نقد و بررسی اپلیکیشن Vue؛ فیلم‌سازی برای شهرت ۶ ثانیه‌ای!

۱۹ بهمن ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۲ دقیقه
نقد و بررسی اپلیکیشن Vue - فیلمسازی با آیفون

زمانی «اندی وارهول» (Andy Warhol) به شوخی گفت همگان برای ۱۵ دقیقه شهرت را تجربه خواهند کرد. ولی وارهول به دهه‌ی ۱۹۶۰ میلادی تعلق داشته؛ امروزه همه‌چیز بسیار سریع‌تر حرکت می‌کند. در حال حاضر شاید بتوانید با آپلود کردن یک ویدیو روی Vine تنها برای شش ثانیه مشهور باشید. البته اگر می‌خواهید شانس موفقیت خود را بالاتر ببرید ما استفاده از اپلیکیشن Vue را به شما پیشنهاد می‌کنیم. با دیجی‌کالا مگ و نقد و بررسی اپلیکیشن Vue همراه باشید.

اپلیکیشن Vine بنا بر طبیعت خود کاربر را وادار می‌کند از شیوه‌های خاصی برای تولید ویدیو استفاده کند. دکمه‌ای را برای ضبط می‌زنید تا ظرفیت شما پر شود، یک موسیقی به آن اضافه می‌کنید، زمان آغاز و پایان ویدیو را تغییر می‌دهید، آن را آپلود می‌کنید و سپس منتظر خیل جمعیت تحسین‌کنندگان می‌نشینید. البته ممکن است بسیاری از بازدیدکنندگان تعجب کنند که آیا شما هیچ‌وقت چیزی در مورد کیفیت تولید شنیده‌اید. اپلیکیشن Vue تلاش می‌کند با رابط کاربری هوشمندانه‌تر و تمرکز کامل روی ساخت ویدیو با توجه مطلق به جنبه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی، نتیجه‌ی بهتری به ارمغان بیاورد.

۰۱ - نقد و بررسی اپلیکیشن Vue - فیلمسازی با آیفون

برای شروع ابتدا یک فیلتر انتخاب می‌کنید. بیشتر این فیلترها ظاهر فیلم‌های مشهوری نظیر «۲۰۰۱: یک ادیسه‌ی فضایی» را تقلید می‌کنند. سپس باید نسبت ابعاد کادر تصویر را تعیین کنید. برای مثال می‌توانید از کادر مربع، کادر ۱۶:۹ (عریض) یا ۲٫۳۹:۱ (من فکر می‌کنم استیون اسپیلبرگ هستم) استفاده کنید. در نهایت تعداد شات‌هایی را که لازم دارید (از یک تا چهار) برمی‌گزینید و آن‌ها در فضاهایی با اندازه‌ی یکسان ضبط می‌کنید.

شاید فکر کنید این که از Vine هم محدودیت بیشتری دارد. ولی صبر کنید! اپلیکیشن Vue چیزی فراتر از تفسیری جدید از Vine با همان امکانات قبلی است. می‌توانید ویدیوهایی را که توسط اپلیکیشن‌های دیگر ضبط شده به Vue وارد کنید، آن‌ها را با ضبط زنده ترکیب کرده و تطبیق دهید یا تنها از ویدیوهای از پیش ضبط‌شده استفاده کرده و با چکیده کردن چند ویدیو در قالب یک ویدیوی شش‌ثانیه‌ای یک فیلم حماسی کوچک بسازید. همچنین می‌توانید افکت‌هایی نظیر زوم را به فیلم خود اضافه کنید، با تنظیمات مختلف ظاهر آن را تغییر دهید یا حتی به آن استیکر بیفزایید.

از گزینه‌های اضافی اپلیکیشن Vue شاید «تنظیمات» (Adjustments) را بتوان با اختلاف بهترین بخش اعلام کرد. نوارهای لغزنده‌ی این بخش به‌آسانی قابل‌استفاده هستند و محدوده‌ی وسیعی را برای تغییر ظاهر ویدیو در اختیار کاربر قرار می‌دهند. می‌توانید با استفاده از رنگ‌های سرد و حاشیه‌ی تیره حسی ترسناک به فیلم ببخشید یا با تنظیمات سیاه‌وسفید پرکنتراست ژست یک فیلم‌ساز هنری مستقل را بگیرید.

۰۲ - نقد و بررسی اپلیکیشن Vue - فیلمسازی با آیفون

گزینه‌های دیگر نیاز به کار بیشتری دارند. استفاده از استیکرها جذاب است ولی تعداد آن‌ها چندان زیاد نیست و امکان اضافه کردن متون سفارشی هم وجود ندارد. ابزارهای تدوین هم مفید هستند ولی نمی‌توانید طول یک شات را تغییر دهید. همچنین دوست داشتیم کنترل بیشتری روی نحوه‌ی برش خوردن فیلم‌هایی که به Vue وارد می‌کنیم وجود داشت. اپلیکیشن Vue اجازه می‌دهد آخرین شات اضافه شده به فیلم را حذف کنید ولی بهتر بود می‌توانستیم علاوه بر این هر شات دلخواهی را نیز از فیلم کوچک خود حذف کنیم. بااین‌حال تمام این نواقص باعث نخواهد شد وقت زیادی را با اپلیکیشن Vue صرف نکنیم. شاید این زمان با توجه به این‌که Vue در نهایت برای تولید یک فیلم بسیار کوتاه است که روی واین، اینستاگرام یا فیسبوک منتشر خواهد شد اندکی زیاده‌روی هم باشد! اپلیکیشن Vue در حال حاضر برای آیفون و آیپد منتشر شده و نسخه‌ی اندرویدی هم به زودی در دسترس خواهد بود.

Pros

  • طراحی خوب رابط کاربری
  • فیلترها و تنظیمات مناسب
  • امکان ویرایش و تدوین سریع

Cons

  • زمان کلیپ‌ها از پیش تعیین شده است
  • ویدیوهای وارد شده ممکن است به شکل نامناسبی برش بخورند

‌‌‌‌

دانلود از اپ استور

منبع: Stuff

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه