تعداد کاربران شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو به ۴۹ میلیون نفر رسید

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

مایکروسافت آمار فروش در سه ماهه‌ی چهارم سال مالی خودش را منتشر کرد و با توجه به این آمار مشخص شد که میزان کاربران شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو به ۴۹ میلیون نفر رسیده است.

در این گزارش گفته شده که درآمد بخش بازی این شرکت ۹ درصد کاهش داشته و به ۱۵۲ میلیون دلار رسیده است. دلیل این کاهش درآمد هم فروش کم کنسول اعلام شده؛ اما از طرف دیگر درآمد شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو افزایش پیدا کرده است.

فروش سخت‌افزارهای بازی مایکروسافت ۳۳ درصد کاهش داشته و باز هم دلیل آن قیمت کم کنسول‌های بازی این شرکت و فروش پایین کنسول اعلام شده است. البته میزان درآمد از شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو ۴ درصد افزایش پیدا کرده و مشخص شده که کاربران پول بیشتری در این شبکه خرج می‌کنند.

میزان کاربران شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو به ۴۹ میلیون نفر رسید.

میزان کاربران فعال در شبکه‌ی ایکس‌باکس لایو هم ۳۳ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش پیدا کرده و اکنون این شبکه ۴۹ میلیون نفر کاربر عضو دارد. در آمار قبلی میزان کاربران این شبکه ۴۶ میلیون نفر بود.

در ادامه‌ی این آمار گفته شده میزان درآمد از فروش محصولات مختلف ایکس‌باکس در سه ماهه‌ی چهارم امسال ۴ درصد کاهش پیدا کرده و به ۸.۹ میلیارد دلار رسیده است. البته مشخص شده که درآمد کلی مایکروسافت در سال مالی ۲۰۱۶ از بخش بازی و فروش سخت افزارهای مختلف ۳۴۶ میلیون دلار کاهش پیدا کرده که کاهش فروش ۴ درصدی را نشان می‌دهد. این آمار مربوط به فروش محصولات مخصوص بازی، تبلت‌های سرفیس و محصولات دیگر می‌شود.

مایکروسافت در گزارش مالی سال ۲۰۱۶ خودش به این موضوع اشاره کرد که درآمدش در سه‌ماهه‌ی چهارم این سال به ۲۰.۶ میلیارد دلار رسیده که در مقایسه با سال گذشته ۷ درصد کاهش داشته است. از این میزان درآمد ۳.۱ میلیارد دلار آن سود خالص این شرکت بوده است.

درآمد کلی این شرکت در سال ۲۰۱۶ هم به ۸۵.۳ میلیارد دلار رسیده که سود خالص آن هم ۱۶.۸ میلیارد دلار بوده است.

‌‌‌

منبع: VG247

‌‌‌‌

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

مسابقۀ حرفه‌ای ربات‌های پرندۀ حمل کالا

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه