ممنوعیت فروش برخی از آیفون‌ها به آلمان کشیده شد

۳۰ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
آیفون

فقط ۱۰ روز پس از اینکه یک دادگاه در چین رای اولیه خود را علیه اپل صادر کرد، روز گذشته دادگاهی در آلمان تعدادی از مدل‌های آیفون را متهم به نقض شماری از پتنت‌های شرکت کوالکام کرده است. بنابراین، حالا اپل برای دومین بار با ممنوعیت فروش برخی از مدل‌های آیفون مواجه شده است.

برخلاف چین که کوالکام فقط ویژگی‌های نرم‌افزاری iOS را هدف قرار داده بود و اپل گفت با ارائه‌ی به‌روزرسانی آن‌ها را برطرف کرده، این بار شکایت کوالکام مربوط به ترکیبی از قطعات اینتل و Qorvo بوده است. بر اساس حکم صادر شده، اپل این بار پتنت مربوط به کاهش مصرف انرژی در هنگام فعال بودن مودم را نقض کرده است. این یعنی، تمام آیفون هایی که از قطعات شرکت Qorvo بهره می‌برند، با ممنوعیت فروش در آلمان مواجه می‌شوند.

اگر اپل به این حکم اعتراض کند-که بدون شک چنین کاری را انجام می‌دهد-ممنوعیت فروش فورا اعمال نخواهد شد. به همین خاطر، تا اطلاع ثانوی، اپل می‌تواند به فروش آیفون‌ها در کشور آلمان ادامه دهد. در همین رابطه، کوالکام در انتظار برگزاری یک دادگاه دیگر است. این دادگاه جدید، مربوط به نقض پتنت‌های بخش جستجو، فهرست مخاطبین، میان‌برها و اسپات‌لایت iOS است. اگرچه، اپل برای دوری از این مشکل، یک به‌روزرسانی برای آیفون‌های موجود در کشور آلمان ارائه داده که این مشکل را برطرف کند.

به‌روزرسانی: اپل در پاسخ به این حکم، گفته که تا اطلاع ثانوی فروش آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۸ و آیفون ۸ پلاس را از فروشگاه‌های خود در آلمان متوقف می‌کند و خاطرنشان کرده که این مدل آیفون‌ها و آیفون‌های دیگر، همچنان از طریق فروشگاه‌های محلی و اپراتورها فروخته خواهند شد. اپل این حرکت کوالکام را به عنوان «یک اقدام مذبوحانه برای منحرف کردن اذهان عمومی از مسائل مهم بین دو شرکت» توصیف کرده است. در نهایت اپل در بیانیه خود گفته کوالکام با این کار خود در حال ضرر رساندن به روند نوآوری و مصرف‌کنندگان است.

منبع: Phone Arena

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه