موفقیت کمپین کامیون ایمن سامسونگ در جشنواره‌ی کلیو

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه

سامسونگ الکترونیکس موفق به دریافت هشت جایزه در جشنواره‌ی بین‌المللی «کلیو» (Clio Awards) سال ۲۰۱۵ شد. در این جشنواره که هرسال، ایده‌های خلاقانه در تبلیغات، طراحی و ارتباطات را انتخاب می‌کند، دو جایزه طلا، چهار نقره و دو برنز به فعالیت‌های نوآورانه و تاثیرگذار سامسونگ اعطا شد. کمپین‌های «کامیون ایمن» (Safety Truck) و «به من نگاه کن» (Look at me) سامسونگ موفق شدند درمجموع هشت جایزه را از آن خود کنند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

کمپین کامیون ایمن

کمپین کامیون ایمن سامسونگ در این جشنواره، موفق به دریافت دو جایزه طلا و سه نقره شد. این کمپین نخستین بار به‌عنوان راهکاری برای پیش‌گیری از تصادفات جاده‌ای در آرژانتین طراحی و اجرا شده بود. آرژانتین یکی از کشورهایی است که بالاترین نرخ تصادفات جاده‌ای در آن گزارش شده است؛ چراکه بیش‌تر بزرگراه‌های این کشور، دارای دو باند هستند و بسیاری از تصادفات و سوانح به دلیل سبقت‌های نابهنگام در جاده‌های دوطرفه رخ می‌دهد.

به این منظور، سامسونگ در هر یک از کامیون‌های ایمن خود، یک دوربین در جلو و چهار نمایشگر بزرگ در پشت کامیون نصب کرده که پخش زنده‌ای از جاده‌ پیش رو را به نمایش می‌گذارد. به این ترتیب، رانندگان دید مناسبی از وضعیت جاده خواهند داشت و سبقت گرفتن از کامیون هم بسیار راحت می‌شود. پیش از این هم در جشنواره‌ی «شیرهای کن» (Cannes Lions)، سه جایزه‌ی طلا، سه نقره و یک برنز به کامیون‌های ایمن اهدا شده بود.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

اپلیکیشن به من نگاه کن

در این جشنواره، اپلیکیشن به من نگاه کن سامسونگ که برای کودکان مبتلا به اوتیسم طراحی شده است هم برنده‌ی یک جایزه نقره و دو برنز شد. این اپلیکیشن، یک برنامه‌ی آموزشی است که به‌منظور تقویت مهارت‌های ارتباطی کودکان مبتلا به اوتیسم ارایه شده است. کودکان مبتلا به اوتیسم می‌توانند به کمک این اپلیکیشن و دوربین تلفن‌های هوشمند، ارتباط چشمی و همچنین نگرش و بیان خود را از حالت‌های مختلف احساسی هم‌چون شادی، حیرت و ترس بهبود دهند و درنهایت، ارتباطی بهتر با اطرافیان‌شان برقرار کنند.

دکتر «وون پیو هونگ»، مدیر ارشد بخش بازاریابی شرکت سامسونگ، در این باره گفت: “شعار و اولویت اصلی ما در سامسونگ، بهبود کیفیت زندگی مصرف‌کنندگان است که این باور هم به‌خوبی در دستاوردهای ما در جشنواره‌های مختلفی مانند «کلیو» و «شیرهای کن» تجلی یافته است. سامسونگ مثل همیشه به فعالیت‌های نوآورانه ادامه می‌دهد تا زندگی مصرف‌کنندگان خود را به‌راستی متحول و پربارتر کند.”

Look-At-Me

امسال پنجاه و ششمین سال برگزاری جشنواره ‌یبین‌المللی کلیو بود که در آن برترین و خلاقانه‌ترین کمپین‌های تبلیغاتی شرکت‌های پیشرو از سراسر جهان، معرفی شدند.

منبع: Samsung

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۳ دیدگاه
  1. skyfall

    واقعا عالی بود…کاش از این ایده ها هم در کشور ما اجرا می شد..به هر حال جالبترین خبر هفته بود به نظرمن…

  2. محمد

    آقا یه سوال مهم اپلیکیشن look at me منتشر شده یا فقط در حد یه پیش ساز و برای مسابقه بوده؟؟؟

  3. ترانه

    یکی از بهترین مطالب هفته بود. ممنون واقعا

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه