نقد و بررسی کامپیوتر دسکتاپ ایسوس مدل K20CD

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۶ دقیقه

هنگامی‌که احساس می‌کنید به یک کامپیوتر خانگی نیاز دارید و باید برای رفع نیازتان یک دستگاه تهیه کنید، انتخاب‌های متعددی جلوی پایتان قرار می‌گیرد. تعدادی از این انتخاب‌ها خیلی گران هستند و سعی می‌کنند با مانور دادن روی این‌که قوی‌ترین سخت‌افزار ممکن را در اختیار قرار می‌دهند، دل‌تان را به دست بیاورند و شما را راضی کنند پولی که با زحمت پس‌انداز کرده‌اید را هزینه‌ کنید. اما واقعا همه به قوی‌ترین‌ها نیاز ندارند و عده‌ای با تهیه‌ی یک کامپیوتر با قیمت مناسب هم می‌توانند کارشان را راه بیندازند. چه بسیار هستند کسانی که با خرید آن کامپیوتر گران، بیشتر از چیزی که نیاز داشته‌اند را هزینه کرده‌اند و درنهایت کارهای ساده‌ای مثل فیلم‌دیدن و جستجوی اینترنتی را با آن انجام داده‌اند؛ کارهایی که از ضعیف‌ترین کامپیوترها هم برمی‌آید. امروز می‌خواهیم یک نمونه‌ی خوب با قدرت مناسب و صد البته با قیمتی قابل خرید به شما معرفی کنیم. چیزی که در نظر داریم از برند ایسوس (ASUS) است و K20 نام دارد؛ یک کامپیوتر مناسب برای کارهای خانگی و نهایتا اداری است و با توجه به مشخصاتی که دارد، می‌توان انتظارات معقولی از آن داشت. در ادامه با دیجی‌کالا مگ و نقد و بررسی کامپیوتر دسکتاپ ایسوس مدل K20CD همراه باشید.

طراحی

کامپیوتر دسکتاپ K20CD ایسوس (ASUS) با تصور قدیمی ما از کامپیوترهای دسکتاپ فاصله دارد و از آن کامپیوترهای تنومند خیلی کوچک‌تر است. بدنه‌ی این کامپیوتر، هم خیلی کوچک ساخته شده و هم در طراحی آن به عناصر زیبایی‌شناختی توجه بسیاری شده است. این حقیقت را با یک نگاه ساده به آن هم می‌توان فهمید و اصلا لازم نیست خیلی دقیق شوید تا به ظرافت‌های جذاب آن پی ببرید.

ایسوس

دیدن نمای فلزی و برس‌خورده‌ی جلویی در کنار نوار طلایی که دکمه‌ی پاور را درون خود دارد، هر بیننده‌‌ای را وا می‌دارد به زیبایی آن اعتراف کند. برگردیم به موضوع کوچکی و فضای کمی که این کامپیوتر اشغال می‌کند.

وقتی چنین کامپیوتری را درون اتاق و روی میز کار قرار دهید و مانیتورتان را همان‌جا بگذارید، کیس آن‌قدر جای کمی می‌گیرد که همه‌ی حواس‌تان را معطوف به مانیتور نگه می‌دارد؛ البته اگر بتوانید بر زیبایی K20 چشم بپوشید!

سخت‌افزار

با این کامپیوتر می‌توان از تمام قابلیت‌های سیستم عامل ویندوز استفاده و برنامه‌های گرافیکی ویرایش عکس و فیلم را هم به راحتی اجرا کرد.

در کامپیوتر K20 از پردازنده‌های سری شش اینتل (Intel) استفاده شده که به اسکای‌لیک (Skylake) معروف هستند. این پردازنده‌ها مصرف توان بسیار کمی دارند و گرمای کمی هم تولید می‌کنند. مدلی که در کامپیوتر دسکتاپ K20 استفاده شده، یک Core i3 است که کاملا اداری / خانگی بودن محصول را تایید می‌کند. چهار گیگابایت حافظه‌ی رم، دیگر فاکتوری است که نشان می‌دهد این محصول برای کارهای ساده از قبیل بروز کردن وبلاگ شخصی، تماشای فیلم، ساختن اسلاید در پاورپوینت و خرید آنلاین ساخته شده است.

%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1

طبق انتظار، از کارت گرافیک حرفه‌ای خبری نیست و تمام چیزی که برای گرفتن خروجی تصویر در اختیار دارید، یک پردازنده‌ی گرافیکی ساده به سبک کارت‌های گرافیک آنبورد است که درون پردازنده‌ی اینتل قرار دارد. با این پردازنده می‌توان از تمام قابلیت‌های سیستم عامل ویندوز استفاده کرد و حتی برنامه‌های گرافیکی ویرایش عکس و فیلم را هم اجرا کرد. تنها در اجرای بازی‌ها است که به در بسته می‌خورید و نمی‌توانید کاری از پیش ببرید. اما یک هارددیسک داخلی یک ترابایتی درون K20 قرار دارد تا خیال شما را از بابت ذخیره کردن فایل راحت کند. یک ترابایت هارددیسک برای یک کامپیوتر جدید، مقدار واقعا خوبی است و چنانچه از آن به عنوان یک کامپیوتر اداری استفاده شود، به هیچ وجه پر نخواهد شد. در صورت استفاده به عنوان کامپیوتر خانگی هم حدودا دو سال طول می‌کشد تا نیاز به پاک کردن فایل یا خالی کردن هارد داشته ‌باشید.

پورت‌ها و امکانات ارتباطی

در پنل جلویی کیس کامپیوتر، تمام چیزهایی که ممکن است از یک کامپیوتر انتظار داشته‌باشید وجود دارد: دو عدد پورت USB 3.0 که برای وصل کردن لوازم جانبی و مخصوصا فلش مموری فوق‌العاده کاربرد دارد و یک کارت‌خوان که می‌توانید انواع کارت‌های حافظه‌ی SD و micro SD را به آن وصل کنید. جک‌های ۳.۵ میلی‌متری مجزا برای وصل کردن هدفون و میکروفون هم وجود دارد و درنهایت هم یک درایو نوری DVD داریم که قابلیت خواندن این دیسک‌ها و نوشتن روی آن‌ها را دارد. همه‌ی این موارد به شکلی استادانه در پنل جلویی قرار گرفته‌اند و به زیبایی پنل لطمه نزده‌اند.

asus-des

در پنل پشتی طبق چیزی که انتظار می‌رود، شلوغ‌تر از پنل جلو است. در این قسمت، دو عدد از پورت جدید و پرسرعت USB 3.1 وجود دارد و دو پورت USB 3.0 دیگر هم کنار آنها قرار داده شده است. خروجی‌های تصویر کیس به دو پورت VGA و HDMI تقسیم شده‌اند که امکان اتصال هر نوع مانیتوری را فراهم می‌کنند. یک پورت شبکه‌ی گیگابیتی هم در این قسمت وجود دارد که در صورت نیاز می‌توان از آن استفاده کرد. به‌علاوه امکان اتصال به شبکه‌های بی‌سیم هم در این کامپیوتر وجود دارد و از یک کارت شبکه‌ی مجهز به استاندارد ۸۰۲.۱۱ac در آن استفاده شده است. تعدادی پورت ورودی صدای ۳.۵ میلی‌متری هم در قسمت پشتی یافت می‌شود.

دلیل خرید

اگر قصد بازی کردن ندارید و مطمئن هستید که به هیچ وجه به بازی‌های کامپیوتری روی خوش نشان نخواهید داد، خرید این کامپیوتر برای شما از اوجب واجبات است.

این کامپیوتر هم قدرت سخت‌افزاری خوبی دارد و هم می‌تواند آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز را به‌راحتی آب خوردن اجرا کند. اگر قصد بازی کردن ندارید و مطمئن هستید که به هیچ وجه به بازی‌های کامپیوتری روی خوش نشان نخواهید داد، خرید این کامپیوتر برای شما از اوجب واجبات است؛ چرا که دقیقا برای کاری که شما می‌خواهید ساخته شده و آن‌قدر هم برایتان خرج برنخواهد داشت. تنها چیزی که نیاز دارید هم یک مانیتور است؛ چرا که یک ماوس و کیبورد هم همراه با کامپیوتر K20 ارایه می‌‌شود.

Digi_Buy_Label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۵ دیدگاه
  1. Avatar May

    سیستمی که نشه باهاش بازی کرد سیستم نیست!

  2. Avatar Ali K

    سلام آقای سماک ، من می‌خواستم یه سیستم بخرم ، که بتونه نرم افزار‌های برنامه نویسی و فتوشاپ رو به طور کامل اجرا کنه بدون افت سرعت و بتونه فیلم‌های فول اچ دی و ۳D رو هم بدون لگ اجرا کنه ، آیا شما این سیستم رو پیشنهاد میدهید ؟

    راستی اکه تونستید در مورد گرافیک هم توضیح دهید .

    1. محمد سماک محمد سماک

      سلام دوست عزیز
      کاری که شما می‌خواهید انجام بدید اونقدرها به کامپیوتر فشار نمیاره و تقریبا میشه گفت تمام کامپیوترهای امروزی این کارها را بدون افت و وقفه انجام میدن. آره همین مدل خیلی هم خوبه.
      گرافیک بخشی از پردازنده مرکزیه. یعنی یک بخش از درون پردازنده به پردازش گرافیک اختصاص داده شده و کارش هم بد نیست. البته که کار شما را خیلی راحت راه میندازه.
      موفق باشید

  3. Avatar رسول داداشی

    اگه میشد گارت گرافیک اضافه کرد عالی میشد و من هم خریدارش میشدم

  4. Avatar gunmetal25

    دوستان این کیس رو از لحاظ بازی کردن خیلی دست کم نگیرید چون بر اساس تحقیق من از سایت game debate می تونه بازی gta iv رو با تنظیمات متوسط اجرا کنه البته در رزلوشن متوسط.

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه