مقایسه‌ی سرعت گلکسی S7 با اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و اگزینوس ۸۸۹۰

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه

سامسونگ پرچم‌داران جدید خودش، گلکسی S7 را یک روز قبل از مراسم کنفرانس جهانی موبایل MWC 2016 معرفی کرد. این‌ها گوشی‌هایی رده‌بالا محسوب می‌شوند و از زمان عرضه‌، نقد و بررسی‌های فراوانی درباره‌ی آن‌ها نوشته شده است.

سامسونگ مدل گلکسی S7 Edge را در دو نسخه تولید کرده؛ یکی دارای تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ است که در اکثر کشورها عرضه شده و در دومی که فقط در چند کشور محدود عرضه شده، از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ استفاده شده است. حالا هر دوی این مدل‌‌ها مقایسه شده‌اند و تفاوت‌ها و ویژگی‌های هرکدام به دقت مورد بررسی قرار گرفته. نتایج، جالب توجه بودند.

گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی اگزینوس، اولین گوشی‌های سامسونگی هستند که در آن‌ها از پردازنده‌ی هشت‌ هسته‌ای به نام مونگوس (Mongoose) استفاده شده است. پردازنده‌ی گرافیکی (GPU) در این تراشه هم از نوع قوی‌ترین مدل ARM Mali است و ۱۲ هسته‌ی پردازش دارد.

این در حالی است که گوشی‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون دارای پردازنده‌ی چهار هسته‌ای هستند که در آنها از هسته‌های قدرتمند Kryo استفاده شده. ضمنا واحد پردازش گرافیکی تعبیه شده در این تراشه نیز کوالکوم Adreno 530 است.

رم هر دو گوشی ۴ گیگابایت است که نیم گیگابایت آن برای واحد پردازش گرافیکی است و بقیه‌ی ظرفیت رم برای کارکرد سیستم عامل مصرف می‌شود.

در تست گیک‌بنچ (GeekBench) که روی گوشی‌ها در حالت تک‌هسته‌ای انجام شد، مدلی که تراشه‌ی اگزینوس و پردازنده‌ی مونگوس دارد، ۳۰ درصد سریع‌تر از گلکسی S6 Edge plus کار می‌کرد.

در حالی که گلکسی S7 Edge مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ و همچنین گوشی شیائومی Mi 5 که آن هم مجهز به همین تراشه است، ۷ درصد بهتر از گلکسی S7 Edge با تراشه‌ی اگزینوس کار می‌کردند. البته در این مورد، ۷ درصد تفاوت زیادی ایجاد نمی‌کند و در عمل، تقریبا اصلا برای کاربر محسوس نخواهد بود.

GeekBench-3-(single-core

اما تست گیک‌بنچ برای حالت چندهسته‌ای که در واقع از تمام هسته‌های تراشه استفاده می‌کند، نشان داد که کارکرد بسیار خوب گلکسی S7 Edge مجهز به تراشه‌ی اگزینوس، آن را در بالای جدول رده‌بندی قرار می‌دهد. اما مدلی که تراشه ی اسنپ‌دراگون را دارد، پایین‌تر قرار گرفته است. گلکسی S6 Edge plus در این رده بندی، از هردوی آنها پایین‌تر است.

GeekBench-3-(multi-core

‌‌

تست بنچمارک AnTuTu که این گوشی‌های مجهز به تراشه‌های مختلف را بررسی کرده نیز نتایج جالبی را ارایه می‌دهد. این تست در مورد پردازنده، واحد پردازش گرافیکی و رم گوشی‌ها انجام شد.

در این تست بنچمارک گلکسی S7 Edge بالاتر از تمام گوشی‌های دیگر قرار دارد. اما نسخه‌ی S7 Edge که مجهز به تراشه‌ی اگزینوس است، بعد از S7 قرار گرفته است.

ال جی G5 و شیائومی Mi 5 هم که هردو تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ دارند، بعد از تست AnTuTu در پله‌های پایین‌تر این جدول جای گرفتند.

AnTuTu-6

‌‌

تست دیگری هم به نام BaseMark OS 2.0 انجام شده که دانستن نتایج آن هم خالی از لطف نیست. در تست‌های بالا گردازنده، واحد پردازش گرافیکی و رم گوشی‌ها مورد بررسی و مقایسه قرار می‌گرفت. اما تست حاضر علاوه بر موارد فوق، ذخیره‌ی اطلاعات، سیستم عامل و عملکرد گوشی در جستجوی اینترنتی را هم مورد بررسی قرار می دهد.

نتیجه‌ی این یکی تست هم نشان می‌دهد که S7 Edge مجهز به تراشه‌ی اسنپ دراگون، بالاتر از همه  قرار دارد و سایر پرچم‌داران فعلی بعد از آن در جدول نشسته‌اند. این گوشی‌ها به ترتیب آیفون ۶s Plus و شیائومی Mi 5 هستند.

در پله‌ی پایین‌تر هم گلکسی S7 قرار دارد که در آن هم تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ به کار رفته؛ و تازه بعد از تمام این‌هاست که مدل S7 Edge مجهز به تراشه‌ی اگزینوس را می‌بینیم!

Basemark-OS-2.0

بنچمارک دیگر به نام تست GFX 3.1 Manhattan روی واحد پردازش گرافیکی گوشی‌ها تمرکز داشته است. نتیجه‌ی این تست نشان می‌دهد که گلکسی S7 Edge مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۲۰ اول است و مدل دارای تراشه‌ی اگزینوس در پله‌های پایین‌تر قرار دارد. اما هردوی این گوشی‌ها تقریبا دو برابر بهتر از S6 Edge رتبه آورده‌اند.

بر اساس این تست، هر دو مدل از S7 Edge دارای قابلیت پردازش گرافیکی بسیار عالی و تقریبا یکسانی هستند.

GFX-3.1-Manhattan-(1080p-offscreen

همین تست GFX 3.1 Manhattan روی رزولوشن Quad HD هم انجام شد. نتیجه‌ی این تست شیائومی Mi 5 را در اوج جدول قرار می‌دهد و S7 Edge با تراشه ی اسنپ‌دراگون و مدل مجهز به تراشه‌ی اگزینوس را به ترتیب روی پله‌های پایین‌تر قرار می‌دهد.

GFX-3.1-Manhattan-(onscreen

تست Basemark X و BaseMark ES 3.1 فقط واحد پردازش گرافیکی را تست کرده‌اند. نتیجه نشان می‌دهد که هر دو مدل گلکسی S7 Edge جزو قدرتمندترین گوشی‌های هوشمند از نظر کارکرد و قابلیت GPU شان هستند.

Basemark-X



Basemark-ES-3.1-_Metal

‌

نتیجه آن‌که

پرچم‌داران جدید سامسونگ جزو قدرتمندترین گوشی های هوشمندی هستند که در حال حاضر در بازار جهانی وجود دارد.

پردازنده و پردازنده‌ی گرافیکی گوشی‌های گلکسی S7 Edge از مدل‌های قدیمی سامسونگ بهتر عمل می‌کند و ارزش هزینه کردن را دارد. و این شامل هر دو نسخه‌ی مجهز به تراشه‌ی اگزینوس ۸۸۹۰ یا اسنپ‌دراگون ۸۲۰ می‌شود. هر دوی این مدل‌ها تحت بیش‌ترین فشارهایی که ضمن تست روی آن‌ها اعمال شد، عملکرد بسیار قابل توجهی داشتند. در واقع S7 فقط وقتی داغ کرد که در کنار هدست واقعیت مجازی Gear VR استفاده شد.

منبع: GSM Arena

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar Next is Now

    آدم وقتی عملکرد چیپ اختصاصی سامسونگ یعنی اگزینوس ۸۸۹۰ رو میبینه لذت میبره و فقط این سوال برام پیش اومد که چرا سامی اسنپدراگون رو برای همیشه کنار نگذاشت ؟

  2. Avatar آرمین

    این اپل که هیچ حرفی جز یک تست برای گفتن نداشت…. تازه این تمام تست ها نبود و اون تست هایی بود که اکثرا اپل زیادی توشون گرد و خاک میکرد…اپل کجایی ؟؟؟SD820 پوکوندت….. تازه این سامی بود. وایسا بقیه اندرویدها موندن…در ضمن در نسخه بعدی SD820 هم که تا شش ماه دیگه میاد که کاراییش خیلی بهتر از نسخه اوله….یعنی اپل هم گوشی جدید معرفی کنه باز اسنپ دراگون جدید جلوشو میگیره و میگه کجا؟؟؟ وایسا با هم بریم…خخخخخ

    1. Avatar sa12

      سامی مگه اینکه تو رویاهاش بتونه به اپل برسه سیستم عامل آیفون می ارزه به هر چی گوشی اندرویدی که اگه عرضه داشتن یه سیستم عامل جدا میزدن واسه گوشیاشون.s7 با رم دوبرابر و سی پی یو ۸ هسته ای تونسته به ۶s نزدیک بشه در صورتی که توی تست سرعت و مولتی تسکینگ s7 آبروی سامسونگو برد جلوی ۶s که شیش ماه قبلش معرفی شده بود.آره داداش از تو رویا بیرون بیا داری خواب میبینی من نمیدونم آیفون چه کاری با سامی کرده که همه میخوان تحقیرش کنن (البته تو خواب)خخخخخخخخ

  3. Avatar رضا چراغی آزاد

    بسیار عالی بود…ماشالا سامسونگ…عاشقشم 🙂

  4. Avatar امیر حسین

    محض اطلاع عزیزانی که میگفتن اسنپدراگون خوب نیست برای همین سامسونگ رو اس ۶ نزاشته …..

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه