مهم‌ترین مزایای اسنپدراگون ۸۵۵ برای پرچم‌داران اندرویدی ۲۰۱۹

۱۶ آذر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
اسنپدراگون 855

بالاخره بعد از مدت‌ها انتظار، جدیدترین تراشه پرچم‌دار کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۵۵ معرفی شد. انتظار می‌رود این تراشه در گوشی‌هایی مانند گلکسی اس ۱۰، وان‌پلاس ۷، پیکسل ۴ و بسیاری از دیگر پرچم‌داران اندرویدی به کار گرفته شود. این تراشه از ویژگی‌های قابل توجه زیادی بهره می‌برد ولی این موضوع به معنای ارائه‌ی تمام این مشخصه‌ها در گوشی‌های موردنظر نیست. زیرا شاید شرکت‌های سازنده از برخی از این ویژگی‌ها استفاده نکنند. در ادامه، به مهم‌ترین ویژگی‌های تراشه اسنپدراگون ۸۵۵ نگاهی می‌اندازیم.

اینترنت ۵G

اسنپدراگون 855

روزبه‌روز به حجم خبرهای مربوط به اینترنت ۵G افزوده می‌شود و در سال ۲۰۱۹، اسنپدراگون ۸۵۵ نقش مهمی در این زمینه ایفا خواهد کرد. همین ابتدای امر باید بگوییم که این تراشه به‌صورت پیش‌فرض از مودم X50 که برای اینترنت ۵G توسعه یافته، بهره نمی‌برد. بلکه شرکت‌هایی که خواستار عرضه چنین گوشی‌هایی هستند، می‌توانند تراشه مجهز به مودم X50 را خریداری کنند. به هر حال، هرچند همه‌گیری اینترنت ۵G چند سالی طول می‌کشد، ولی در سال ۲۰۱۹ بسیاری از شرکت‌های سازنده حداقل یک گوشی مبتنی بر این فناوری را عرضه خواهند کرد.

بهبود کیفیت حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر

اسنپدراگون 855

اگر از گوشی مجهز به حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برید، احتمالاً دیده‌اید که در اوقات خیس بودن انگشت، این حسگر کار نمی‌کند. اما به لطف تکنولوژی فراصوت کوالکام، از طریق امواج صوتی الگوهای اثر انگشت با دقت و سرعت بسیار زیادی نقشه‌برداری می‌شود. این یعنی نه‌تنها مثلاً زیر باران می‌توانید از این حسگر استفاده کنید، بلکه دقت و سرعت آن هم تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

حالت پرتره برای ویدیو

یکی از بخش‌های جدایی‌ناپذیر نسل‌های جدید تراشه‌ها، بهبود صورت گرفته در ویژگی‌های مربوط به دوربین است. حالت بوکه یا پرتره، از پرطرفدارترین ویژگی‌های گوشی‌ها است که بسیاری از گوشی‌ها از آن بهره می‌برند. مهم‌ترین مشخصه پردازنده تصویر تراشه اسنپدراگون ۸۵۵، امکان تشخیص عمق با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه است که به کاربر اجازه می‌دهد ویدیوهای ۴K HDR را با حالت پرتره ضبط کند. این یعنی، حتی در هنگام ضبط ویدیو هم پس‌زمینه‌ی سوژه‌ها-مانند عکس‌ها-مات می‌شوند و ویدیوهای حرفه‌ای‌تری ضبط می‌شود. علاوه بر این، کوالکام می‌گوید این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد که مانند تکنیک کروماکی (پرده سبز) می‌توانند سوژه‌ها را جدا کنند و در یک موقعیت دیگر قرار دهند.

حجم کمتر عکس‌ها

کاربران معمولاً عکس‌های زیادی ثبت می‌کنند و این عکس‌ها بخش زیادی از حافظه داخلی را اشغال می‌کنند. همانطور که اپل در iOS 11 پشتیبانی از فرمت HEIF را آغاز کرد، حالا اسنپدراگون ۸۵۵ هم از فرمت JPEG به فرمت HEIF مهاجرت کرده و خوشبختانه اندروید پای و گوگل فوتوز هم از این فرمت پشتیبانی می‌کند. به زبان ساده، عکس‌های ثبت شده با این فرمت از کیفیت JPEG بهره می‌برند ولی نصف حجم آن‌ها حافظه را اشغال می‌کنند.

تجربه گیمینگ بسیار بهتر

اسنپدراگون 855

افرادی که گوشی‌های پرچم‌دار را خریداری می‌کنند، انتظار دارند که بتوانند بهترین بازی‌های موبایل را در این گوشی‌ها تجربه کنند. به لطف بهره‌گیری اسنپدراگون ۸۵۵ از پردازنده گرافیکی آدرنو ۶۴۰، کوالکام می‌گوید نسبت به نسل قبلی از ۳۰ درصد عملکرد بهتری بهره می‌برد و در ضمن از بازی‌های HDR و رنگ ۱۰-bit و در نهایت از استاندارد وسعت رنگ Rec. 2020 پشتیبانی می‌کند. به همین خاطر گوشی‌های اندرویدی مبتنی بر این تراشه، مطمئناً تجربه‌ی گیمینگ بسیار بهتری را برای کاربران رقم می‌زنند.

منبع: PCWorld

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar مصطفی

    بله در بنچمارک ها نه تنها مشکلی نداره بلکه کمی بالاتر از اسنپ دراگون هم هست
    ولی
    با مصرف باتری بیشتر
    داغ شدن بیشتر و در نتیجه کاهش سرعت
    هنگ بیشتر
    و روانی کمتر در طول استفاده های سنگین و ممتد

  2. Avatar سیدحسین هاشمی رهق

    یادش بخیر که با ۲ میلیون تومن میتونستیم یه گوشی اسنپدرگونی ۸۳۵ داشته باشیم. همین چند وقت پیش بوداااا

  3. Avatar Mustafa Rahmatie

    طبق معمول قرار نیست این اسنپ دراگون ۸۵۵ به دست ما برسه!
    چرا که سامسونگ طبق معمول و برای سود بیشتر محصولات سفارش خاورمیانه و خیلی جاهای دیگه رو با چیپ اکزینوس بیرون میده
    امیدوارم شیائومی یک گوشی درست و حسابی با صفحه LED و دوربین های عالی و چیپ ست ۸۵۵ ارائه بکنه

    1. Avatar saeed

      البته پردازنده اکسینوس سامسونگ چیزی کم از اسنپدراگون نداره.حتی گاهی در بنچمارکها بهتر عمل میکنه.
      این که سامسونگ مثل اپل و هواوی بطور مستقل پردازنده خودش رو توسعه میده بد نیست.

    2. Avatar ارشیا

      کی گفته بهتر عمل میکنه با اون پردازنده چرتش.فقط تو بحث نانومتر یا به زبان ساده مصرف باتری خوب عمل میکنه.تازه تو بنچمارکم از اسنپ عقبه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه