نامزدهای دریافت جایزه‌ی گلدن گلوب ۲۰۱۶ معرفی شدند

۷ آبان ۱۳۹۹ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

نامزدهای هفتاد و سومین دوره از رقابت‌های گلدن گلوب (Golden Globe) صبح روز پنجشنبه معرفی شدند. «آمریکا فررا» (America Ferrera)، «دنیس کواید» (Dennis Quaid)، «آنجلا باست» (Angela Bassett) و «کلوئه گریس مورتز» (Chloe Grace Moretz) مجریانی بودند که اسامی نامزدها را اعلام کردند.

اسامی تعدادی از نامزدهای امسال درریافت جایزه‌ی گلدن گلوب در رشته‌های مختلف تولید فیلم، به اختصار به شرح زیر است:

فیلم Carol که پیش‌روی فیلم‌های حاضر است، در پنج رشته و هر کدام از فیلم‌های The Big Short، The Revenant و Steve Jobs در چهار رشته نامزد دریافت جایزه شده‌اند.

فیلم رومنس Carol در دهه‌ی ۱۹۵۰ اتفاق می‌افتد، کیت بلانشت (Cate Blanchett) و رونی مارا (Rooney Mara) بازی می‌کنند. فیلم‌های The Room (یک درام درباره‌ی رابطه‌ی بین یک مادر و پسر)، Spotlight و Mad Max: Fury Road با آن فضای آخرالزمانی‌اش، رقیب‌های اصلی کارول هستند. داستان  The Big Shortطی نابسامانی مالی سال ۲۰۰۸ می‌گذرد. این فیلم در چهار رشته نامزد شده و با فیلم علمی-تخیلی مریخی (Martian) رقابت دارد.

بلانشت و مارا، هردو نامزد بهترین بازیگر زن در فیلم درام هستند. «آلیشیا ویکاندر» (Alicia Vikander) که قبلا به خاطر بازی در فیلم The Danish Girl نامزد نقش مکمل زن شده بود، امسال برای بار دوم به خاطر بازی در نقش یک روبات در فیلم Ex Machina به عنوان بازیگر نقش اصلی در مراسم حضور دارد. «بری لارسن» (Brie Larson) برای بازی در فیلم The Room و «سائویرس رونان» (Saoirse Ronan) به خاطر فیلم Brooklyn نامزد نقش اول زن در فیلم‌های درام هستند.

کیت بلانشت و رونی مارا در فیلم Carol

کیت بلانشت و رونی مارا در فیلم Carol

«برایان کرانستن» (Bryan Cranston) برای بازی در نقش «دالتون ترومبو» (Dalton Trumbo) در فیلم Trumbo نامزد بازیگر مرد در نقش اول درام شده. او رقیب «لئوناردو دی کاپریو» (Leonardo DiCaprio) است که به خاطر نقش‌اش در The Revenant منتظر دریافت جایزه‌ است.

«مایکل فاسبندر» (Michael Fassbender) به خاطر فیلم استیو جابز و «ادی ردماین» (Eddie Redmayne) که پارسال برای فیلم The Theory of Everything درخشیده بود، امسال به خاطر بازی‌اش در The Danish Girl به مراسم دعوت شده و «ویل اسمیت» (Will Smith) برای بازی در Concussion. جالب است که هر پنج نامزد اصلی مرد، امسال به خاطر بازی در نقش یک شخصیت حقیقی در مراسم حاضر هستند.

مایکل فاسبندر در فیلم Steve Jobs

مایکل فاسبندر در فیلم Steve Jobs

به عنوان نقش اول کمدی زن هم «جنیفر لارنس» (Jennifer Lawrence) برای سومین سال در مراسم حاضر است؛ این بار به خاطر نقشی که به عنوان یک هنرپیشه‌ی کمدی در فیلم Joy داشته؛ «ملیسا مک‌کارتی» (Mellisa McCarthy) به خاطر فیلم Spy و «ایمی شومر» (Amy Schumer) برای بازی در فیلم Trainwreck.

«مگی اسمیت» (Maggie Smith) برای بازی در نقش یک زن بی‌خانمان در فیلم The Lady in the Van و «لیلی تاملین» (lily Tomlin) برای بازی در Grandma هم نامزد جایزه هستند. تاملین برای بازی در کمدی تلویزیونی Grace and Frankie هم نامزد شده است.

نامزدهای مرد در فیلم کمدی عبارتند از: «کریستین بیل» (Christian Bale) و «استیو کارل» (Steve Carell)، هردو برای فیلم The Big Short.

«مت دیمون» (Matt Damon) برای فیلم Martian، «آل پاچینو» (Al Pacino) برای فیلم Danny Collins و «مارک روفالو» (Mark Ruffalo) برای بازی‌اش در Infinitely Polar Bear هم نامزد هستند.

جایزه‌ی بهترین فیلم‌نامه به یکی از فیلم‌های The Room، Spotlight، The Big Short، Steve Jobs یا The Hateful Eight تعلق خواهد گرفت.

مت دیمون در فیلم The Martian

مت دیمون در فیلم The Martian

در بخش آهنگسازی فیلم هم عنوان‌های «انیو موریکونه» (Ennio Morricone) برای The Hateful Eight، «کارتر بارول» (Carter Burwell) برای فیلم Carol، الکساندر دسپلات» (Alexander Desplat) برای فیلم The Danish Girl، «دنیل پمبرتون» (Daniel Pemberton) برای Steve jobs و ریویچی ساکاموتو (Ryuichi Sakamoto) برای فیلم The Revenant نامزد شده‌اند.

در بین سریال‌ها عنوان‌های تازه‌ای مانند Mr. Robot، Mozart، the Jungle، Casual و Outlander به چشم می‌خورد.

و در بخش خارجی‌زبان هم پنج فیلم نامزد هستند: The Brand New Testament از بلژیک، The Club از شیلی، The Fencer از فلاند، Mustang از فرانسه و Son of Saul از مجارستان.

در بخش انیمیشن، دو محصول شرکت پیکسار حاضر هستند: Inside Out و The Good Dinosaur. به علاوه‌ی The Peanuts Movie، Shaun the Sheep Movie و Anomalisa.

انیمیشن The Peanut Movie

انیمیشن The Peanut Movie

مراسم جایزه‌ی گلدن گلوب با اجرای «ریکی گروایس» (Ricky Gervais) روز ۲۰ دی ماه در بورلی هیلتون برگزار می‌شود.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲ دیدگاه
  1. محمد سماک محمد سماک

    من خیلی منتظر فیلم دختر دانمارکی هستم. بازی کیت بلانشت و رونی مارا کنار هم باید خیلی جذاب باشه. راستی اینکه امسال اجرای مراسم دیگه با تینا فی و ایمی پوهلر نیست واقعا تو ذوقه!

  2. Avatar علیرضا شجاعی

    خیلی هم عالی !
    The Martian به نظرم بترکونه!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه