نسخه‌‌ی آزمایشی کورتانا برای آیفون عرضه شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
کورتانا برای آیفون

مایکروسافت نسخه‌ی آزمایشی برنامه‌ی دستیار صوتی «کورتانا» (Cortana) را برای آیفون عرضه کرد.

نسخه‌ی آزمایشی برنامه‌ی کورتانا به شکل محدود در اختیار برخی از کاربران گوشی‌های آیفون قرار گرفت.

همان‌طور که انتظار داشتیم، نسخه‌ی آزمایشی برنامه‌‌ی کورتانا برای سیستم‌عامل iOS و گوشی‌های آیفون عرضه شده است. براساس اطلاعات منتشر شده این برنامه فعلا در اختیار ۲۰۰۰ نفر قرار گرفته تا آن را آزمایش کنند و مشکلات‌اش را گزارش دهند.

البته به‌نظر می‌رسد که امکانات نسخه‌ی iOS کورتانا محدودتر از نسخه‌ی اندروید و ویندوز فون این دستیار صوتی است. مثلا در نسخه‌ی iOS نمی‌توانید با گفتن عبارت (Hey Cortana) به این دستیار صوتی دسترسی پیدا کنید. در حال حاضر هنوز مشخص نشده که نسخه‌ی عمومی این نرم‌افزار در چه تاریخی منتشر می‌شود، اما مایکروسافت قبلا گفته بود که کاربران آیفون می‌توانند در اواخر سال ۲۰۱۵ از این نرم‌افزار استفاده کنند.

کورتانا برای iOS

مایکروسافت با برنامه‌ی کورتانا قصد دارد نفوذ خودش را در پلتفرم‌های اندروید و iOS بیشتر کند. تا این لحظه قابلیت‌های جالبی به این برنامه اضافه شده که از بین آن‌ها می‌توان به ارسال پیام کوتاه از طریق PC به تلفن‌های همراه اشاره کرد. این امکان هم به وجود آمده که بتوان به وسیله‌ی هدست با این دستیار صوتی حرف‌زد. از این برنامه می‌توان به عنوان جایگزین Google Now در گوشی‌های اندرویدی هم استفاده کرد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که این دستیار صوتی در اوایل سال ۲۰۱۶ برای کنسول ایکس‌باکس وان منتشر خواهد شد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: The Verge

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه