نوکیا ۱۱۰۰، پرفروش‌ترین گوشی دنیا

۱۲ مهر ۱۳۹۴ زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۱ دقیقه

برخلاف آنچه که انتظار می‌رود، آیفون پرفروش‌ترین گوشی دنیا نیست، بلکه نوکیا ۱۱۰۰ است.

عوامل مختلفی در محبوبیت این گوشی تاثیرگذار بودند. اول اینکه قیمت آن بسیار ارزان بود و دوم اینکه ویژگی‌هایی که داشت تمام نیازهای کاربران آن زمان را پاسخ می‌داد.

وقتی که از شما بپرسند پرفروش‌ترین گوشی بازار چیست به احتمال زیاد در جواب خواهید گفت آیفون. اما این پاسخ کاملا اشتباه است. درست است که ظرف سه ماه تعداد ۷۱٫۵ میلیون دستگاه آیفون به فروش رفت، اما این رقم حتی نزدیک به آمار فروش نوکیا ۱۱۰۰ نیست.

نوکیا ۱۱۰۰ یک گوشی بسیار ساده است که در سال ۲۰۰۳ وارد بازار شد. این دستگاه دو دوربین یا یک صفحه نمایش خمیده نداشت، اما یک چراغ قوه داشت و بدنه‌ی آن هم ضد گرد و خاک بود. یک نوکیای کلاسیک که شرکت پررونق فنلاندی برای بازار رو به رشد چین و دیگر مناطق طراحی کرده بود.

در عرض پنج سال، تعداد ۲۵۰ میلیون دستگاه گوشی نوکیا ۱۱۰۰ به فروش رفت. به این ترتیب، ۱۱۰۰ نه تنها پرفروش‌ترین گوشی در جهان بود بلکه به پرفروش‌ترین دستگاه الکترونیکی مصرفی در جهان تبدیل شد. در واقع، ۱ میلیاردم‌این گوشی نوکیایی که فروخته شد، یک نوکیای ۱۱۰۰ بود که در سال ۲۰۰۵ در کشور نیجریه خریداری شد.

عوامل مختلفی در محبوبیت این گوشی تاثیرگذار بودند. اول اینکه قیمت آن بسیار ارزان بود و دوم اینکه ویژگی‌هایی که داشت تمام نیازهای کاربران آن زمان را پاسخ می‌داد. ویژگی‌های مهم نوکیا ۱۱۰۰ شامل این موارد می‌شدند: چراغ قوه، کلیدهای ضد گرد و خاک، ظرفیت برای ۵۰ پیام، امکان ذخیره‌ی ۵۰ مخاطب و ۴۰۰ ساعت عمر باتری در حالت آماده به کار (standby).

گرچه این گوشی در سال ۲۰۰۹ توقف تولید شد، اما دستگاه‌های دست دوم آن در بازار به مبالغ گزافی (حتی ۳۲۰۰۰ دلار) به فروش می‌رفتند.

نکته‌ی جالب اینکه، احتمال آن وجود دارد که نوکیا ۱۱۰۰ در قالب یک دستگاه اندرویدی دوباره زنده شود. در ماه مارس سال میلادی جاری، یک دستگاه نوکیا ۱۱۰۰ با پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای مدیاتک با سرعت ۱٫۳ گیگاهرتز در پایگاه داده‌ی GeekBench دیده شد. اگر چنین گوشی‌ای وجود داشته باشد، به دلیل قرارداد مایکروسافت و نوکیا، قبل از سال ۲۰۱۶ معرفی نخواهد شد.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

منبع: Phone Arena

برچسب‌ها :
دیدگاه شما

loading...
بازدیدهای اخیر
بر اساس بازدیدهای اخیر شما
تاریخچه بازدیدها
مشاهده همه