مقایسه هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو با رقبا

۲۸ مهر ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه
مقایسه هواوی میت 10 و میت 10 پرو با رقبا

هواوی میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو احتمالا نمی‌توانند به‌اندازه‌ی رقبایشان توجهات را به خود جلب کنند، اما درهرصورت باید گفت گوشی‌های هوشمند فوق‌العاده‌ای هستند. هر دوی آن‌ها از نمایشگرهای کم‌حاشیه، مشخصه‌های عالی و جدیدترین نسخه‌ی اندروید بهره می‌برند. اما این گوشی‌ها در برابر رقیبان، چه حرفی برای گفتن دارند؟ در این مقاله می‌خواهیم این دو گوشی را با گوشی‌های گلکسی نوت ۸ سامسونگ، ال‌جی V30 و گوگل پیکسل ۲ ایکس‌ال مقایسه کنیم. این مقایسه شامل طراحی، ویژگی‌ها و بسیاری از موارد دیگر است تا در نهایت بتوانید گوشی مناسب نیازهای خودتان را پیدا کنید.

طراحی

به‌غیراز چند استثناء، شباهت‌های ظاهری زیادی بین میت ۱۰ و میت ۱۰ پرو وجود دارد. هردوی آن‌ها از نمایشگر کم‌حاشیه و بدنه‌ی شیشه‌ای بهره می‌برند. همچنین در اطراف دوربین این گوشی‌ها، نواری افقی وجود دارد که ظاهر جذابی را به آن‌ها بخشیده است.

مقایسه هواوی میت 10 و میت 10 پرو با گلکسی نوت 8

بااین‌وجود، میت ۱۰ به دلیل استفاده از نمایشگر کوچک‌تر، کمی جمع‌وجورتر است و همچنین حسگر اثر انگشت در جلوی این گوشی قرار دارد؛ درحالی‌که این حسگر در پشت مدل پرو قرار گرفته؛ مانند این دو گوشی، گلکسی نوت ۸، پیکسل ۲ ایکس‌ال و ال‌جی V30 هم از نمایشگرهای کم‌حاشیه استفاده می‌کنند اما درمجموع ازلحاظ طراحی مشابه یکدیگر نیستند.

مقایسه هواوی میت 10 و میت 10 پرو با رقبا

فبلت سامسونگ از نمایشگر خمیده بهره می‌برد که ظاهر جذابی را به این گوشی بخشیده و طرفداران زیادی دارد. این گجت بدنه‌ی شیشه‌ای دارد و مانند گلکسی اس ۸، حسگر اثر انگشت آن در مکان عجیبی کنار دوربین تعبیه شده است. از طرفی دیگر، پیکسل ۲ ایکس‌ال از بدنه‌ی فلزی استفاده می‌کند و فقط یک بخش کوچک شیشه‌ای در پشت بدنه دیده می‌شود؛ اما در کل در این گوشی سعی شده که از طراحی ساده‌ای استفاده شود. ال‌جی هم در V30 سعی کرده طراحی مینیمالی را اجرا کند. جلوی این گوشی ساده است و برند ال‌جی در آن دیده نمی‌شود؛ هرچند پشت شیشه‌ای این گوشی در عین سادگی، شیک و جذاب است.

مقایسه هواوی میت 10 و میت 10 پرو با رقبا

خب، به نظر شما کدام‌یک از این گوشی‌ها ازلحاظ طراحی جذاب‌تر هستند؟ ازآنجایی‌که این موضوع تا حد زیادی سلیقه‌ای است، نمی‌توان حکم قطعی در مورد آن صادر کرد و به نظر شخصی کاربران بستگی دارد.

مشخصات فنی

میت ۱۰ از نمایشگر ۵٫۹ اینچی IPS LCD با رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۶:۹ استفاده می‌کند. قلب تپنده‌ی این گوشی، جدیدترین و قدرتمندترین تراشه‌ی ساخت هواوی یعنی Kirin 970 است که از واحد پردازش عصبی (NPU) بهره می‌برد. این تراشه می‌تواند وظایف مرتبط با هوش مصنوعی را با ۲۵ برابر سرعت بیشتر و ۵۰ برابر مصرف انرژی کمتر در مقایسه با پردازنده‌ی معمولی انجام دهد. همچنین این تراشه می‌تواند توصیه‌های هوشمندانه‌ای را به کاربر ارائه دهد؛ مثلا اگر در محیط تاریک در حال خواندن متنی از گوشی هستید، به شما پیشنهاد می‌دهد که حالت Eye Comfort را فعال کنید تا چشمانتان کمتر خسته شود.

مقایسه هواوی میت 10 و میت 10 پرو با رقبا

این گوشی هوشمند از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی قابل گسترش و باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی بهره می‌برد. به گفته‌ی هواوی، این باتری در عرض ۳۰ دقیقه ۵۸ درصد شارژ می‌شود. دوربین دوتایی ۲۰ و ۱۲ مگاپیکسلی (مونوکروم + رنگی) در پشت این گوشی تعبیه‌شده که گشودگی دیافراگم هردوی آن‌ها f/1.6 است. همچنین در میت ۱۰ دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی مشاهده می‌شود. در این گوشی جک هدفون وجود دارد و سیستم‌عامل آن، جدیدترین نسخه‌ی اندروید یعنی اندروید اوریو است.

میت ۱۰ پرو، از نمایشگر ۶ اینچی اولد با رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸:۹ بهره می‌گیرد. مانند برادر کوچک‌ترش، این گوشی ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. مدل دیگری از این گوشی هم عرضه‌شده که ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی دارد. به لطف استاندارد IP67، این گوشی در برابر آب و گردوغبار مقاوم است اما جک هدفون و درگاه میکرو اس‌دی ندارد. باقی مشخصات این گوشی از جمله تراشه، دوربین و باتری هم مانند میت ۱۰ است.

حالا وقت این است که به مشخصات گوشی‌های رقیب نگاهی بیندازیم. هردوی پیکسل ۲ ایکس‌ال و ال‌جی V30، مانند میت ۱۰ پرو از نمایشگرهای اولد ۶ اینچی با نسبت تصویر ۱۸:۹ استفاده می‌کنند که البته رزولوشن بالاتر یعنی ۲۸۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل ارائه می‌دهند. تراشه‌ی آن‌ها اسنپ‌دراگون ۸۳۵ است و از ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم بهره می‌برند. فبلت سامسونگ نمایشگر ۶٫۳ اینچی اولد با رزولوشن ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ دارد که نسبت تصویر آن ۱۸.۵:۹ است. گلکسی نوت ۸ از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸۳۵ یا اگزینوس ۸۸۹۵ (در بازارهای مختلف) و ۶ گیگابایت حافظه‌ی رم استفاده می‌کند.

مقایسه هواوی میت 10 و میت 10 پرو با رقبا

ازلحاظ قدرت، تمام این گوشی‌ها به‌اندازه‌ی کافی قدرتمند هستند و تقریبا از پس انجام هر کاری برمی‌آیند. به‌غیراز بالا و پایین بودن میزان حافظه‌ی رم، هرکدام از این گوشی‌ها ویژگی خاصی دارند که موجب تمایز آن‌ها می‌شود.

به‌طور مثال، گلکسی نوت ۸ قلم S Pen را دارد که کاربران برای کارهای مختلف می‌توانند از آن استفاده کنند. همچنین باید به نمایشگر خمیده‌ی این گوشی اشاره کنیم و این نکته که نوت ۸، اولین گوشی سامسونگ است که از دوربین دوتایی (هر دو ۱۲ مگاپیکسل) استفاده می‌کند. ال‌جی V30 باب میل خوره‌های موسیقی است، زیرا از فناوری Quad DAC بهره می‌برد که می‌تواند صدای بهتر را با نویز کمتر ارائه کند. همچنین این گوشی از دوربین دوتایی (۱۶ و ۱۳ مگاپیکسل) استفاده می‌کند که یکی از لنزها نرمال و لنز دیگر «واید» (عریض) است.

مقایسه هواوی میت 10 و میت 10 پرو با رقبا

بزرگ‌ترین مزیت پیکسل ۲ ایکس‌ال، استفاده از اندروید خالص است که باعث می‌شود کاربران آن از اولین افرادی باشند که به به‌روزرسانی‌های اندروید دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین اسپیکرهای دوتایی در جلوی این گوشی تعبیه‌شده و هرچند این گوشی از دوربین دوگانه استفاده نمی‌کند، اما دوربین آن موفق شده از DxOMark نمره‌ی ۹۸ (بالاترین نمره تا الان) را دریافت کند. علاوه بر این‌ها، بدنه‌ی این گوشی حساس به فشار است و با فشردن آن می‌توانید دستیار گوگل را فعال کنید. البته، در این گوشی جک هدفون مشاهده نمی‌شود که شاید برای تعدادی از کاربران موضوع بسیار مهمی محسوب شود. هر سه گوشی رقیب در برابر آب و گردوغبار مقاوم هستند و در ظرفیت‌های مختلف عرضه شده‌اند.

قیمت

میت ۱۰ مانند مدل قبلی‌اش، ۸۲۵ دلار قیمت دارد. مدل پیشرفته‌تر میت ۱۰ پرو با ۶ گیگابایت رم که قرار است در اواخر آبان ماه عرضه شود، ۹۴۵ دلار قیمت دارد. قیمت مدل ۶۴ گیگابایتی گلکسی نوت ۸، ۹۲۹ دلار است. برای خرید مدل ۶۴ گیگابایتی پیکسل ۲ ایکس‌ال باید ۸۴۹ دلار و برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی باید ۹۴۹ دلار خرج کنید. خرید مدل ۶۴ گیگابایتی ال‌جی V30 هم حدود ۸۰۰ دلار هزینه در پی دارد.

حرف آخر

خب، کدام‌یک از این گوشی‌ها را باید بخرید؟ متاسفانه، راه آسانی برای جواب به این پرسش وجود ندارد. جواب چنین سوالی بستگی به این دارد که به دنبال چه جور گوشی هوشمندی هستید و چقدر می‌خواهید خرج کنید. دو مدل میت ۱۰ هر دو طراحی جذاب و امکانات گسترده‌ای دارند؛ اما نباید ضعف‌های آن‌ها را از قلم انداخت؛ مثلا میت ۱۰ ضدآب نیست و میت ۱۰ پرو هم جک هدفون ندارد.

اگر خوره‌ی موسیقی هستید و کیفیت صدا برایتان خیلی اهمیت دارد، V30 را بخرید که قیمتش از پیکسل ۲ ایکس‌ال و نوت ۸ هم پایین‌تر است. گلکسی نوت ۸ از نمایشگر ۶٫۳ اینچی خمیده و قلم S Pen بهره می‌برد، اما حسگر اثرانگشتش در کنار دوربین است. از طرفی دیگر، پیکسل ۲ ایکس‌ال تنها گوشی این فهرست به حساب می‌آید که پشتش فلزی است و از دوربین دوتایی استفاده نمی‌کند، هرچند که بر اساس نمره‌ی DxOMark، دوربین این گوشی کیفیت بسیار بالایی دارد. نباید دیگر ویژگی‌های شاخص این گوشی یعنی بدنه‌ی حساس به فشار و استفاده از اندروید خالص را از قلم بیندازیم. البته ضعف‌هایی هم دارد که از بین آن‌ها می‌توان به فقدان جک هدفون و درگاه میکرو اس‌دی و طراحی ملالت‌آور آن اشاره کرد.

مقایسه هواوی میت 10 و میت 10 پرو با رقبا

اگر بخواهیم خلاصه کنیم، گوشی‌های هواوی میت جدید ضعف یا برتری مشهودی نسبت به رقبایشان ندارند، اما هرکدام از این گوشی‌ها ویژگی‌های شاخصی دارند که موجب تمایز آن‌ها از یکدیگر می‌شود. به همین خاطر، این که کدام گوشی ارزش خریدن دارد، سوالی است که باید خودتان به آن جواب دهید.

منبع: Android Authority

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. Avatar alireza

    ببخشید میشه یک نفر در یک کلام به من بگه که از بین ۳مدل میت ۱۰ کدوم بهتره؟

  2. Avatar محمدعلی صادقی

    مواظب باشید** فروش mate 10 نمایشگاهی و Invalid به اسم گوشی اصلی در فروشگاه مرکزی هوآوی بازار موبایل
    من در دیماه گوشی mate 10 با گارانتی vip شرکت حامی از فروشگاه مرکزی هوآوی در طبقه همکف بازار موبایل خریدم. در اسفند ماه گوشی از ارتفاع خیلی کم (حدود ۵۰ سانتی متر) به زمین افتاد و با وجود اینکه گلس داشت تمام صفحه نمایشش بطور کامل شکست.بعد از اینکه گوشی رو به شرکت گارانتی (حامی) دادم اونا برای تعویض شیشه از چین استعلام گرفتن و در کمال ناباوری چین جواب داد که گوشی با این سریال Invalid و نمایشگاهیه.یعنی گوشی برای نمایش داخل مغازه بوده و اونا تو جعبه به من فروختن. الانم که ازشون خواستم گوشی رو عوض کنید و یه گوشی valid به من بدید هیچکس جوابگوی من نیست.
    با احتیاط خرید کنید تا مثل من دچار مشکل نشید. گویا چندین تا گوشی دیگه هم اینجوری بوده

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه