۴۰۰ میلیون دستگاه از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند

۷ مهر ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت دیروز اعلام کرد که در حال حاضر ۴۰۰ میلیون دستگاه از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند. پیش از این آخرین گزارش مایکروسافت از آمار دستگاه‌های فعال با ویندوز ۱۰، مربوط به سه ماه بعد از عرضه‌ی نرم‌افزار آن بود که از ۳۵۰ میلیون دستگاه حدودا در اوایل تابستان امسال خبر می‌داد.

مایکروسافت در حالی‌که نرخ تطبیق‌پذیری کاربران با ویندوز ۱۰ را ۱۱۵ درصد سریع‌تر از ویندوز ۷ اعلام کرده، ادعا می‌کند تا سال ۲۰۱۸ انتظار دارد ۱ میلیارد دستگاه در سراسر دنیا از ویندوز ۱۰ استفاده کنند.

تا سه ماه پیش هر ماه نزدیک به ۳۰ میلیون دستگاه در سراسر دنیا به کاربران ویندوز ۱۰ اضافه می‌شدند.

قبل از این‌که فرصت پیشنهاد رایگان ارتقای ویندوز ۱۰ در تیرماه به پایان برسد، هر ماه نزدیک به ۳۰ میلیون دستگاه در سراسر دنیا به کاربران ویندوز ۱۰ اضافه می‌شدند اما در طول سه ماه گذشته این رقم افزایش کاربران به ۱۶.۶ میلیون دستگاه در ماه رسید که همان‌طور که اشاره کردیم به‌خاطر پایان یافتن مهلت ارتقای رایگان بود. با این اوصاف معلوم نیست که روند رشد تا پایان سال ۲۰۱۶ و البته بعدتر از آن چطور خواهد بود اما مایکروسافت همچنان روی رسیدن به ۱ میلیارد دستگاه با ویندوز ۱۰ تاکید دارد.

به نظر می‌رسد رسیدن به چنین هدفی کمی بیشتر از آن‌چه مایکروسافت انتظارش را دارد، طول بکشد و پیش‌بینی کارشناسان در وضعیت موجود، سال ۲۰۱۹ یا ۲۰۲۰ است؛ مگر این‌که در این مدت مایکروسافت برنامه‌ی ویژه‌ای برای فروش دستگاه‌هایی داشته باشد که ویندوز ۱۰ را اجرا می‌کنند. البته مایکروسافت قبلا هم برای افزایش کاربران ویندوز ۱۰ تا حد زیادی روی گوشی‌های ویندوزفونی حساب کرده بود اما آمارها نشان داد سهم این سیستم‌عامل از بازار فروش گوشی‌های هوشمند تنها یک درصد است.

منبع: The Verge

telegram_ad2_1

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar amir

    بهتزین نسخه ویندوز
    از همه نظر عالی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه