قانون کار جدید اروپا و نقض حریم خصوصی

۳۰ مهر ۱۳۹۷ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه
whatsapp

دادگاه حقوق بشر اروپا رای داده که شرکت‌ها این حق را دارند که پیام‌های شخصی کارمندان‌شان را در برنامه‌های محبوب پیام‌رسانی بخوانند.

این رای برای پرونده‌ی یک مهندس رومانیایی صادر شده است.

این رای را دادگاه حقوق بشر اروپا صادر کرده است. به دنبال آن تمام کشورهای اروپایی که موافقت خود را با کنوانسیون حقوق بشر اروپا اعلام کرده‌اند، باید از آن تبعیت کنند. این رای برای پرونده‌ی یک مهندس رومانیایی صادر شده است. او به خاطر فرستان پیام‌های شخصی به برادر و نامزدش از طریق یاهو مسنجر اخراج شده بود.

از این مهندس خواسته شده بود که یک حساب کاربری یاهو بسازد تا از طریق آن پاسخ مشتری‌ها را جواب دهد. در سال ۲۰۰۷ رییس‌اش به او گفت که مکالمه‌هایش به مدت چند روز نظارت می‌شد؛ و به سیاست شرکت اشاره کرد که مطابق آن از این سرویس باید فقط برای اهداف کاری استفاده می‌شد. رییس او ۴۵ صفحه از رونوشت پیام‌های این کارمند را جلوی رویش گذاشت.

دادگاه برای این پرونده طرف کارفرما را گرفت چرا که این حق کارفرمایان است که بر فعالیت‌های کارکنان در ساعت‌های اداری نظارت کنند و مطمئن شوند که آنها وظایف‌شان را به طور کامل انجام می‌دهند. قاضی دعوی این مهندس را مبنی بر نقض حقوق‌اش برای حریم شخصی رد کرد.

رییس منابع انسانی یکی از شرکت‌های مهم بریتانیایی در این باره می‌گوید: “این تصمیم برای تعدادی از کشورهای اروپایی اهمیت زیادی دارد. قبلا مرز مشخصی بین حق نظارت کارفرما بر امور شخصی کارمند و نظارت او بر امور مربوط به شرکت وجود داشت. حالا با این تصمیم، این مرز از میان می‌رود.”

منبع: Independent

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar محسن

    حالا طرف با یه حساب دیگه تو یاهو پیام می فرستاد خب!

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه