جریمه‌ی ۲.۷ میلیارد دلاری گوگل به خاطر دخالت در جستجوها

۱۰ تیر ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

خبرگزاری بلومبرگ دیروز گزارش داد که ممکن است اتحادیه‌ی اروپا، گوگل را به خاطر دست بردن در نتایج جستجوها، جریمه‌ای سنگین کند. سازمان اتحادیه‌ی اروپا، امروز خبر اد که جریمه‌ای ۲.۷ میلیارد دلاری را برای گوگل تنظیم کرده است. این جریمه، به خاطر دستکاری غیرقانونی گوگل در ارایه‌ی نتایج جستجوی محصولات به کاربران خود است. طبق گفته‌ی اتحادیه‌ی اروپا، کوگل محصولات فروشگاه خودش را در اولویت قرار می‌دهد.

در حکم اتحادیه‌ی اروپا آمده است که دخالت گوگل در نتایج جستجوی محصولات، ترافیک سرویس‌های مقایسه‌ی خرید دیگر را بسیار پایین آورده.

اتحادیه‌ی اروپا ادعا کرده است که گوگل، سرویس Google Shopping را که قیمت‌های مختلف یک محصول را جست و جو می‌کند، بالاتر از دیگر رقبا قرار می‌دهد. در نتیجه سایر سرویس‌های مقایسه‌ی قیمت، توانایی رقابت را ندارند.

در حکم اتحادیه‌ی اروپا آمده است که دخالت گوگل در نتایج جستجوی محصولات، ترافیک سرویس‌های مقایسه‌ی خرید دیگر را بسیار پایین آورده؛ طوری که سرویس‌های مشابه Google Shopping در انگلستان، ۸۵ درصد از ترافیک خود را از دست داده‌اند. از سوی دیگر، ترافیک سرویس خود گوگل ۴۵ درصد بیشتر شده است.

اتحادیه‌ی اروپا روی پرونده‌های مختلفی که هم از سوی گوگل و هم از سوی سایر شرکت‌ها ارایه شده‌اند، تحقیقات گسترده‌ای انجام داده است. این سازمان، بیش از ۱.۷ میلیون نتیجه‌ی جستجو را بررسی کرده و داده‌های تجاری و ترافیکی را مشاهده کرده است.

گوگل نه تنها باید ۲.۷ میلیارد دلار جریمه پرداخت کند، بلکه ۹۰ روز وقت دارد تا به این دخالت خود، پایان دهد.

منبع: Android Central

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه