نسخه جدید ARKit به‌صورت همزمان از چند کاربر پشتیبانی می‌کند

۱۴ خرداد ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
ARKit

اپل در نطق اصلی کنفرانس WWDC 2018 از نسخه جدید پلفترم ARKit پرده‌برداری کرد. از بین ویژگی‌های جدید این نسخه می‌توانیم به پشتیبانی همزمان از کاربران مختلف و قرار دادن اشیاء سه‌بعدی در مکان‌های گوناگون و باقی ماندن آن‌ها در مکان‌های مذکور اشاره کنیم. در ضمن ARKit 2.0 بهتر می‌تواند چهره را دنبال کند و اشیاء سه‌بعدی را تشخیص بدهد و در نهایت از لحاظ رندر طرح‌های سه‌بعدی بهبود یافته است.

پشتیبانی همزمان از چند کاربر باعث می‌شود کاربران مختلف بتوانند به‌عنوان مثال در یک محیط ثابت و از طریق گجت‌های خود مشغول انجام بازی‌های واقعیت افزوده شوند. برای استفاده از این قابلیت به جای ارسال اطلاعات به فضای ابری، این اطلاعات مستقیما بین گجت‌های کاربران رد و بدل می‌شود.

در حین معرفی این قابلیت، اپل نشان داد که با این مشخصه چطور می‌توان دنیای واقعی و مجازی را ترکیب کرد. برای نمایش این قابلیت، آیپدی نمایش داده شد که بعد از اسکن یک ساختمان لگو ساخته شده، شخصیت‌های مختلفی جان گرفتند و مشغول کارهای مختلفی شدند.

ARKit

اپل همچنین اعلام کرد از طریق همکاری با کمپانی انیمیشن‌سازی پیکسار، فرمت جدیدی تحت عنوان USDZ را برای فایل‌های واقعیت افزوده ایجاد کرده است. گجت‌های اکوسیستم اپل از این فرمت پشتیبانی می‌کنند و به همین خاطر کاربران به‌راحتی می‌توانند این فایل‌ها را با دیگران به اشتراک بگذارند. همچنین کمپانی Adobe اعلام کرد که Creative Cloud هم از این فرمت پشتیبانی خواهد کرد.

در زمینه‌ی واقعیت افزوده، اپل اپلیکیشن Measure را هم معرفی کرد که از آن می‌توان برای اندازه‌گیری اشیاء، خطوط موجود در سطوح مختلف و تشخیص و اندازه‌ی مستطیل‌ها استفاده کرد. برای استفاده از این اپلیکیشن تنها کافیست دوربین به سمت شیء موردنظر گرفته شود و بعد از حرکت گجت در راستای خطوط موردنظر، اندازه‌ی گرفته شده اعلام می‌شود.

منبع: The Verge

راهنمای خرید آیفون
برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه