هزینه‌ی ۱۳ میلیارد دلاری نت‌فلیکس برای تولید محتوا در سال ۲۰۱۸

۱۷ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
نت‌فلیکس

نت‌فلیکس بزرگترین سرویس استریم فیلم و سریال دنیاست. اخیرا حتی در یک نظرسنجی بزرگ، نت‌فلیکس به عنوان اولین انتخاب کسانی که می‌خواهند مجموعه‌های سریالی نگاه کنند، انتخاب شده بود. بخش بزرگی از این موفقیت، به خاطر تولیدات شرکت نت‌فلیکس است؛ تولیداتی که سال به سال بزرگتر و بیشتر می‌شوند. تولید این همه فیلم و سریال بدون شک هزینه‌های بسیار زیادی دارد، طوری که بر اساس خبری که دیروز منتشر شد، نت‌فلیکس می‌خواهد در سال جاری میلادی ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلار برای ساخت محتوا هزینه کند.

هزینه‌ی ۱۳ میلیارد دلاری برای تولید فیلم و سریال، از هر استودیوی فیلم‌سازی یا شبکه‌ی تلویزیونی دنیا بارها بیشتر است.

هزینه‌ی ۱۳ میلیارد دلاری برای تولید فیلم و سریال، از هر استودیوی فیلم‌سازی یا شبکه‌ی تلویزیونی دنیا بارها بیشتر است. حجم محتوای تولید شده از سوی نت‌فلیکس هم مقایسه‌ی این شرکت را با استودیوهای فیلم‌سازی غیرممکن می‌کند. نت‌فلیکس در سال جاری میلادی ۸۲ فیلم بلند می‌سازد و عرضه می‌کند. استودیوی فیلم‌سازی برادران وارنر، که بیشترین تعداد فیلم را برای عرضه در امسال برنامه ریزی کرده است، می‌خواهد ۲۳ فیلم بسازد. شرکت دیزنی، که پردرآمدترین استودیوی فیلم‌سازی دنیاست، در سال ۲۰۱۸ فقط ۱۰ فیلم برای عرضه دارد.

با این حال، نت‌فلیکس را بیشتر با مجموعه‌های این شرکت می‌شناسیم، نه فیلم‌های آن؛ یعنی اگر این شرکت در یک سال ۸۲ فیلم بلند تولید و عرضه خواهد کرد، باید انتظار رقم بسیار بزرگتری را برای مجموعه‌های سریالی نت‌فلیکس داشته باشیم.

نت‌فلیکس

در ادامه‌ی گزارش کاری نت‌فلیکس، که توسط نشریه‌ی اکونومیست منتشر شده، آمده است:

«نت‌فلیکس در سال جاری ۷۰۰ مجموعه‌ی چند قسمتی جدید تولید، یا حق انتشار انحصاری آن را خریداری می‌کند. این ۷۰۰ مجموعه‌ی شامل بیش از ۱۰۰ مجموعه‌ی درام و کمدی، ده‌ها مستند و برنامه‌ی کودک، برنامه‌های استند آپ کمدی و تاک شو است. نت‌فلیکس هم‌چنین فقط به هالیوود نگاه نمی‌کند. در حال حاضر نت‌فلیکس در ۲۱ کشور مختلف، شامل برزیل، آلمان، هند و کره‌ی جنوبی، مشغول تولید برنامه است.»

نکته‌ی مهم درباره‌ی مجموعه‌ها و فیلم‌های تولیدی نت‌فلیکس، سطح کیفیت این محتوای تولیدی است. نت‌فلیکس به هنگام ساخت این حجم محتوا، فقط به تعداد آن‌ها نگاه نمی‌کند و از کیفیت تولیدی برنامه‌هایش مطمئن می‌شود. مجموعه‌های تولیدی نت‌فلیکس نامزد و برنده‌ی جوایزی مثل اسکار، امی یا گلدن گلوب شده‌اند. نت‌فلیکس هم‌چنین برای تولید محتوا به دنبال افراد بزرگ صنعت سرگرمی می‌رود. همین موضوع یکی از دلایل اصلی بالا رفتن هزینه‌های نت‌فلیکس است. برای مثال «دیوید لترمن» که یک تاک‌شو جدید برای نت‌فلیکس ساخته، به ازای هر قسمت ۲ میلیون دلار دریافت می‌کند.

نت‌فلیکس

شرکت نت‌فلیکس مثل بسیار از استارتاپ‌های جدید حوزه‌ی تکنولوژی، هنوز به سوددهی نرسیده است و این همه برنامه ریزی و صرف هزینه، در راستای اهداف بلند مدت این شرکت هستند. نت‌فلیکس تمام درآمد ۱۴ میلیارد دلاری خود را مستقیما برای ساخت محتوا هزینه کرده است و در حال حاضر هم ۸.۵ میلیارد دلار بدهی دارد. اکونومیست می‌گوید که ممکن است تا سال ۲۰۲۰ هزینه‌ی سالانه‌ی تولید محتوا در نت‌فلیکس به ۲۲.۵ میلیارد دلار برسد. این رقم، نت‌فلیکس را بارها بالاتر از شرکت‌های صنعت سرگرمی ایالات متحده، و نهایتا دنیا، قرار می‌دهد.

منبع: Economist

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar ارتین

    اینا مغزشون خوب کار میکنه بجای اختلاس سرمایشونو بکار میگیرن خیلیم بیشتر ازاختلاس گرها سود میکنن کلیم مشهورو محبوب میشن فک کنم اختلاسگرها بد نیس تو رفتارشون تجدید نظر کنن !

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه