نسخه‌ی اول ویندوز ۱۰ بزودی دیگر آپدیت نخواهد شد

۲۸ فروردین ۱۳۹۶ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

انگار همین دیروز بود که مایکروسافت ویندوز ۱۰ را با کلی سر و صدا عرضه کرد، اما در واقعیت، نزدیک به ۲ سال از عرضه‌ی این ویندوز می‌گذرد و بیش از ۴۰۰ میلیون دستگاه در تمام دنیا از ویندوز ۱۰ استفاده می‌کنند. در طول این دو سال، شاهد عرضه‌ی سه بروزرسانی بزرگ برای این ویندوز بودیم؛ آپدیت‌هایی که قابلیت‌های زیادی به ویندوز اضافه می‌کردند.

مایکروسافت گفته است که از روز نهم ماه آینده‌ی میلادی، یعنی تا ۲۰ روز دیگر، پشتیبانی از نسخه‌ی ۱۵۰۷ ویندوز ۱۰ قطع خواهد شد.

اینکه ویندوز ۱۰ مدت‌هاست از سوی مایکروسافت پشتیبانی می‌شود، باعث شده است تا فعلا شاهد عرضه‌ی یک ویندوز جدید از سوی مایکروسافت نباشیم؛ طوری که مایکروسافت نسخه‌های جدید و بروزرسانی شده‌ی ویندوز ۱۰ را در دسته‌ای جداگانه از نسخه‌ی اولیه قرار می‌دهد و به آن‌ها، به عنوان محصولی جدید نگاه می‌کند. به همین دلیل هم اگر یکی از آن نسخه‌های ابتدایی ویندوز ۱۰ را دارید، مایکروسافت گفته است که دیگر هیچ نوع آپدیتی دریافت نخواهید کرد.

مایکروسافت گفته است که از روز نهم ماه آینده‌ی میلادی، یعنی تا ۲۰ روز دیگر، پشتیبانی از نسخه‌ی ۱۵۰۷ ویندوز ۱۰ قطع خواهد شد. این نسخه از ویندوز، همانی است که در روز ۲۹ جولای سال ۲۰۱۵ عرضه شد.

در توضیح مایکروسافت آمده است: “پس از ۹ می سال ۲۰۱۷، دستگاه‌هایی که ویندوز ۱۰ نسخه‌ی ۱۵۰۷ را دارند، دیگر بروزرسانی امنیتی و کیفیتی دریافت نخواهند کرد.”

اگر آپدیت Anniversary Edition را داشته باشید، نسخه‌ی ویندوز شما ۱۶۰۷ است و اگر آپدیت اخیر Creators Update را نصب کرده باشید، نسخه‌ی ویندوز ۱۰ شما ۱۷۰۳ است.

پیشنهاد می‌کنیم که اگر می‌توانید، ویندوز ۱۰ خود را بروزرسانی کنید.

منبع: Digital Trends

telegram_ad2_1

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه