معرفی سلول‌ باتری جدید برای خودروهای الکتریکی با قابلیت پیمایش ۱.۶ میلیون کیلومتر

۱۱ تیر ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
باتری خودرو

باتری‌ها عمر محدودی دارند و پس از مدت زمان مشخصی اصطلاحا خراب می‌شوند. برای فهمیدن این مساله شما نباید حتما مالک یکی از خودروهای الکتریکی باشید، بلکه تمامی افرادی که تلفن هوشمند یا رایانه قابل حمل دارند چنین موضوعی را می‌دانند.

میزان ذخیره سازی انرژی باتری‌ها با گذر زمان کاهش می‌یابد تا زمانی که باتری شما به زحمت می‌تواند خود را شارژ کند. این مساله یکی از مهم‌ترین دلایلی است که افراد نسبت به خرید خودروهای الکتریکی رغبت نشان نمی‌دهند.

با این وجود خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده که شرکت امپرکس تکنولوژی به فناوری ساخت سلول باتری جدیدی برای خودروهای الکتریکی دست پیدا کرده که قادر است تا به اندازه پیمایش ۱.۲۴ میلیون مایل یا شانزده سال انرژی در خود ذخیره کند.

چشم انداز این موسسه براساس آمارهای کسب شده از بازار خودرو آمریکا گرفته شده است. بنابر اطلاعات، هر آمریکایی سالانه ۱۴۰۰۰ مایل رانندگی می‌کند که در این صورت باتری‌های جدید CATL قادر هستند تا انرژی مورد نیاز برای پیمایش این مسافت در شانزده سال را در خود ذخیره کنند.

باتری‌های مرسوم خودروهای الکتریکی امروزه می‌توانند فقط دویست هزار مایل پیمایش داشته باشند. بنابراین در صورتی که اعداد و ارقام اعلام شده در مورد باتری‌های جدید CATL واقعی باشد، شاهد یک جهش بزرگ در ذخیره انرژی خواهیم بود.

شرکت سازنده هنوز هیچ اطلاعاتی را از باتری‌های جدید خود و نحوه ساخت آن به اشتراک نگذاشته است. با این حال مدیرعامل شرکت CATL به چین سفر کرده تا در مورد استفاده از باتری‌های جدید خود در تسلا مدل سه مشورت کند.

چندی پیش بود که تسلا از راه‌اندازی خط تولید جدید خود در شانگهای چین خبر داد. در این کارخانه تسلا مدل سه به تولید خواهد رسید که یکی از پرفروش‌ترین خودروهای الکتریکی خواهد بود.

بنابر گزارش بلومبرگ، تسلا پیش از این با دو شرکت ال جی و پاناسونیک برای تامین باتری‌های خودروهای مونتاژی خود در شانگهای صحبت کرده بود. حال شرکت CATL به تسلا قول تامین این باتری‌ها را داده و تنها ۱۰ درصد وجه اضافه‌تر نسبت به ال‌جی و پاناسونیک مطالبه کرده است.

باید توجه داشته باشید که گران‌ترین قسمت خودروهای الکتریکی را باتری‌های آن‌ها تشکیل می‌دهند. هزینه تعویض باتری‌ها نیز چندان کم نیست و گاهی تعویض باتری از خرید خودرو نو بیشتر برآورد می‌شود. بنابراین ساخت باتری‌هایی که هیچ‌وقت نیاز به تعویض ندارند می‌تواند مشکل‌گشا باشد.

بسیاری امیدوارند باتری‌های شرکت CATL بتواند در واقعیت نیز بادوام ظاهر شود تا انگیزه خرید خودروهای الکتریکی افزایش یابد. علاوه بر موارد قبلی، این فناوری در صورت واقعیت جهشی فوق‌العاده را در دستگاه‌های چندرسانه‌ای قابل حمل ایجاد خواهد نمود.

منبع: engegdnet

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه