خداحافظی با هشدار کمبود حافظه‌ی آیفون؛ نقد و بررسی فلش مموری iKlips DUO

۳۱ تیر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۴ دقیقه
فلش مموری ADAM Elements iKlips DUO

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که هنگام خرید آیفون، پول اضافی بابت آیفونی‌ فقط با حافظه‌ی داخلی بیشتر؛ خرج نکنید. اگرچه همیشه توصیه می‌شود که از نسخه‌ی ۱۶ گیگابایتی آیفون باید ترسید؛ اما بسیاری هستند که صرفا برای داشتن آیفون این نسخه را می‌خرند. بعد از خرید با اولین اررور‌های کمبود حافظه‌ی داخلی خریدار از خرید این نسخه پشیمان می‌شوند. البته شرکت‌هایی هستند که برای رفع این مشکل، چاره‌ای دارند که می‌توانید با خرج کمی پول، حافظه‌ی آیفون‌تان را افزایش دهید. شرکت ADAM، فلش مموری با دو درگاه USB3.0 و لایتنیگ ساخته که به کمک آن‌ می‌توانید، از اطلاعات آیفون نسخه‌ی پشتیان تهیه کنید، فیلم‌ها و تصاویر‌تان را روی فلش مموری ذخیره کنید و در آیپد یا آیفون ببینید یا حتی برای انتقال فایل بین آیفون و کامپیوتر شخصی از آن استفاده کنید.

فلش مموری ADAM Elements iKlips DUO

طراحی و ساخت

فلش مموری «آی‌کلیپس» (iKlips) از دو قسمت تشکیل‌شده است؛ یک قسمت بدنه‌ی اصلی فلش است که درگاه‌های انتقال در دو طرف آن قرار گرفته‌اند و قسمت دیگر هم پوششی سیلیکونی است که به‌وسیله‌ی دو پورت فلش مموری به قسمت اصلی فلش متصل می‌شود و آن را از خط‌و‌خش‌های احتمالی مصون نگه می‌دارد.

فلش مموری ADAM Elements iKlips DUO

این فلش دقیقا ضخامتی هم اندازه با آیفون ۵s دارد و کمی ضخیم‌تر از خانواده‌ی آیفون‌های ۶ است. اگر بخش اتصالات را کنار بگذاریم، بقیه بدنه‌ی فلش مموری از آلومینیوم یک‌تکه و برس خورده ساخته‌شده که مقاومت بالایی هم در برابر خط‌و‌خش دارد.

فلش مموری ADAM Elements iKlips DUO

سیلیکونی که برای پوشش پورت‌ها و یکی از لبه‌های فلش از آن استفاده‌شده، جنس مرغوبی دارد و به نظر نمی‌رسد با استفاده‌ی بلند‌مدت پاره شود یا مشکلی برایش پیش بیاید. البته جدا شدن این قسمت سیلیکونی از قسمت اصلی فلش، می‌تواند به گم‌شدن سریع آن ختم شود. برای کم کردن این احتمال روی یکی از لبه‌های بخش سیلیکونی، قلابی تعبیه‌شده تا بتوانید این بخش را از کیف، جاسوئیچی یا هر جای مشابه‌ دیگری آویزان کنید.

فلش مموری ADAM Elements iKlips DUO

نرم‌افزار و کارایی

فلش مموری ADAM Elements iKlips DUO

با وارد کردن iKlips در پورت لایتنیگ آیفون، پاپ‌آپی باز می‌شود و از شما درخواست نصب برنامه‌ی اختصاصی این فلش را می‌دهد. این برنامه که iKlips  نام دارد، به همراه خود ابزار‌هایی برای استفاده‌ی ساده و کاربردی از فلش روی آیفون شما نصب می‌کند.

فلش مموری ADAM Elements iKlips DUO

این برنامه چیزی در حدود پنجاه مگابایت حجم دارد و از چند بخش تشکیل‌شده است. در آن یک پلیر قدرتمند برای پخش فایل‌های موزیک، فیلم و عکس وجود دارد. البته برنامه‌ی دیگری هم برای باز کردن فایل‌های متنی و اسناد در نظر گرفته‌شده است. از فایل‌های ورد و PDF گرفته تا فایل‌هایی با پسوند‌هایی عجیب‌وغریب که فیلم‌ها و سریال‌های امروزی با آن‌ها عرضه می‌شوند در این برنامه  قابل‌مشاهده هستند.

فلش مموری ADAM Elements iKlips DUO

قابلیت‌های این برنامه به همین‌جا ختم نمی‌شود. این برنامه امنیت مناسبی در محافظت از فایل‌های شخصی شما دارد. می‌توانید برای ورود به برنامه و مشاهده‌‌ی فایل‌هایی که در فلش دارید، دو گذر‌واژه‌ی متفاوت و مجزا از هم انتخاب کنید. با این اوصاف دولایه امنیتی تا رسیدن به فایل‌های خود ایجاد کرده‌اید.

فلش مموری ADAM Elements iKlips DUO

در این برنامه امکان عکاسی یا فیلم‌برداری مستقیم روی iKlips هم فراهم‌شده است. حتی می‌توانید روی iKlips صدا ضبط کنید، از تصاویر و شماره‌های دفترچه تلفن‌ آیفون نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید، فایل‌های عکس و ویدیوی داخل iKlips را به برنامه‌ی Photo انتقال دهید، فایل‌های مختلف را در برنامه‌های مخصوص‌شان باز کنید و حتی در مواقع ضروری iKlips را از طریق آیفون فرمت کنید.

فلش مموری ADAM Elements iKlips DUO

اما این برنامه ضعف‌هایی هم دارد؛ گاهی اوقات پیش می‌آید هنگام پخش ویدیو، بعد از گذشت چند ثانیه ویدیو از ابتدا مجددا برای شما پخش شود یا هنگامی‌که از قفل امنیتی دومرحله‌ای استفاده کرده‌اید، برنامه‌ی iKlips، ورود فلش مموری به آیفون را تشخیص نمی‌دهد. البته ناگفته نماند برنامه‌ی اختصاصی iKlips، علاوه بر رمز اختصاصی از حسگر اثرانگشت‌تان هم پشتیبانی می‌کند؛ بدین ترتیب هیچ‌کس به‌غیراز خود‌تان نمی‌تواند به فایل‌های درون فلش مموری دسترسی پیدا کند.

فلش مموری ADAM Elements iKlips DUO

در مجموع می‌توان گفت این برنامه و قابلیت‌های کم‌نظیرش برای استفاده از iKlips کافی هستند و به‌راحتی می‌تواند با این برنامه‌ی انتظار استفاده‌ی ساده‌ی iKlips روی هر نسخه‌ای از آیفون را داشته باشید.

جمع‌بندی

فلش مموری ADAM Elements iKlips DUO

اگر هشدارهایی که به بابت کمبود فضای داخلی آیفون ۱۶ گیگابایت‌تان دریافت می‌کنید، خسته‌تان کرده؛ خرید iKlips در ظرفیت‌های ۱۶، ۳۲، ۶۴، ۱۲۸و ۲۵۶ گیگابایتی بهترین راه‌حل موجود برای شما است. حتی اگر آیفون با ظرفیت بالا دارید، iKlips به شما کمک می‌کند تا از فایل‌های موجود در آیفون نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید. یا از iKlips می‌توانید برای انتقال فایل بین آیفون و کامپیوتر شخصی‌تان استفاده کنید. تمام کارایی‌های این فلش در عین سادگی در سطح بالایی از امنیت انجام می‌شوند تا خیال‌تان بابت امنیت اطلاعات و فایل‌های‌ خصوصی راحت باشد.

Pros

  • کیفیت ساخت بالا
  • رابط پرسرعت USB 3.0
  • کاور محافظ

Cons

  • ندارد

digi_buy_label5

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

۱۵ دیدگاه
  1. Avatar صالح

    سلام
    عنوان درگاه آیفون «لایتنینگ» (Lightning) است که دو بار در این متن به اشتباه«لایتنیگ» نوشته شده!

  2. Avatar شاهین

    البته به جای این دردسر ها و آویزون کردن یک قطعه بددست از گوشیتون
    گوشی های اندرویدی بخرید که با هزینه خیلی کمتر حافظه بیشتری در اختیارتون میذارند .
    شما یه گوشی ۳ ملیونی میخرید که نصف امکانات یک گوشی معمولی رو تو لوازم جانبیش داره با هزینه خیلی بالاتر

  3. Avatar علي

    دیجی جون همون آیفونرو با ظرفیت بیشتر بخریم که بهتره

  4. Avatar امين

    چه کاریه خوب؟!
    ٢۵۶ گیگ یک و نیم تومن؟!
    به جای این هارد اکسترنال وایرلس ٢ترا ی وسترن بر می داره آدم ٧۵٠ تومن همه جا ام به درد آدم می خوره
    واللا????

  5. Avatar Yaser

    با یه میلیون پونصد میری یه لبتاپ hpیه ترابایت میخری هر چی فیلم داری میریزی توی لبتاپ نه بری برای۲۵۶g یه میلیونو پونصد بدی

  6. Avatar سام

    کلا نکنید این کارو
    موقع خرید سنجیده و با تامل بخرید که بعدا نگید سر ۲۰۰ تومان یا ۴۰۰ تومان ریسک نکردم و نخریدم خودتون بعدا به ۲۰۰ تومان و…که بابت هزینه نکردن بیشتر جهت حافظه بیشتر اعمال نکردید خندتون میگیره و به تاسف می افتید.

    والا من که ۲۵۶ ایپد پرو هم دارم بازم کم دارم اینقدر از ایتونز فیلم و سریال میخرم که هی باید زود تموم کنم و پاک کنم تا فضا داشته باشم.

  7. Avatar abbas

    قیمت فلش مموری ها به اندازه اختلاف قیمت نسخه های آیفونه !!!

    1. Avatar علي

      اصلا اینطور نیست

  8. Avatar مائده اذر

    سلام
    ایا این مموری برای ایپدایر ۲ هم کارایی دارد؟

  9. Avatar سعید

    موندم آیفون ۷ نسخه ۳۲ گیگ بگیرم یا ۱۲۸…؟! نسخه ۲۵۶ ام بد نیست که ۲۰۰ دلار گرون تر از نسخه ۳۲ئه! خب یه کاری می کنم میرم نسخه ۳۲ میخرم با یکی از این فلش ها… خب نسخه ۲۵۶ گیگش چنده ببینم…؟؟ بــــــــــــــــــــــــــــله ۱۵۴۰ هزارتومان! ماشین حساب رو بزارم ببینم ۲۰۰ در دلار امروز که ۳۶۰۰ بود چقدر میشه…؟؟! میشه ۷۲۰ تومن! یعنی نصــــــــــــف اون قیمت!!!!!! احتمالا اتفاقی افتاده برام که میخوام برم اون فلش رو بخرم!!! 😐

  10. Avatar mahdi

    وسیله بسیار خوبی هستش ولی به نظر من قیمتش خیلی بالاس. آدم میتونه به جای پرداخت این هزینه یه آیفون با حافظه داخلی بیشتری بگیره

  11. Avatar hesam

    خیلی عالیه، آیفون۷ بخری۳ میلیون بعد یه قاب spigen بگیری که جک ۳.۵ رو برات برگردونه (۲۰۰ تومن) بعد ۲۰۰ تومن دیگه هم بدی یکی از این فلش ها بخری بعد هزار بامبول دیگه و …. که چی؟ که بگی آیفون دارم :/
    خو همه اینا رو که اندروید داره. ولی خوب اونجوری خاص تر میشن دیگه

    1. Avatar Mehdi

      دقیقا

    2. Avatar محسن

      نه فقط نمی خوام منفجر شم

  12. Avatar مصطفی

    چه قیمت های وحشتناکی

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه