مقایسه‌ی تصویری دوربین نیکون D500 و کانن ۷D Mark II

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
مقایسه دوربین نیکون d500 و کانن

اگر می‌خواهید یک دوربین DSLR بالا رده با حسگر APS-C بخرید، احتمالا دو دوربین کانن ۷D Mark II و نیکون D500 را در نظر دارید. اما تفاوت‌ها و شباهت‌های آن‌ها چیست؟ با مطالعه‌ی مقایسه‌ی مشخصات فنی و ویژگی‌های این دو دوربین می‌توانید تصویر خوبی از تفاوت‌های آنها داشته باشید و با اطلاعات کامل‌تری تصمیم‌گیری کنید.

مشخصات ظاهری

1

وزن این دو دوربین وقتی که به باتری و کارت حافظه‌ مجهز هستند، تنها ۵۰ گرم با هم فرق دارد. ساختار آلیاژ منیزیوم این دو دوربین بالارده مستحکم به نظر می‌رسد. علاوه بر این، آنها در مقابل شرایط مختلف جوی مقاوم هستند. بنابراین به هنگام باران شدید یا گرد و غبار می‌توان بدون نگرانی از آنها استفاده کرد. البته لنزی هم که استفاده می‌کنید باید به همان اندازه‌ در مقابل شرایط مختلف جوی مقاوم باشد.

اندازه‌ی حسگر

nikond500-canon7dii-4

در هر دو دوربین نیکون D500 و کانن ۷D Mark II از حسگرهای APS-C استفاده می‌شود که معمولا به اندازه‌ی ۲۳ در ۱۴ میلی‌متر هستند. اندازه‌ی حسگر نیکون ۲۳٫۵ در ۱۵٫۷ میلی‌متر و حسگر کانن ۲۲٫۴ در ۱۵ میلی‌متر است.

مگاپیکسل

nikond500-canon7dii-5

تفاوت ۰٫۷ مگاپیکسلی میان این دو دوبین بسیار ناچیز است. این رزولوشن برای حسگرهای APS-C مناسب است و تصاویری بسیار عالی برای کاربران عادی این دوربین‌ها ارایه می‌دهد.

پردازنده

nikond500-canon7dii-6

در هر دو دوربین از جدیدترین پردازنده‌های شرکت سازنده‌شان استفاده می‌شود. این سخت‌افزار امکان ارایه‌ی عملکرد سریع و تصاویر باکیفیت را به نیکون D500 و کانن ۷D Mark II می‌دهد.

ماونت لنز

D500_7D_Mark_II_Lens_Mount

همان‌طور که انتظار می‌رود در هر دو دوربین از ماونت لنز استاندارد شرکت تولیدکننده استفاده می‌شود.

فوکوس خودکار

3

نیکون D500 از نظر نقطه‌ی فوکوس نسبت به کانن برتری دارد. این نقطه‌ها ناحیه‌ی گسترده‌تری از حسگر را پوشش می‌دهند. این باعث می‌شود نیکون در دنبال کردن سوژه‌هایی که سریع حرکت می‌کنند، عملکرد بهتری داشته باشد.

سرعت تصویربرداری پیاپی

4

محدوده‌ی ایزو

nikond500-canon7dii-26

ویدیوی ۴K

5

اگر می‌خواهید ویدیوی ۴K ضبط کنید، باید از نیکون استفاده کنید. کانن فیلم‌برداری ۴K ندارد.

ویدیوی Full HD

6

نمایاب

7

مانیتور

8

فلش

9

نوع فایل

nikond500-canon7dii-16

ذخیره‌سازی

10

ارتباطات بی‌سیم و عمر باتری

11

قیمت

nikond500-canon7dii-28

هر دوی این دوربین‌ها واقعا فوق‌العاده هستند. آنها عملکرد عالی و ماندگاری را در اختیار کاربر قرار می‌دهند و برای افراد حرفه‌ای و مشتاقان عکاسی به عنوان یک دوربین ثانویه و کوچک‌تر ایده‌آل هستند. هرچند اکثر عکاسانی که این دوربین‌ها را برای خرید مقایسه کرده‌اند، تاکنون تصمیم‌شان را گرفته‌اند. اگر فردی لنزها و ابزار جانبی سازگار را هم در اختیار داشته باشد، به سختی نظرش درباره‌ی دوربینی که می‌خواهد بخرد عوض خواهد شد.

در هر صورت، هر یک از این دوربین‌ها را که انتخاب کنید، مطمئن باشید صاحب دوربین ایده‌آلی خواهید شد.

منبع: Gizmag

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar دادخواه

    لطفا مقایسه بین مارک نیکون و کانن بزارین تا از تجربه دوستان عکاس استفاده کنیم. برای خرید اولین دوربین حرفه ای کدوم مناسبتره و هر کدوم تو چه زمینه ای بهتر عمل می کنه
    ممنون

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه