌ی بازی‌کننده‌های چپ‌دستی هستید که تاکنون نتوانسته‌اید ماوس مناسبی برای خود پیدا کنید این مژده را به شما می‌دهیم که جست‌وجوی‌تان سرانجام به نتیجه رسیده‌ است؛ زیرا سنسی راو را می‌توان با هر دو دست مورد استفاده قرار داد. در مورد ماوس « استیل‌سریز سنسی راو» بیشتر بدانید.

2

‌‌‌‌‌   ‌‌

ماوس لاجیتک G502 – بهترین ماوس سنگین‌وزن

Computer-Mouse-Logitech-G502-Proteus-Core-Gaming-Mousee43b85

Logitech G502

«لاجیتک» هم از آن خوب‌های دنیای بازی است. باوجود این‌که عده‌ی زیادی هستند که دعوای معمول بین کیفیت برند سامسونگ (Samsung) و اپل (Apple) در دنیای گوشی‌های موبایل را به دنیای سخت‌افزار گیم و جدال بر سر دو برند ریزر (Razer) و لاجیتک (Logitech) کشانده‌اند، ما قصد نداریم وارد این وادی‌ها شویم و تنها کیفیت محصولات را ملاک انتخاب‌مان قرار داده‌ایم. ماوس «لاجیتک جی‌۵۰۲» (Logitech G502) آن‌قدر نکات مثبت دارد که نمی‌توان به این سادگی از کنارشان رد شد و اعتنایی به آن‌ها نداشت. اگر طرفدار سری فیلم‌های «ترنسفورمرز» (Transformers) باشید، احتمالا ظاهر این ماوس برای‌تان آشنا به‌نظر خواهد رسید. G502 ظاهر مکانیکی به‌خصوصی مشابه ربات‌های ترنسفورمرز دارد و هرلحظه تصور می‌کنید قرار است با آپتیموس پرایم (Optimus Prime) یا موجود دیگری روبه‌رو شوید! دکمه‌های قابل تنظیم در این ماوس را به‌راحتی می‌توان برای انجام اعمال موردنظر، برنامه‌ریزی کرد. دکمه‌ی خاصی در قسمت پایینی غلتک ماوس قرار داده شده ‌است که با فشردن آن می‌توان شدت سختی گردش اسکرول را در دو سطح تنظیم کرد؛ سطح اول مشابه یک غلتک عادی عمل می‌کند و سطح دوم، عملا اصطکاک را از روی غلتک اسکرول حذف می‌کند تا بتوانید به‌سادگی و با سرعت بالا، در صفحه‌های مرورگر اینترنتی‌تان بالا و پایین بروید. حسگر لیزری با دقت ۱۲ هزار CPI که در این ماوس به کار گرفته شده‌، به خودی خود می‌تواند به عاملی برای کُری خواندن دوست‌داران لاجیتک برای ریزری‌ها تبدیل شود؛ اما خود لاجیتکی‌ها هم نیک می‌دانند که نمی‌توان با چنین دقتی بازی کرد. اما حکایت این ماوس در این قسمت به پایان نمی‌رسد؛ لاجیتک برای این ماوس پنج وزنه‌ی کوچک ۳/۶ گرمی را در نظر گرفته‌است که با تزریق ترکیبی از این وزنه‌ها به درون ماوس (قسمت پایینی بدنه) می‌توان مرکز ثقل ماوس را به گوشه‌های بدنه یا قسمت مرکزی انتقال داد. این عمل ممکن است ازنظر عده‌ای احمقانه به نظر برسد و از دید عده‌ای بسیار ضروری باشد؛ در هر صورت، این امکانی است که لاجیتک در ماوس G502 گنجانده‌ است. مطالعه‎ی نقد و بررسی ماوس «لاجیتک جی‌۵۰۲»

1

‌‌‌   ‌‌‌

ماوس ریزر ناگا ۲۰۱۴ MMO – بهترین ماوس برای MMO بازها

Computer-Mouse-Razer-Naga-2014-MMO-Gaming-Mouseadebf6

Razer Naga 2014 MMO

اگر طرفدار بازی‌های MMO (بازی چندنفره‌ی آنلاین کلان) باشید، حکایت انتخاب ماوس، قدری متفاوت می‌شود. چنین بازی‌هایی نیازمند سرعت عمل بالا هستند و هرچند با ماوس‌های عادی هم می‌توان MMO بازی کرد، اما در اختیار داشتن ماوسی که با فشردن یک کلید بتواند کار چند کلید روی کیبورد را انجام دهد، نعمتی است که هیچ MMO بازی نمی‌تواند از خیر آن بگذرد! در ماوس «ریزر ناگا ۲۰۱۴ MMO»، دوازده کلید در زیر انگشت شست شما قرار خواهند گرفت که می‌توانید به هر کدام از آن‌ها عملکرد خاصی را نسبت بدهید. درحالی‌که تعداد این کلیدها برای کنترل توسط یک انگشت واقعا زیاد است، ریزر موفق شده با جهت‌دار کردن کلیدها به پیدا شدن سریع هر کدام از آن‌ها کمک شایانی بکند. از لحاظ خوش‌دست بودن، نمی‌توان رقیبی برای ناگا متصور بود. استراحت‌گاهی که برای قرارگرفتن دو انگشت انتهایی دست در سمت راست ماوس تعبیه شده باعث می‌شود که با هر بار استفاده، برای طراح این ماوس دعای خیر کنید! نرم‌افزار «ریزر سیناپس» (Razer Synapse) هم آن‌قدر بالغ شده‌ است که کنترل شما را بر روی ماوس را تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهد. مطالعه‌ی نقد و بررسی ماوس «ریزر ناگا ۲۰۱۴ MMO»

3

‌‌‌

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar زهرا اسحاقی

    مثل همیشه عالی، متشکرم از راهنمایی شما برای انتخاب درست محصول و مشتری مداریتون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه