ناسا از پلی‌استیشن۴ برای تمرین ماموریت‌های فضایی استفاده می‌کند

۶ بهمن ۱۳۹۵ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
playstation VR

مد تکنولوژی سال آینده بدون شک هدست‌های واقعیت مجازی است. هر شرکتی که فکرش را بکنید می‌خواهید یکی از این هدست‌ها یا نرم‌افزاری برای آن بسازد. این موضوع به شرکت‌های بازی‌سازی هم محدود نمی‌شود. اخیرا ناسا خبر از ساخت یک نرم‌افزار مختص هدست‌های واقعیت مجازی داده است.

کنسول پلی‌استیشن۳ هم به قدری قوی بود که نیروی هوایی امریکا از آن به جای ابرکامپیوترهای‌شان استفاده می‌کرد.

این نرم‌افزار جدید که Mighty Morphenaut نام دارد، با همکاری شرکت سونی و مختص هدست PlayStation VR ساخته می‌شود. این نرم‌افزار، افراد را در نقش یک روبات انسان‌نما در فضا قرار می‌دهند. بازی‌کننده‌ها روبات ناسا را در محیطی که معمولا یک شاتل فضایی است کنترل و سعی می‌کنند تا وظایفی که به آن‌ها داده می‌شود را به اتمام برسانند.

نرم‌افزار Mighty Morphenaut روی یک کنسول پلی‌استیشن۴ اجرا می‌شود. برای کنترل ربات ناسا هم، حسگرهای حرکتی PlayStation Move وسیله‌ی اصلی هستند. با توجه به اینکه این نرم‌افزار، برای تمرین افراد در استفاده از روبات‌هایی که در فضا هستند ساخته شده، تاخیر دریافت فرمان‌ها هم در آن لحاظ شده است. یعنی بازی‌کننده‌ها همزمان با دادن فرمان به ربات، عکس‌العمل را نمی‌بینند.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

انجام چنین ماموریت‌هایی بدون تمرین قبلی، ممکن است منجر به اشتباهات زیادی شود؛ در نتیجه افراد می‌توانند با تمرین روی نرم‌افزار Mighty Morphenaut و هدست واقعیت مجازی PlayStation VR، با چگونگی کنترل روبات‌ها و میزان تاخیر آشنا شوند.

برای اولین بار نیست که از کنسول پلی‌استیشن برای مصارفی غیر سرگرمی و پیشبرد علم استفاده می‌شود. کنسول پلی‌استیشن۳ هم به قدری قوی بود که نیروی هوایی امریکا از آن به جای ابرکامپیوترهای‌شان استفاده می‌کرد. همین موضوع هم باعث شده بود تا نیروی هوایی امریکا، به طور ناگهان چند هزار پلی‌استیشن۳ خریداری کند و این کنسول در بازار کمیاب شود. امیدواریم تا چنین اتفاقی برای پلی‌استیشن۴ و متعلقات‌اش نیافتد.

منبع: Engadget

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه