معرفی شیائومی می میکس آلفا؛ بدنه‌ای از جنس نمایشگر و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی

۲ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
می میکس آلفا

دقایقی قبل شیائومی از یک گوشی هوشمند جذاب رونمایی کرد که از تلاش‌های این شرکت در راستای توسعه گوشی تاشو سرچشمه می‌گیرد. این گوشی می میکس آلفا نام دارد و نمایشگر آن تا حد زیادی دور تا دور بدنه را پوشانده است. طبق اعلام این کمپانی، نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی ۱۸۰.۶ درصد است و بخش‌هایی از این گوشی که توسط نمایشگر پوشانده نشده (مانند بخش فوقانی و پایینی) از تیتانیوم باکیفیت ساخته شده‌اند که وزن کمتری نسبت به فولاد ضدزنگ دارد.

اگرچه نمایشگر این گوشی مشخصه بسیار هیجان‌انگیزی است، ولی می میکس آلفا از یک ویژگی مهم دیگر هم بهره می‌برد و آن استفاده از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی است که می‌تواند عکس‌هایی با رزولوشن ۱۲۰۳۲ در ۹۰۲۴ ثبت کند. در کنار آن، دوربین ۲۰ مگاپیکسلی اولترا واید دارای توانایی ثبت عکس ماکرو و دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۲ برابری هم دیده می‌شود. این گوشی نیازی به دوربین سلفی ندارد زیرا به راحتی می‌توان گوشی را برگرداند تا از دوربین‌های اصلی به‌عنوان دوربین سلفی استفاده شود. البته این دوربین‌ها در نواری عمودی قرار گرفته‌اند که باعث شده نمایشگر در پنل پشتی اندازه کوچک‌تری داشته باشد.

به غیر از دکمه پاور که در بخش فوقانی گوشی تعبیه شده، این گوشی از هیچ دکمه فیزیکی بهره نمی‌برد و در عوض کاربران می‌توانند از لبه‌های حساس به فشار استفاده کنند. از دیگر تکنولوژی‌هایی که زیر نمایشگر پنهان شده‌اند، می‌توانیم به حسگر اثر انگشت اشاره کنیم و همچنین نمایشگر به‌عنوان اسپیکر مکالمه انجام وظیفه می‌کند.

در داخل این گجت، شاهد بهره‌گیری از تراشه اسنپ‌دراگون ۸۵۵ پلاس، ۱۲ گیگابایت حافظه رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی هستیم. در ضمن از فناوری ۵G هم پشتیبانی می‌کند و انرژی آن از طرف یک باتری ۴۰۵۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود که از طریق شارژ سریع ۴۰ واتی با سرعت زیادی می‌توان آن را شارژ کرد. اگرچه شیائومی از این گجت به‌عنوان یک گوشی مفهومی یاد می‌کند، ولی اعلام کرده که در شمار بسیار محدود تولید می‌شود و در ماه دسامبر در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. البته معلوم نیست که چه زمانی می میکس آلفا در خارج از چین روانه‌ی بازار می‌شود.

می میکس آلفا

کاملا طبیعی است که چنین گوشی نوآورانه‌ای قیمت ارزانی نخواهد داشت و برای خرید آن باید ۱۹۹۹۹ یوان (۲۸۱۰ دلار) بپردازید که این یعنی حتی از گلکسی فولد سامسونگ هم گران‌تر است. به غیر از قطعات مختلف، ساخت این گوشی اصلا کار ساده‌ای نیست و کارخانه سازنده باید فرایندهای بسیار پیچیده‌ای را پشت سر بگذارد. در ادامه می‌توانید ویدیویی از این گوشی را مشاهده کنید که می میکس آلفا را در یک محفظه شیشه‌ای نمایش می‌دهد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. Avatar Davood

    سلام وقت بخیر
    گوشیم شیائومی ۶ pro هستش و رمز صفحه گوشیمو فراموش کردم هرجام رفتن نتونستن کاری کنن راهی داره برای باز کردن رمز صفحه گوشیم

    1. Avatar shahabmp

      اگه اطلاعات ورود به اکانت شیائومیتو داری میتونی از طریق وب و اگه اشتباه نکنم قابلیت فایند مای فون شیائومی رمزتو ریست کنی

  2. Avatar mohamad ali

    آیفون بره بوق بزنه .

  3. Avatar pooyan

    اینی که شما میگید روی سطح صاف و مسطح کاملا درسته .ولی اگه سطح کاملا صاف نباشه و پستی بلند داشته باشه مثلا روی آسفالت یا سنگ ریزه … فاتحه ش خوندست. اونم با این قیمت فوق العاده بالا. به هر حال نقطه ضعف این گوشی حساب میشه

  4. Avatar مهدی

    اخه وقتی میگیری دستت لمس پشتش باعث میشه لمس جلوش از کار بیفته … مگر اینک رو هوا ازش استفاده کنی ک غیر ممکنه

    1. Avatar حمید رضایی

      طراحی سخت افزارش طوریه که تشخیص بده داری از کدوم طرف استفاده می کنی که همچین مشکلی پیش نیاد
      حتی قسمت کناری که ولوم و … هست سنسور فشار داره تا مثل دکمه های فیزیکی عمل کنه

  5. Avatar مهدی

    در ضمن هر دو طرف اسیب پذیرن چون نمیشه از قاب محافظ و گلس استفاده کرد

    1. Avatar حمید رضایی

      تو بسته بندیش ی کاور نسبتا خوب ساخت خود شیائومی براش گذاشتن

  6. Avatar vahid

    بهترین ایده نواورانه در دنیای موبایله????

  7. Avatar محمدرضافریدونی

    خیلی خفنه ولی از اونجا که نمیشه کاور استفاده کرد یه بار بیفته زمین دیگه بدرد نمیخوره

    1. Avatar adicted

      فکر نمی کنم . بالا و پایین گوشی از لبه های تیتانیوم هستن که اگه دقت کنی جلو تر از صفحه نمایش قرار گرفته. اگه از هر زاویه ای گوشی رها بشه اول گوشه ها به زمین اصابت می کنن نه صفحه نمایش

  8. Avatar AHMAD

    پشمام!!!!!

  9. Avatar محمد حسن

    ولی وای وای وای وای چی بگم ازین گوشی؟!????????????????????

  10. Avatar احسان

    واقعا گوشیه عجیبیه,میشه گفت شگفت انگیزه داشتنش

  11. Avatar shahabmp

    تا حالا تو زندگیم دهنم انقدر باز نمونده بود!!!! حتی تو مطب دندون پزشکی!!!! چقدر خفنهههههههههههههههههههههههههههههههههههههه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه