نمایشگر لمسی مکعبی به کنترلر بازی تبدیل می‌شود

۱۹ فروردین ۱۳۹۸ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

گوشی‌های هوشمند ماژولار مثل Fairphone و پروژه‌ی Ara شرکت گوگل، هنوز به طور کامل توسعه پیدا نکرده‌اند. این بار گروهی از محققان دانشگاه بریستول (University of Bristol) در انگلیس این تکنولوژی را به سطح دیگری رسانده و یک نمایشگر لمسی طراحی کرده‌اند که قابلیت شکل‌پذیری دارد. اسم این پروژه «کوبیمورف» (Cubimorph) است. کوبیمورف یک نمایشگر است که از مکعب‌های شش‌وجهی به هم پیوسته و زنجیره‌ای تشکیل شده و با ساختاری شبیه به یک مکعب روبیک، می‌تواند بچرخد و حالت‌های مختلف به خود بگیرد. البته به خاطر شش‌وجهی بودن مکعب‌های سازنده‌‌اش در مقایسه با مکعب روبیک انعطاف‌پذیرتر است و تقریبا هر شکلی در فضای سه‌بعدی را به خود می‌گیرد. این دستگاه طوری طراحی شده که وقتی می‌خواهد از یک زنجیره به زنجیره‌ی دیگر تغییر شکل دهد، بهترین راه را انتخاب می‌کند. این پروسه کاملا ایمن و بدون این که انگشتان کاربر را فشار دهد یا (گاز بگیرد) صورت می‌گیرد.

cubimorph

هدف این تیم تحقیقاتی از طرح این پروژه، طراحی دستگاهی مسطح مثل گوشی بوده که به شکل یک کنترلر بازی تغییر شکل دهد. البته لزوما نیاز نیست که حتما به کنترلر بازی تبدیل شود؛ می‌توانید آن را به شکل یک مستطیل با سطحی به پهنای یک تمبر درآورید.
اگر از آن دسته کاربرانی هستید که هرگز در استدلال‌های فضایی یا اوریگامی استعداد نداشته‌اند، جای نگرانی نیست چرا که کوبیمورف برای کمک به شما یک الگوریتم خواهد داشت که بهترین روش چرخاندن و بستن نمایشگر را به حالت مطلوب معین می‌کند. با دیجی‌کالا مگ بمانید و ویدیوی جالب این تکنولوژی را از دست ندهید.

منبع: Engadget

کانال تلگرام دیجی کالا مگ

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

یک دیدگاه
  1. Avatar وحید

    شکفت انگیزه

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه