ناشران از iOS 9 ناراضی هستند

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

پس از معرفی سیستم‌عامل iOS 9، مشخص شد که شرکت اپل قابلیتی را در مرورگر سافاری (Safari) به وجود آورده که به واسطه آن می‌توان از به نمایش درآوردن برخی تبلیغات و تصاویر جلوگیری کرد.

 

 

در سیستم‌عامل iOS 9 قابلیتی در نظر گرفته شده که به وسیله آن می‌توان از به‌نمایش درآمدن تبلیغات و برخی از فایل‌های تصویری جلوگیری کرد. این قابلیت باعث نارضایتی بسیاری از ناشران شده است.

 

به احتمال زیاد این ویژگی برای محافظت از کاربران در برابر محتوای نامناسب به وجود آمده، اما در حالت کلی از به‌نمایش درآمدن بسیاری از آگهی‌ها جلوگیری می‌کند.
با توجه به گزارشی که از سایت Wall Street Journal منتشر شده، ناشران از این قابلیت سیستم عامل iOS 9 ناراضی هستند. از آنجایی که کاربران زیادی در سرتاسر دنیا از تبلت و گوشی‌های شرکت اپل استفاده می‌کنند، این قابلیت باعث می‌شود که آن‌ها این تبلیغات را مشاهده نکنند. دیده نشدن این تبلیغات باعث کاهش درآمد تجارتی می‌شود که در سال ۷۰ میلیارد دلار درآمد دارد.

iOS9-ad-block1

جیسون کینت (Jason Kint) مدیرعامل شرکت Digital Content Next که در زمینه نشر دیجیتالی برنامه‌های مختلف فعالیت می‌کند، گفته است:” مشکل جلوگیری از به‌نمایش درآمدن تبلیغات در حال بزرگ‌تر شدن است. اضافه شدن قابلیت جلوگیری از به نمایش درآمدن تبلیغات در iOS 9 هم به بزرگ‌تر شدن این مشکل سرعت می‌بخشد.” با توجه به اطلاعات منتشر شده، قابلیت جلوگیری از به‌نمایش درآمدن تبلیغات باعث کاهش ۴۱ درصدی سود بسیاری از شرکت‌های فعال در حوزه نشر دیجیتال شده است. این موضوع ضررهای میلیارد دلاری به همراه داشته است.
با روت (ROOT) کردن گوشی‌های اندرویدی می‌توان از برنامه‌هایی برای جلوگیری از نمایش تبلیغات استفاده کرد. این موضوع زمانی نگران کننده‌تر می‌شود که اپل هم می‌خواهد این قابلیت را در iOS 9 مورد استفاده قرار دهد.

iOS9-ad-block

منبع: Uber Gizmo

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه