مقایسه‌ی بنچمارک چیپست مدیاتک هلیو X20 با دیگر چیپست‌های رده‌بالا

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

چیپست مدیاتک هلیو X20 با پردازنده‌ی ده هسته‌ایش اخیرا در بنچمارک یک دستگاه HTC وان A9 دیده شد. این چیپست امتیاز بالایی کسب کرد. وب‌سایت MyDrivers اخیرا مقایسه‌ای میان این چیپست و تعدادی دیگر از چیپست‌ها که شامل نسل قبلی آن یعنی هلیو X10 و چیپست سامسونگ اگزینوس ۷۴۲۰ می‌شود، انجام داده است. اگزینوس ۷۴۲۰ همان چیپستی است که در گوشی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های گلکسی S6 و S6 اج استفاده شده و انتظار می‌رود در گوشی میزو پرو ۵ هم دیده شود.

وب‌سایت چینی MyDrivers اخیرا مقایسه‌ای میان چیپست مدیاتک هلیو X20 با دیگر چیپست‌های رده‌بالا انجام داده و نتایج آن را منتشر کرده است.

نتایج این مقایسه نشان می‌دهد که هلیو X20 به میزان ۴۰ درصد امتیاز بیش‌تری از هلیو X10 کسب کرد. پردازنده‌ی هلیو X20 در آزمون تک هسته ۷۰ درصد عملکرد بهتری از مدل قبلی داشت. در آزمون چندهسته‌ای هم نشان داد که عملکرد چیپست جدیدتر ۱۵ درصد بهتر شده است.

h1

خارج از خانواده‌ی مدیاتک، هلیو X20 در آزمون‌های تک و چندهسته‌ای امتیاز بیشتری از چیپست کوالکام اسنپ‌دراگون ۸۱۰ کسب کرد. چیپست مدیاتک در مقابل اگزینوس ۷۴۲۰ هم عملکرد بهتری داشت.

h5

یک چیپست جدید معرفی نشده به نام اگزینوس ۸۸۹۰ توسط سامسونگ روی دستگاهی با نام رمز Lucky-LTE (ممکن است نام رمز گلکسی S7 باشد) آزمایش می‌شود. این چیپ هم در آزمون‌های تک و چندهسته‌ای به ترتیب با امتیازهای ۱۳۳۶ و ۴۸۲۴ از هلیو X20 ضعیف‌تر عمل کرد. این امتیازها را با ۱۸۳۵ و ۵۵۸۴ مقایسه کنید که به هلیو X20 در گوشی HTC وان A9 مربوط می شود.

h2 h3

اخیرا نتایج بنچمارک گوشی Lucky-LTE از وجود چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ در این دستگاه خبر دادند. این چیپست امتیاز بالاتری از هلیو X20 در همین بنچمارک کسب کرد.
در هر صورت نسل‌های جدید چیپ‌ها هر امتیازی که در آزمون‌های بنچمارک به دست بیاورند، ما می‌توانیم مطمئن باشیم که به زودی گوشی‌های رده‌بالای جدیدی عرضه خواهد شد.

h4

منبع: TechGrapple

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه