شاهکاری دیگر از سونی؛ نقدها و نمرات God of War منتشر شدند

۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
بازی God of War

همانطور که انتظار داشتیم، جدیدترین قسمت از مجموعه بازی‌های «خدای جنگ» (God of War)، یکی از بهترین بازی‌های چند سال اخیر است. نقدها و نمرات بازی God of War منتشر شده‌اند، آن هم یک هفته پیش از انتشار بازی و همه چیز از شگفت‌انگیز بودن بازی می‌گویند.

بازی God of War (که اسمش پسوند و پیشوند و عددی ندارد)، قصه‌ای پس از «خدای جنگ ۳» را تعریف می‌کند. «کریتوس»، شخصیت اصلی این مجموعه بازی‌ها، پس از سال‌ها گشت و گذار در دنیا، سعی کرده است تا اتفاقات گذشته را فراموش کند و در سرزمینی جدید، جریانی تازه به زندگی خود بدهد و در همین راستا، خانواده‌ای جدید برای خود تشکیل داده است.

اگر می‌خواهید از دنیای جدید God of War که دیگر به اساطیر یونان نمی‌پردازد و قصه‌ی جدید بازی بدانید، پیشنهاد می‌کنیم پادکستی که برای God of War تنظیم کرده بودیم را تماشا کنید.

فقط هم شاهد یک دنیا و قصه‌ی جدیدی نیستیم؛ ده سال از عرضه‌ی God of War III می‌گذرد و قسمت جدید God of War، مکانیک‌ها و پیشرفت‌هایی که از یک بازی امروزی انتظار دارید را نه تنها به شما ارایه می‌دهد، بلکه پایش را فراتر هم می‌گذارد.

بازی God of War

منتقدان می‌گویند که روند بازی و سیستم مبارزات God of War جدید بسیار خوب از آب درآمده‌اند، ولی چیزی که آن‌ها را غافلگیر کرده، داستان و اتفاقات روایی بازی است.

بازی از بیشتر منتقدان، نمره‌ی کامل را دریافت کرده و میانگین فعلی نمرات آن در وب‌سایت متاکریتیک به ۹۴ رسیده است؛ طوری که God of War با این نمرات، به یکی از بهترین عناوین صنعت بازی‌های ویدیویی تبدیل می‌شود.

تعداد زیادی از منتقدان به این موضوع اشاره کرده‌اند که God of War نه تنها قدمی بزرگ در راستای پیشرفت این مجموعه، بلکه قدمی مهم در راستای پیشرفت صنعت بازی است.

در ادامه تعدادی از نقدها را به صورت خلاصه برای‌تان قرار داده‌ایم.

بازی God of War PS4

IGN: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰

«انتظار روند بازی و اکشن شگفت‌انگیزی را از God of War داشتم و بازی به خوبی این را به من تحویل می‌دهد، ولی انتظار نداشتم بازی داستانی هیجان‌انگیز داشته باشد که از هر نظر، روند بازی را تکمیل می‌کند و همین موضوع در نهایت منجر به خلق یک شاهکار شده است.

کریتوس، شخصیتی که پیش از این بسیار تک بعدی بود، به یک مبارز، پدر و هیولایی با پیچیدگی‌های شخصیتی تبدیل شده است و این موضوع هم در میدان نبرد، هم در قلب او و هم در چگونگی رفتار با پسرش قابل مشاهده است.

توجهی بسیار واضح که به جزییات و ساخت این دنیا، شخصیت‌ها و روند بازی شده است، God of War را به بهترین و خاطره انگیزترین بازی این مجموعه تبدیل می‌کند.»

Polygon: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰

«اگر بخواهم در یک لغت God of War را توصیف کنم، می‌گویم بازی «جامع» است. هر بخش بازی به خودی خود شگفت‌انگیز است، ولی موضوع مهم این جاست که تمام بخش‌ها در هدف یک دیدگاه بزرگ‌تر کار می‌کنند و آن را جلو می‌برند. شاید خیلی از طرفداران سفت و سخت بگویند که این بازی گاد آو وار نیست، و راست می‌گویند، چون بسیار بهتر است.»

بازی God of War

Game Infomer: نمره‌ی ۹.۸ از ۱۰

«بازنگری شخصیت کریتوس، شاید در ظاهر فقط به خاطر داستان باشد، ولی تکامل کل مجموعه را در خودش جای داده است. در حالی که هدف اصلی بازی پیش از این خونخواهی محض بود، این بار فضا برای استراتژی و فکر کردن هم باز شده است. بازی هنوز هم اکشن شگفت‌انگیز و صحنه‌هایی دارد که شما را تکان می‌دهند، ولی این بار با عمق بیشتری طرف هستیم. بازی God of War از اشتباهات گذشته‌ی خود آموخته است و در عین اینکه آینده‌ای هیجان‌انگیز را برای خودش رقم زده، یکی از بهترین بازی‌های این نسل است.»

GameSpot: نمره‌ی ۹ از ۱۰

«بازی God of War دقیقاً همان چیزی است که این مجموعه همیشه بوده؛ یک بازی اکشن هیجان‌انگیز با صحنه‌هایی بزرگ و حماسی و کیفیت‌های ساخت بسیار بالا، که سیستم مبارزه‌ی عالی آن با پیشرفت شما قدرتمندتر و زیبا‌تر می‌شود.

چیزی که شما را غافلگیر می‌کند، میزان عمق داستان‌گویی بازی است. مثل کریتوس، بازی God of War هم به گذشته‌ی خود نگاه کرده و متوجه شده که باید پیشرفت کند. هر کاری که بازی انجام می‌دهد، در راستای پیشرفت آن بوده و همه چیز در نتیجه بهتر شده است. کریتوس دیگر یک بزن بهادر قابل پیش‌بینی نیست و God of War هم یک بازی اکشن قدیمی نیست. با این بازنگری، بازی با قدرت وارد راه جدیدی می‌شود که امیدواریم نوید از ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز آینده بدهد.»

بازی God of War

می‌توانید در ادامه تمام نمراتی که بازی داده شده است را ببینید. بازی God of War یک هفته‌ی دیگر به صورت انحصاری روی پلی‌استیشن۴ عرضه می‌شود.

  • GameRevolution: نمره‌ی ۵ از ۵
  • God is a Geek: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • DualShockers: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • The Guardian: نمره‌ی ۵ از ۵
  • Destructoid: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • WCCftech: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • Gameblog.fr: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • PlayStation LifeStyle: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • IGN: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • GamingBolt: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • GamingTrend: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • Polygon: نمره‌ی ۱۰ از ۱۰
  • Usgamer: نمره‌ی ۵ از ۵
  • GamesRadar: نمره‌ی ۵ از ۵
  • LevelUp: نمره‌ی ۹.۸ از ۱۰
  • Game Informer: نمره‌ی ۹.۸ از ۱۰
  • GameSpot: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Attack of the Fanboy: نمره‌ی ۴.۵ از ۵
  • Press Start: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • Metro GameCentral: نمره‌ی ۹ از ۱۰
  • GamesBeat: نمره‌ی ۹۰ از ۱۰۰

 

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۲۰ دیدگاه
  1. Avatar روزبه

    من میگم این کریتوس رو میخوان تمومش کنن و پسرش رو بزارن جاش . تو یه صحنه کریتوس به پسرش میگه هنوز تو اماده واسه این کار نیستی.و اینکه پیرش هم کردن این یعنی قراره کریتوس بازنشسته شه.

  2. Avatar ناشناس

    یعنی به قدری این بازی خارق العاده هست که نمرات همین ۹.۵ تا ۱۰ بهش میاد. وقتی رو نسخه PS4 Pro این بازی رو تجربه می‌کنید روی تلوزیون SUHD+HDR تازه به این نتیجه میرسید که بله کنسول نسل هشتمی هم وجود داره! انصافاً همه چیزش عالیه. نه Xbox و نه PC با هرچقدر زوری که دارن نمیتونن همچین موردی رو برای گیمیر به عنوان یک تجربه به یاد ماندنی ارائه بدن.

    دم سونی گرم

  3. Avatar sajad

    اقا خسته نباشید… یه سوال چرا این نوع سری بازیها مشترکن بین ایکس باکس و سونی نیست خیلیا طرفدار این بازی هستن ولی ایکس باکس دارن و این به صرفه نیست کنسولشون رو عوض کن ایا امکان اینکه نسخه ای هم برای اجرا در ایکس باکس منتشر بشه هست…. ممنونم…

    1. Avatar نوید

      یه سونی هستو یه بازی گاد اف وار اصلا ما پلی استیشن خریدیم گاد اف وار بازی کنیم ههههه

    2. Avatar Mr. Mohamad

      شرکت های سونی و ماکروسافت یک سری استدیو بازی سازی مختص خودشون دارن که فقط برای کنسول خودشون بازی می سازند.
      استدیو santamonica خالق و سازنده این بازی برای سونی هست و هرگز این بازی برای کنسول های دیگه عرضه نمیشه

    3. Avatar Pourya

      این بازی انحصاری سونی ـه و شرکت خودش هزینه ساخت بازی رو میده تا جذب مشتری کنه برای کنسولش، چرا باید این بازی رو به رقیبش بده؟

    4. Avatar سهند

      خب این بازی از سری بازی های انحصاری سونی هستش که شما رو ترغیب میکنه به سمت سونی بیاین و صرفا به همین دلیل هم ساخته میشن بازی های انحصاری و سونی هم کاملا در این زمینه موفق بوده … من خودم شخصا با اکس باکس بیشتر حال میکنم اما خب پلی استیشن خریدم که محکم ترین دلیلشم همین بازی های انحصاری بود

  • 1
  • 2
loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه