مقایسه سخت‌افزاری سرفیس بوک با مک‌بوک پرو

۲۴ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت در زمان معرفی تبلت سرفیس پرو ۴، اعلام کرد که این محصول ۵۰ درصد سریع‌تر از مک بوک ایر است. با معرفی لپ‌تاپ سرفیس بوک هم اعلام کرد که این لپ‌تاپ دو برابر سریع‌تر از مک‌بوک پرو خواهد بود. قدرت بیشتر سرفیس بوک به دلیل داشتن یک کارت گرافیکی مجزا NVIDIA است. به همین دلیل می‌توان کارهای بیشتری به وسیله آن انجام داد.

لپ‌تاپ سرفیس بوک به دلیل داشتن کارت گرافیکی مجزا دو برابر سریع‌تر از مک‌بوک پرو است.

در ادامه لپ‌تاپ سرفیس بوک را با مک‌بوک پرو شرکت اپل مقایسه کرده‌ایم. با نگاهی به سخت‌افزار این محصولات می‌توان به قدرت هرکدام پی‌برد.

surface book

منبع: Wired

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۶ دیدگاه
  1. Avatar hossein

    با سلام
    ممنون از انتشار اخبار جدیددیجی کالا
    چند وقت میشه این موردو تو مقایسه و بررسی های دیجی کالا میبینم
    گویا بررسی کننده تعصب بسیار زیادی به محصولات اپل دارد یا بر اساس سیاست های درآمد زایی شرکت تکنولوژی یا کیفیت ساخت سایر برندها زیر سوال میرود که بررسی های صورت گرفته توسط شخص یا گروه بررسی و مقایسه کننده غیر واقعی و گروه های بی اطلاع یا جوگیر بیننده را تحت تاثیر خود قرار میدهد و منبعی برای اخبار غیر واقعی شده است.
    بهتر است جهت آشنایی تمامی کاربران اصول مقایسه وبررسی واقعی منصفانه و بدور از تعصب را رعایت و از ملاک قرار دادن تکنولوژی ارائه شده اپل که منحصراً مربوط به این شرکت بوده خودداری فرمایید. یک محصول پرکاربرد باید از هر نظر مورد مقایسه قرار بگیرد و نه تنها از نظر تفکر اپل که چه بسا بسیاری بیشترین کابرد را در میان کابران دارد که از نظر تفکر اپل بی اهمیت تلقی میشود و بهترین مقایس استاندارد و universal بودن تکنولوژیست نه انحصاری بودن آن!

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      دوست عزیز این مطلب ترجمه شده از سایت Wired است و نظر شخصی کارشناس دیجی‌کالا در آن دخیل نشده.

      1. Avatar hossein

        آقای حشمتی گرامی؛
        منظور فقط این پست نیست اگه کامل دقت فرمایید در کل عرض کردم
        مخصوصا ویدئوهای بررسی که ساخته دیجی کالا میباشد این مورد به وفور دیده میشود
        بهتر است فرهنگ GNU در ایران ترویج پیدا کندکه بهترین گزینه برای پیشرفت محسوب میشود هرچه تعدادو تنوع تفکر محدود شود تکنولوژی محدودتر میماند.
        در نهایت از تلاش تمامی تلاشگران دیجی کالا و شما تشکر و قدردانی میکنم.

  2. Avatar نوید

    سلام آقای حشمتی
    جناب طبق مطالعاتی که داشتم متوجه شدم احتمالا سرفیس بوک با پردازنده ی گرافیکی با برابری قدرت ۹۶۰ ام میاد که صرفا برای اون طراحی شده اما با یک گیگبایت حافظه ی اختصاصی برای گرافیک میخواستم بدونم اگه من نسخه ۲۱۰۰ دلاریشو تهیه کنم با این مشخصات گرافیکی امکان بالا آوردن بازی ها با کیفیت خوب را دارد یا خیر چون تست هایی که دیدم عملکرد پردازنده گرافیکی به تنهایی عالی بوده و مشکل من روی همین ۱ گیگ رم اختصاصی هستش ممنون میشم جواب بدید ان شا الله فردا چک میکنم

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      یک گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی برای بازی‌های امروزی کم است؛ به خصوص اینکه بازی‌های جدید از پوسته‌های (Texture) بسیار سنگینی استفاده می‌کنند که نیاز به حافظه‌ی گرافیکی بالایی دارد. مگر اینکه تمایل داشته باشید که بازی‌های خود با رزولوشن بسیار پایینی (مثل ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل) بازی کنید.

      1. Avatar نوید

        شما حافظه پیشنهادیتون چقدر هستش!؟
        امیدوارم مایکروسافت سیستمی رو برقرار کرده باشه که در صورت نیاز از رم اصلی دستگاه استفاده کنه و یا شایعه یک گیگ اختصاصی واقعیت نداشته باشه امیدوارم چون واقعا به دلم نشسته و دوست دارم بخرمش تمام احتیاجاتم برطرف میشه فقط رو این گرافیکش گیرم خدا کنه شایعه باشه و رم اختصاصیش بالای ۲ گیگ باشه و گرافیکشم قوی باشه!

      2. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

        در حال حاضر برای اجرای بازی‌های جدید با تنظیمات گرافیکی بالا، بین ۲ تا ۴ گیگابایت حافظه‌ی گرافیکی انتخاب معقولی است. هر چند که نوع تراشه‌ی پردازنده‌ی گرافیکی، مهمترین فاکتور است.

  3. Avatar حامد

    دیجیکالا با این مقایسه فقط نشون داد که طرفدار اپل و میخواد بگه اپل از همه بهتره اما واقعیت چیز دیگه ای …
    شاید سود فروش محصولات اپل خیلی بهتره !!!
    همیشه محصولات ماکروسافت ناموحود مخصوصا گوشیاش!!!

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      دوست عزیز این مقاله، ترجمه‌ی سایت Wired است ولی دیدگاه دیجی‌کالا در آن دخیل نیست.

  4. Avatar Glory

    با عرض سلام و تشکر از نویسنده مطلب آقای مجید نوردوست
    لطفا در انتخاب تصاویر این دو دستگاه بیشتر دقت کنید، تصویر MacBook Pro مربوط به “MacBook Air 11 میشه همچنین تصویر Surface Pro 4 اصلا Surface نیست یه چیزیه که نمیدونم چیه اصلا 😐

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      ممنون از توجه‌تون دوست عزیز.

  5. Avatar alighamari

    سرفیس بوک یک ترابایت رم داره نه ۵۱۲ درستش کنین لطفا

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      ممنون از توجه‌تون دوست عزیز.

  6. Avatar mmdkhdm

    این مقایسه از نظر من خیلی خنده داره
    با قیمت غیر منتطقی ای که مایکرو براشون گزاشته سرفییس های مایکروسافت محکوم به شکستن
    هیچ ارزش خریدی در برابر مکبوک های اپل ندارن
    حتی سورفیس پرو در برابر iPad Pro محکوم به شکسته

    1. Avatar Glory

      از انصاف نگذریم و بدون توجه به قیمت Surface باید اعتراف کرد که کلی از دیگر پلتفرمهای ویندوزی بالاتره من به شخصه از طرفداران محصولات Apple هستم اما اصلا از بدم نمیاد تجربه کار با یه Surface رو داشته باشم و میتونه برای هرکسی یه تجربه خوب باشه و لذت بخش باشه…اما برای خرید MacBook رو ترجیح میدم انصافا جدا از نظرهای یک طرفه باید بگم به قدری و شیک و خوب طراحی شدن که هیچ کس نمیتونه منکر لذت تنها در دست داشتنش رو بکنه چه برسه به استفاده مداوم! تنها مسئله ای مانع خرید یه مک بوک میشه اینکه ممکنه به محیط ویندوز نیاز پیدا کنید که اونم با نصب همزمان ویندوز و مک او اس رفع شده.

    2. Avatar Saleh

      قیمت غیر منطقی؟ الان مثلا قیمت اپل خیلی منطقیه؟ قیمت گرون ترین سرفیس بوک مایکروسافت با گرون ترین مک بوک پرو اپل یکیه. ۲۶۹۹$. اما سرفیس بوک پردازنده گرافیکی مجزا انویدیا جی فورس داره که مک بوک پرو اپل نداره.
      در مورد آیپد پرو در مقایسه با سرفیس پرو چیزی نمیگم. فقط همین که سرفیس پرو ۴ ۵۰ درصد از مک بوک ایر سریع تره و اینکه exe اجرا میکنه.

    3. Avatar فرشاد

      شما سال دیگه نگاه کن ببین گزارش مالی سرفیس بوک و سرفیس پرو چکار کرده اند، اتفاقا اون چیزی که محکوم به شکسته آیپد پرو ه که فقط یه تبلت گنده است و هیچ کار دیگه ای انجام نمیده نه سرفیس.
      شما یه دور کامل بررسی کن بعد میفهمی که کدوم بیشتر قیمت گذاشتن!!! آیپد پرو اپل اگه با سرفیس پرو در نظرش بگیری (که کلا اصلا قیاس مع الفارغ هم هست) به علاوه قلمش و رم ۱۲۸ گیگ از سرفیس پرو گرونتر میشه.

      مک بوک هم همینطوری مک بوکی که نه پردازنده گرافیکی مجزا داره نه اصلا تاچ، اختلاف قیمت پایه است ۲۰۰ تاست!!!! مسلمه که قیمت مایکروسافت معقولتره، اینو شما که فقط عدد رو میبینی متوجه نمیشی اما بازار متوجه میشه !!!!

    4. Avatar Mohsen

      عزیزم. شما کلیات مشخصات رو بسنجی میبینی که حتی روی قیمت هم اختلاف انچنان نداره. در مقابل مشخصاتی که در surface لحاظ شده

  7. Avatar kkk

    mac only

  8. Avatar رضا

    سلام
    من الان امریکا هستم و میخوام ببینم سرفیس بوک با قیمت ٢١٠٠$+ ٢١٠$ مالیات بگیرم بهتر از خرید در ایرانه چون چند روز دیگه دارم بر میگردم، ایا براى کارهاى ٣دى و مکس و رندر مناسبه؟

    1. فرهنگ حشمتی فرهنگ حشمتی

      بله، سرفیس‌بوک به دلیل بهره‌گیری از کارت گرافیک مجزا، گزینه‌ی خوبی برای رندر به حساب میاد.

    2. Avatar فرزاد شریف زاده

      خود مایکروسافت در معرفی این محصول یک ویدئو از رندرینگ سه بعدی بازی پخش کرد و به عبارت دیگه این دستگاه نه تنها برای کارهای گرافیکی قوی ۲ بعدی، بلکه برای استفاده های تخصصی ۳ بعدی مثل طراحی بازی یا انیمیشن و برنامه های قوی مهندسی مثل سالید ورک و کتیا هم مناسب هست. فراموش نکنیم که نسل ۶ ام پردازنده های Core i در این محصول قرار گرفته. ۲۱۰۰ دلار قیمت بالاترین کانفیگ این دستگاه است. نکته اینکه باید مطمئن بشید تا اون موقع که مد نظرتون هست این دستگاه به ایران برسه ! چون برای مثال در مورد سورفیس پرو ۲ چند ماه بعد از اومدن در بازار جهانی وارد ایران شد و حتی سورفیس پرو ۳ هم با تاخیر اومد. نکته ای که وجود داره و نباید فراموش کنید اینه که از ابتدای سال تعرفه واردات تجهیزات کامپیوتری و نوت بوک در ایران بالاتر رفته و ممکنه قیمت در ایران بالاتر باشه. هر چند اصولا تجربه عملی ثابت کرده هیچ میزانی برای قیمت نیست. یک وقت قیمت دلاری یک کالا را به تومان محاسبه می کنیم و می بینیم در ایران ارزانتر است، در موارد بسیار کمی درست به اندازه است و در خیلی موارد از قیمت اصلی بالاتر است. این مورد بر میگرده به شرکتی که اون کالا رو وارد میکنه و گارانتی و سایر موارد. من اگر جای شما باشم از آمازون یا best buy خرید میکنم که اگر موردی هم وجود داشت بتونم به راحتی پس بدم یا تعویضش کنم. در ایران هم دیجیکالا سرویس مشابهی داره و تا یک هفته کالا قابل تعویض هست ولی اگه محل زندگیتون آمریکاست به طبع فرصت یک ماهه تعویض آمازون می تونه بهتر باشه.

  9. Avatar فرزاد شریف زاده

    با تشکر، ولی این مقایسه کامل نیست و در ضمن در یک قسمت اطلاعاتش غلط است:
    ۱-هارد سورفیس بوک تا ۱ترابایت قابل انتخاب است نه فقط ۵۱۲ گیگ
    ۲-در اینجا به امکان Multi Touch در سورفیس بوک اشاره نشده
    ۳-در اینجا به امکان استفاده از قلم استایلوس با ۱۰۲۴ درجه فشار هیچ اشاره ای نشده
    ۴-در اینجا به قابلیت چرخش ۳۶۰ درجه نمایشگر سورفیس بوک اشاره نشده
    ۵-در اینجا به قابلیت جدا شدن نمایشگر سورفیس بوک و استفاده مانند یک تبلت هیچ اشاره ای نشده.

    موارد ذکر شده در حقیقت برگ برنده سورفیس بوک هستند که به هیچ عنوان در این مقایسه آورده نشده اند.
    با تشکر از مقالات عالی و مجله فوق العاده دیجیکالا که در همه زمینه ای اطلاع رسانی میکنه.

    1. Avatar حامد

      دقیقا …
      واقعا این مقایسه فقط برای طرفدارای اپل خوبه
      اونجا که صفحه این لپتاپ جدا میشه از کیبرد مو به بدن آدم سیخ میشه انقلابیه این لبتاپ

    2. Avatar محمد

      دی جی کالا هم داره اپلی می شه

      1. Avatar Mohammad

        دیجی کالا اپلی بود
        اینو از زمانی متوجه شدم که در صورت وجود سرفیس پرو ۳ آیپد ایر ۲ رو بهترین تبلت معرفی کرد!!!!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه