سامسونگ Gear Sport؛ دوست ورزشکاران، مناسب برای همگان

۱ آبان ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۵ دقیقه
سامسونگ Gear Sport

طی چند سال گذشته ساعت‌های هوشمند سامسونگ پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند. یکی از جدیدترین و جذاب‌ترین گجت‌های پوشیدنی، ساعت هوشمند سامسونگ Gear Sport است. در بازار سرشار از رقابت، سامسونگ تصمیم گرفت ساعت هوشمند جذاب‌تری را بر مبنای ساعت هوشمند Gear S3 به بازار عرضه کند. امکانات سامسونگ Gear Sport هرچند تا حد زیادی مشابه ساعت هوشمند Gear S3 است، اما نباید طراحی جدید و دیگر امکانات جذاب آن را از قلم بیندازیم. در ادامه به‌صورت مختصر و مفید نگاهی به ویژگی‌ها و قابلیت‌های این ساعت هوشمند خواهیم انداخت.

طراحی شیک و جذاب

سامسونگ قبل از عرضه‌ی این ساعت، گجت Gear S3 را معرفی کرده بود که ساعت نسبتا بزرگی محسوب می‌شود. در مقابل سامسونگ Gear Sport باریک‌تر است و از نمایشگر کوچک‌تر ۱.۲ اینچی AMOLED بهره می‌برد. البته رزولوشن نمایشگر این ساعت همچنان ۳۶۰ در ۳۶۰ پیکسل است و حاشیه‌ی چرخان آن عملکرد روانی دارد.

سامسونگ Gear Sport

از این مهم‌تر، ساعت Gear Sport ساعتی سبک است و فشار زیادی را روی مچ دست وارد نمی‌کند. بند سیلیکونی این ساعت بسیار نرم است و بافت آن حس خوبی به پوست منتقل می‌کند. اگر هم علاقه‌ی چندانی به چنین بندی نداشته باشید، می‌توانید از دیگر بندهای ۲۰ میلی‌متری بهره ببرید. در بدنه‌ی این ساعت تنها دو دکمه قرار دارد. یک دکمه‌ی بازگشت در قسمت راست فوقانی، و یک دکمه هوم که در سمت چپ پایین ساعت تعبیه شده است. با فشردن دکمه‌ی هوم می‌توانید فهرستی از اپلیکیشن‌های نصب شده را مشاهده کنید و با دو بار فشردن، قابلیت S Voice فعال می‌شود. با نگه داشتن این دکمه، گزینه‌های مربوط به پاور به نمایش درمی‌آید.

نمایشگر AMOLED این ساعت بسیار شفاف است و به زیبایی انواع و اقسام رنگ‌ها را نمایش می‌دهد. نور این نمایشگر آن‌قدر زیاد است که حتی با کاهش درصد روشنایی هم می‌توان از آن در زیر نور آفتاب بهره برد.

حاشیه چرخان سامسونگ Gear Sport

سامسونگ Gear Sport

یکی از مشخصه‌هایی که ساعت‌های هوشمند سامسونگ را از دیگر گجت‌های پوشیدنی متمایز می‌کند، حاشیه‌ی چرخان این ساعت‌ها است. این حاشیه در اطراف نمایشگر قرار دارد و با چرخاندن آن می‌توان کارهای مختلفی را انجام داد. چنین مشخصه‌ای تعامل با ساعت هوشمند را به کار جذاب‌تری بدل می‌کند. با چرخاندن این حاشیه به سمت راست، ویجت‌ها به نمایش درمی‌آیند و برای مشاهده‌ی نوتیفیکیشن‌ها هم باید آن را به سمت چپ بچرخانید. حتی برای مشاهده‌ی پیام‌های مختلف هم می‌توان از این ابزار استفاده کرد. به دلیل کوچک بودن نمایشگر ساعت هوشمند، چنین مشخصه‌ای به کاربر اجازه می‌دهد که انواع و اقسام محتواها را بدون بهره‌گیری از قابلیت لمسی مشاهده کند. یکی از دلایل جذابیت ساعت هوشمند سامسونگ Gear Sport همین حاشیه‌ی چرخان آن است که در این ساعت عملکرد آن از همیشه بهتر و روان‌تر شده است.

عملکرد عالی و سیستم‌عامل همه‌فن‌حریف

سرعت عملکرد ساعت هوشمند سامسونگ Gear Sport از خیلی از ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear بیشتر است. Gear Sport از پردازنده‌ی دوهسته‌ای ۱ گیگاهرتزی اگزینوس ۳۲۵۰، ۷۶۸ مگابایت حافظه‌ی رم و ۴ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. به لطف سخت‌افزار قوی عملکرد سامسونگ Gear Sport بسیار روان است و در حین استفاده از آن با مشکلی مواجه نخواهید شد.

سامسونگ Gear Sport

سامسونگ برای این ساعت هوشمند از سیستم‌عامل اختصاصی خود، تایزن، استفاده کرده است. این سیستم‌عامل رابط کاربری ساده‌ای دارد و بدون هیچ‌گونه مشکلی می‌توان بین سیستم‌عامل اندروید و تایزن ارتباط ایجاد کرد. با استفاده از این ساعت می‌توانید به تمام نوتیفیکیشن‌های دریافتی از سمت گوشی اندرویدی دسترسی داشته باشید و برای پاسخ دادن هم می‌توانید از این ساعت هوشمند بهره ببرید.

برای ذخیره‌ی آهنگ‌ها می‌توانید از ظرفیت ۴ گیگابایتی این ساعت بهره ببرید. مواقعی که به گوشی دسترسی ندارید، برای پخش موسیقی می‌توانید از هدفون‌ها یا اسپیکرهای بلوتوثی استفاده کنید. فرایند ارتباط بین این گجت‌ها خیلی سریع انجام می‌گیرد و به‌راحتی می‌توان انواع و اقسام آهنگ‌ها را از گوشی به ساعت منتقل کرد. هرچند تایزن سیستم‌عامل اختصاصی سامسونگ است، اما خوشبختانه اپلیکیشن‌های زیادی برای این پلتفرم عرضه شده و روزبه‌روز به تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

سامسونگ Gear Sport

از دیگر ویژگی‌های قابل توجه این گوشی می‌توانیم به کنترل هدست سامسونگ Gear VR و کنترل انواع و اقسام گجت‌های هوشمند خانگی با استفاده از پلتفرم SmartThings اشاره کنیم. البته سامسونگ Gear Sport در حال حاضر هنوز از دستیار صوتی S Voice بهره می‌برد که به پیشرفتگی دستیار هوشمند جدید سامسونگ یعنی بیکسبی نیست.

امکانات مربوط به سلامتی و تندرستی

ساعت هوشمند سامسونگ Gear Sport می‌تواند میزان کالری مصرفی، تعداد گام‌های طی شده و ضربان قلب را زیر نظر بگیرد. علاوه بر این، می‌توانید میزان کالری مواد خوراکی مصرفی را در این ساعت وارد کنید تا بتواند این میزان را از کالری‌های سوزانده شده کم کند. این ساعت هوشمند قادر به تشخیص خودکار انواع ورزش‌ها مانند قدم زدن، دویدن، دوچرخه‌سواری و حتی شنا کردن است. مهم‌تر از همه می‌توان گفت این ساعت کاملا ضد آب است؛ چرا که حتی در آب شور و تا عمق ۵۰ متری می‌توان از آن استفاده کرد.

سامسونگ Gear Sport

این ساعت به جی‌پی‌اس داخلی هم مجهز است و می‌تواند مسافت‌ها و مسیرهای طی شده را بدون نیاز به همراه داشتن گوشی موبایل به‌صورت دقیق بر روی نقشه نمایش دهد. همچنین در هر لحظه با استفاده از سنسور ضربان قلب می‌توانید از وضعیت تپش قلب خود خبردار شوید. طبق بررسی‌های انجام شده، این سنسور دقت بالایی دارد و با خیال راحت می‌توان از آن استفاده کرد. خوشبختانه در اپ استور سیستم‌عامل تایزن اپلیکیشن‌های تندرستی زیادی وجود دارد و در این زمینه با هیچ کمبودی مواجه نخواهید شد.

عمر باتری بالا

یکی از ویژگی‌های قابل توجه این ساعت هوشمند، باتری ۳۰۰ میلی‌آمپری آن است که می‌تواند تا چند روز انرژی این ساعت را تأمین کند. بنا به بررسی‌های انجام‌شده، با استفاده‌ی معمولی از این ساعت، که شامل ورزش و گوش دادن به آهنگ و موارد این‌چنینی است، باتری آن حدود ۳ تا ۴ روز دوام می‌آورد که آماری فوق‌العاده محسوب می‌شود.

سخن آخر

سامسونگ Gear Sport

در نهایت باید بگوییم سامسونگ Gear Sport ترکیبی جذاب از «دستبند سلامتی» (Fitness Tracker) و ساعت هوشمند است و از هرکدام از این پلتفرم‌ها، قابلیت‌های جذابی را در خود قرار داده است. حاشیه‌ی چرخان این ساعت یک راه‌حل جذاب برای تعامل با ساعت هوشمند محسوب می‌شود و علی‌رغم بهره‌گیری از سخت‌افزارهای قدرتمند مختلف، این ساعت عمر باتری بالایی را برای کاربر به ارمغان می‌آورد. اگر اهل ورزش هستید و می‌خواهید یک ساعت هوشمند جذاب و در عین حال کاربردی برای خود بخرید، سامسونگ Gear Sport یک انتخاب مناسب به‌حساب می‌آید.

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه